Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Per Garthon lämnar Jägareförbundet

Featured Replies

Publicerat

Nu har Per Garthon (mp) lämnat Jägareförbundet. En oras ska visst vara att förbundet inte behandlar djurvänner och miljövänner seriöst.

http://norran.se/val2010/article1080653.ece

Publicerat

Och som av en fullständigt slumpartad händelse råkar det vara några veckor före valet han väljer att göra detta :huh:

Nåja, alltid tråkigt för statistiken att förlora medlemmar :D

Publicerat

Toblerone problematiken ligger visst fast i den rödgröna röran, "vi har inte gjort vad som förväntas av oss och nu är vi sura" värvar grabben som medlem direkt!

Publicerat

Bra, landsbygdsfientliga element som Garthon skall hållas kort.

Tyvärr späder det på mina tidigare hyfsat välgrundade åsikter om att vi verkligen står inför ett ödesval även om jag inte får nåt riktigt erkännande för dom. Den gröna näringen i händerna på dessa rödgröna fundamentalister blir ren och skär vansinne och innebär katastrof för jägarlobbyn. Kanske värt att våga ta lite polistisk ställning ändå, även om hans avhopp är ett bevis för att så ändå sker inofficiellt.

Intressant f.ö. att man använder jägarförbundet som politiskt slagträ, vi och dom. Man kan/ska inte förhandla med extremister, det är dömt att misslyckas.

Publicerat

Ser det som en omöjlighet att vara jägare och stödja MP,s politik.

Personligen är jakt min livsstil och jag jobbar inom transportbranchen, så om mp skulle styra skulle jag varken ha jobbet eller jakten kvar.

Publicerat

Politiska utspel strax innan val brukar jag ta med en nypa salt...

Att de olika partierna har olika åsikter inom jakt och viltvårdsfrågorna är nog helt naturligt men många frågor som rör jakten är lite som när Stockholmspolitikerna skulle bestämma hur skoteråkningen skulle regleras i Norrland...

Det blir liksom bara pannkaka av allt B)

Sedan är jag lite konfunderad på vad som händer inom miljöpartiet nu...

Många medlemmar i Botkyrka kliver över till Moderaterna för att, som de säger, ha någon chans att överhuvudtaget påverka vår miljöpolitik. (vill jag minnas)

Sedan säger de att de är beredda att samarbeta med alla andra högerpartier utom Moderaterna...

Jobbar de inte till 100% för den röd-gröna massan?

Fast politik kanske är lite som stryktipset... 1 X 2 :)

Tråkigt att vi har tappat en medlem men han kanske kände sig tvingad att lämna pga Maria Aspers kommentar...

Publicerat

Tyvärr späder det på mina tidigare hyfsat välgrundade åsikter om att vi verkligen står inför ett ödesval även om jag inte får nåt riktigt erkännande för dom. Den gröna näringen i händerna på dessa rödgröna fundamentalister blir ren och skär vansinne och innebär katastrof för jägarlobbyn. Kanske värt att våga ta lite polistisk ställning ändå, även om hans avhopp är ett bevis för att så ändå sker inofficiellt.

Intressant f.ö. att man använder jägarförbundet som politiskt slagträ, vi och dom. Man kan/ska inte förhandla med extremister, det är dömt att misslyckas.

+ 1 !

Publicerat

Jag kan bara dela dina åsikter och har precis som du dragit samma slutsats! Ett regeringsskifte vore ett hårt slag mot de gröna näringarna och landsbygden i stort! Tror aldrig vi jägare har blivit så hörsammade som under senaste mandat perioden!

Ser man på dessa frågor hos de Rödgröna så är både vänstern och sossarna relativt sunda i sina ofentliga uttalande om jaktfrågor. Men det betyder ju inte ett skit. De frågorna är inte de som dessa går till val på. De kommer utan att tveka, kohandla bort dessa frågor med MP, som i princip komemr styra jaktfrågor och landsbygdsfråor efter sina egna ideér!

Ett regeringskifte vore en katastrof för jakten och livet på landsbygden, med allt vad det betyder.

