Publicerat Augusti 31, 201015 yr Dra mig baklänges, det där var ju bara så läskigt läckert, kan ni höra det, eller ne just det, det enda man hör är slagstiftet som träffar tändhatten. Helt klart extremt ohälsosamt för mig att se den där saken, nu kommer jag att drömma om den i evinnerliga tider. /Christian Glad att hjälpa till
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Författare många många förslag här, dock känns någon ultraspec kaliber inte så intressant pga allt jobb o alla pengar som lär gå åt till sånt bygge, min tanke är ju mer att ha en Nickel 3-7x40 kikare på bössan så ja de förklarar ju vilka pengar de handlar om finns de några billiga vapen i 357mag? förutom byglar? 22-250 är inget som lockar då som jag sagt förut är korta håll som gäller o så tyst som möjligt är bra, 357mag kan man väl även skjuta 38special i? iaf i revolvrar har jag lärt mig igår när jag testa en rolig pangare
Publicerat Augusti 31, 201015 yr många många förslag här, dock känns någon ultraspec kaliber inte så intressant pga allt jobb o alla pengar som lär gå åt till sånt bygge, min tanke är ju mer att ha en Nickel 3-7x40 kikare på bössan så ja de förklarar ju vilka pengar de handlar om finns de några billiga vapen i 357mag? förutom byglar? 22-250 är inget som lockar då som jag sagt förut är korta håll som gäller o så tyst som möjligt är bra, 357mag kan man väl även skjuta 38special i? iaf i revolvrar har jag lärt mig igår när jag testa en rolig pangare vette tusan vad som är kamrat i 357 förutom byglar.. men jag TROR att det inte är en allt för svår manöver att kapa magtuben en bit för gängning av pipan.. och en 357 bygel behöver ju inte kosta skjortan. Gôtt om dô i den kulan, om man handladdar så kan jag avslöja att jag köper kulor för ca. 30 öre/st.. så det går att få till det riktigt billigt =)
Publicerat Augusti 31, 201015 yr jag köper kulor för ca. 30 öre/st.. så det går att få till det riktigt billigt =) Gjuter man så blir det väl billigare än så? Har ett par gjutblock men inget med nån hålspets/kavitet.
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Gjuter man så blir det väl billigare än så? Har ett par gjutblock men inget med nån hålspets/kavitet. Absolut, men 30öre/kula... kopparplätterade, det är inte ett helt opris =) Och jag fick intrycket av att han inte vill lägga ned jobbet på att gjuta själv
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Författare nä de må va sant, dom borde väl ligga rätt vettigt i pris, men hittar inga på blocket men jag söker bara på 357 o inte på bygel iof kapa magasintuben borde ju gå o göra ganska så enkelt tycker jag allt, går den i klass 2? tänkte för dämpare? borde väl gå o ladda ner dom kulorna i SEG fart oxå misstänker jag? priset va ju annars inte allt för farligt för ett 50 pack fabriksammo men roligare om man kan göra någon siktigt sölig egenladdad patron för rävkojan nja göra egna blydankar känns som de är lite för mkt jobb med för ett par rävar om året på sin höjd men va fan, den dagen när man får tid ÖVER så skulle de ju vara skoj 30 öre stycket kan jag ju leva med faktiskt! såg även på hornady:s reklamcd jag fick tag på att dom hade en kula för självförsvar som skulle expandera väl även i ultralåga farter visst säkert mkt dyrt i sverige men va fan, säg något jag gör som inte slutar med ordet DYRT i slutändan?
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Du måste verkligen bada i pengar som gärna gör allt så krångligt som möjligt Jag menar...kapa magasinsrör på byglar för att kunna montera dämp?? Så unik är inte kalibern att den ger sådanan överlägsna egenskaper att det skulle vara värt det Själv hade jag köpt en 22Hornet...men det är ju jag det. Helt lättsåld blir den ju inte heller efteråt med tanke på att du byter bössor oftare än jag hinner logga in här /Mike
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Du måste verkligen bada i pengar som gärna gör allt så krångligt som möjligt Jag menar...kapa magasinsrör på byglar för att kunna montera dämp?? Så unik är inte kalibern att den ger sådanan överlägsna egenskaper att det skulle vara värt det /Mike Men Mike... 357 magnum...