Publicerat

Grattis Jägareförbundet, det måste vara en lättnad. :wub: Upplever själv, som jaktjournalist, att partierna skickar fram företrädare som säger en sak ena veckan, för att nästa vecka bli överkörda av sina partiledare. Jag intervjuade en sosse, i somras, en som tyckte att vargjakten funkat fint. Veckan efter liknade Sahlin jakten vid en "Felliniartad fars", i riksradion. Enda sättet att få partierna att säga något av vikt är att tvinga fram ledarna. All heder till Svensk jakt som orkar ta fighten.

Publicerat
Jag kan bara dela dina åsikter och har precis som du dragit samma slutsats! Ett regeringsskifte vore ett hårt slag mot de gröna näringarna och landsbygden i stort! Tror aldrig vi jägare har blivit så hörsammade som under senaste mandat perioden!

Ser man på dessa frågor hos de Rödgröna så är både vänstern och sossarna relativt sunda i sina ofentliga uttalande om jaktfrågor. Men det betyder ju inte ett skit. De frågorna är inte de som dessa går till val på. De kommer utan att tveka, kohandla bort dessa frågor med MP, som i princip komemr styra jaktfrågor och landsbygdsfråor efter sina egna ideér!

Ett regeringskifte vore en katastrof för jakten och livet på landsbygden, med allt vad det betyder.

På vilket sätt tycker du att V skulle vara sansade i sin inställning till jakten?

Ohly har flera gånger deklareat att vargjakten skall förbjudas och partiet arbetar även för att totalförbjuda fälljakt och grytjakt...

Nä V seglar nog fram till det mest jaktfientliga partiet som vi har i landet.

/Håkan H

Publicerat
På vilket sätt tycker du att V skulle vara sansade i sin inställning till jakten?

Ohly har flera gånger deklareat att vargjakten skall förbjudas och partiet arbetar även för att totalförbjuda fälljakt och grytjakt...

Nä V seglar nog fram till det mest jaktfientliga partiet som vi har i landet.

/Håkan H

"Sansade" i det avseendet att de driver inga frågor med en enad rakt politisk linje. Precis som alla andra komemr det med utspel här och där.. Men de är inte uttalat tydligt jaktfientligt i som t ex MP.

Publicerat
http://www.jaktojagare.se/upload/articlefi.../Enkat_del1.pdf

http://www.jaktojagare.se/upload/articlefi.../Enkat_del2.pdf

Om man ser till hur V har svarat här så driver de visst en uttalat jaktfientlig politik, notera t ex att de påstår att §28 har missbrukats mm..

/Håkan H

Jag självklart! Men det är fortfarande ingen enad politisk linje utan det är frågan om den sk gamla studentvänstern, främst bestående av gamla journalister och husokupanter, så är man mot allt. I de länkar du bifogar är det ganska tydliget vad man har för syn på de jaktliga frågorna hos vänstern. Man väljer helt enkelt någon som inte har någon kunskap eller insikt i jaktfrågor, som får svara på frågorna. Något, som i mina ögon tyder på ett ointresse. Återigen, Vänstern är ett parti där man skiter i jaktfrågorna, i allmänhet, då dessa inte är något som berör deras ideologi i grunden.

Om MP erbjuder Vänstern att få göra som de vill med t ex bostadsbodrg till låginkomstagare, om MP får köra sin egen linje i jaktfrågor, så byter Ohly bort sina åsikter i jaktfrågor vilken dag som helst! Och sossarna samma sak. så en rös på vänstern eller sossarna är detsamma som en röst på Miljöpartiet!

Publicerat
http://www.jaktojagare.se/upload/articlefi.../Enkat_del1.pdf

http://www.jaktojagare.se/upload/articlefi.../Enkat_del2.pdf

Om man ser till hur V har svarat här så driver de visst en uttalat jaktfientlig politik, notera t ex att de påstår att §28 har missbrukats mm..

/Håkan H

Jag självklart! Men det är fortfarande ingen enad politisk linje utan det är frågan om den sk gamla studentvänstern, främst bestående av gamla journalister och husokupanter, så är man mot allt. I de länkar du bifogar är det ganska tydliget vad man har för syn på de jaktliga frågorna hos vänstern. Man väljer helt enkelt någon som inte har någon kunskap eller insikt i jaktfrågor, som får svara på frågorna. Något, som i mina ögon tyder på ett ointresse. Återigen, Vänstern är ett parti där man skiter i jaktfrågorna, i allmänhet, då dessa inte är något som berör deras ideologi i grunden.

Om MP erbjuder Vänstern att få göra som de vill med t ex bostadsbodrg till låginkomstagare, om MP får köra sin egen linje i jaktfrågor, så byter Ohly bort sina åsikter i jaktfrågor vilken dag som helst! Och sossarna samma sak. så en rös på vänstern eller sossarna är detsamma som en röst på Miljöpartiet!

Kontentan av bägge resonemangen är väl att det går åt helvete med jakten oavsett vad man röstar på av MP å vänstern (sossarna är inte heller bra).

Publicerat

Han är inte den ende som lämnat förbundet :rolleyes:

Publicerat
Han är inte den ende som lämnat förbundet :rolleyes:

Å var vill du bli invald någonstans?

(Eller du kanske lämnade av egen övertygelse opch inte som ett populistiskt drag i en valkampanj?)

Publicerat
Å var vill du bli invald någonstans?

(Eller du kanske lämnade av egen övertygelse opch inte som ett populistiskt drag i en valkampanj?)

MP :rolleyes:

Publicerat
MP ;)

Nu är det bara vadmal och knätofsar för Amakulu när han skall inträda i kollektivet MP :rolleyes:

Publicerat
Nu är det bara vadmal och knätofsar för Amakulu när han skall inträda i kollektivet MP :rolleyes:

Good enough you old english guy ;)

Publicerat
Good enough you old english guy ;)

Vad är det för fel på tweed? ;)

Scotland%20the%20Brave.jpg

(sorry för OT :rolleyes:)

Publicerat
Vad är det för fel på tweed? ;)

Scotland%20the%20Brave.jpg

(sorry för OT :rolleyes:)

It´s itching ;)

• 2 weeks later...
Publicerat

Hmm e väll inte så glad för politiska diskutioner men. Om det blir ett regerings skifte så e det inte bara jakten som blir lidande. Tänk er en statsminister som inte ens e kompetent nog att kokakaffe. Skall fördela viktiga poster till en hög egoister som inte kan tänka utanför storstan. Skrämande. Jakten kommer att bli väldigt inskränkt som i ett led för att visa folket att Vi e minsan inte så grymma som borgarna. Tänk sen alla skatter som dom måste vrålhöja för att finnansierar allt med. Och bensinpriset (man blir tårögd) Och hur tror ni dom gör med räntan. hähä

Nä det var bara bra att den rödvinskomunisten avgick.

Publicerat

Jag skulle bli förvånad om Sahlin vinner det här valet. Ingen är väl så korkad att han/hon inte inser vad det skulle göra med Sverige utanför tullarna och då inte bara jakten och möjligheten till småskalig djurhållning som är viktig även sedd ur civilförsvarssynpunkt. Tyvärr så kan jag inte ställa mig bakom Reinfeldt heller som verkar ha tagit som livsuppgift att sparka ner dom svagaste här i samhället. Det finns faktiskt arbetslösa som är det ofrivilligt och behöver stöd under olika lång tid utan att behöva lämna allt och bli skuldsatt för livet. Jag hamnade själv i den sitsen för tiotalet år sedan och man gör verkligen allt för att jävlas istället för att hjälpa. Vi betalar alla en rätt ansenlig summa pengar i försäkring om vi skulle bli arbetslös. Att sedan säga att vi har 70 eller 80% på lönen är ju ett hån, 30-40 är väl mera sanningsenligt. Ska man sedan tvinga ut svårt cancersjuka att söka jobb så är det väl bättre att ge dem möjligheten till dödshjälp om vi inte har råd till palliativ vård hellre än att ta av dom all värdighet. Nu kanske SD kommer in i riksdagen också och det på grund av att man inte tillåter diskussioner om invandring och tar tag i till exempel rosengård som är grogrund för främlingsfientlighet. Folk är less på bränder och skit. En demokrati ska ha nog högt i tak för att tillåta att alla får komma till tals. Vi ska däremot inte tillåta extremism i någon form. De som proklamerar att deras religion är den enda riktiga vill inte vara en del av demokratin och ska förpassas tillbaka till sina ursprungsländer. Jag blir soffliggare i år igen. Fy f-n för packet vi har röstat in.