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Författare Du måste verkligen bada i pengar som gärna gör allt så krångligt som möjligt Jag menar...kapa magasinsrör på byglar för att kunna montera dämp?? Så unik är inte kalibern att den ger sådanan överlägsna egenskaper att det skulle vara värt det Själv hade jag köpt en 22Hornet...men det är ju jag det. Helt lättsåld blir den ju inte heller efteråt med tanke på att du byter bössor oftare än jag hinner logga in här /Mike pengar? är de inte sånt rika har o inte jag? nja pengar vore de VÄLDIGT dumt o skryta om då jag inte har några alls man lever bara EN gång mr mauser o de finns ju bra många saker man bara MÅSTE testa bara för att lixom 22 hornet = klart absolut mest förnuftiga förslaget! men likaså mest tråkiga, 357 bygel med dämpare o benstöd o 3-7x40 kikaren på = för om man skulle bygga något sådant så skulle de bli såååååå förbannat vanskapt så de skulle se helt stört ut men de skulle säkert funka bra o de är de som jag håller högst en 357mag patron med någon tung tung kula i o sen dämpare på detta, såklart lågt laddad så man får börja fundera på o hålla över rävkroppen om den dyker upp på 70m istället för 50m , borde väl vara rätt så tyst då? nja lättsålt? skulle inte tro de alls för de finns få personer som är så sjuka som jag men roligt hade det varit o troligen väldigt bra val för rävkojan o troligen väldigt DÅLIGT för traktens rävar
Publicerat Augusti 31, 201015 yr pengar? är de inte sånt rika har o inte jag? nja pengar vore de VÄLDIGT dumt o skryta om då jag inte har några alls man lever bara EN gång mr mauser o de finns ju bra många saker man bara MÅSTE testa bara för att lixom 22 hornet = klart absolut mest förnuftiga förslaget! men likaså mest tråkiga, 357 bygel med dämpare o benstöd o 3-7x40 kikaren på = för om man skulle bygga något sådant så skulle de bli såååååå förbannat vanskapt så de skulle se helt stört ut men de skulle säkert funka bra o de är de som jag håller högst en 357mag patron med någon tung tung kula i o sen dämpare på detta, såklart lågt laddad så man får börja fundera på o hålla över rävkroppen om den dyker upp på 70m istället för 50m , borde väl vara rätt så tyst då? nja lättsålt? skulle inte tro de alls för de finns få personer som är så sjuka som jag men roligt hade det varit o troligen väldigt bra val för rävkojan o troligen väldigt DÅLIGT för traktens rävar Jag köper den garanterat när du inte vill ha den, men naturligtvis till hälften av vad du lagt ned på den... mooohahaha Men jag tycker faktiskt inte alls den ser så tokig ut, eller? =)
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Men Mike... 357 magnum... Du har helt klart en poäng Det är marcus liv och hans pengar ,klart han ska göra vad han vill! Bara så länge han döper projektet "The sickest gun of the decade" /Mike
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Du har helt klart en poäng Det är marcus liv och hans pengar ,klart han ska göra vad han vill! Bara så länge han döper projektet "The sickest gun of the decade" /Mike Hahaha =) Jag tycker den ser läcker ut i youtube klippet.. och kom igen, pengar? En bygelrepeter och en bågfil?
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Författare de där såg ju faktiskt väldigt trevligt ut, lät inte överdrivet mkt heller hmmm nu börjar de snurra i huvudet, sen bara på med benstöd och sikte så är de ju klart
Publicerat September 1, 201015 yr Glöm kombon bygel och benstöd, för är det någon vapentyp som är känslig för tryck mot framstocken, så är det byglar. Jag har testat en skrälldus med frontstöd på skjutbanan, och man får vara försiktig så att man inte trycker ner vapnet för hårt mot stödet, för då kommer träffbildsändringen som ett brev på posten. Byglar är gjorda för frihandsskytte, och ska man ha stöd, så är det rygga, sandsäck eller dylikt som gäller, och det är ju iofs inget problem om du ska ha den som vakbössa. Köper du en 357 bygel, ( som ofta tenderar att bli ganska dyra, då det inte verkar finnas så många här, jämfört med 44 byglar), och sätter sågen i den för att kleta på en ljuddämpare och benstöd, då ska jag beställa en voodoo på dej.. Det här skulle vara en bra pang för det du ska ha den till : http://www.hr1871.com/Firearms/Combos/handislug.asp Likadan som min 22 Hornet, lätt att sätta benstöd och ljudämpare på, och med en extra hagelpipa också. I o m att du ska ha den till åteljakt, så är du i förhand, och har tid på dig att skicka iväg ett säkert skott, då funkar en enkelskottare utmärkt. Jag har skjutit mycket med min Nef på min åtel, och aldrig behövt mer än ett skott per individ.
Publicerat September 1, 201015 yr Nu måste Mr Boring aka Hipshot bråka lite Rävvak nära håll åtel.. du kommer att ruttna på det. Med tanke på hur bilden som Exabit la in där det syns hur miljön är så är det helt givet, du ska ha en tyst och diskrekt men rapp klass 2 bössa. Den bössan Mr Mauser sålde för ett tag sen nu, Sako Varmint .223 skulle vara det absolut bästa du kunde få tag på! Med en 35 grains V-max och dämpare så skjuter du tyst och förhållandevis säkert och den kväll du kommer till kojan och inser att vinden är fel/ljuset kass/whatever så tar du dej ett annat pass med samma bössa utan att vara begränsad av kass räckvidd! Suttit en säsong på åtel där jag ställt kojan på ett för jakten bra ställe. Vid ett flertal tillfällen upptäckte jag att räv passerat bakom mej utan att jag sett det. Kojan kommer nu att flyttas liksom åteln, kommer att ha ca 50 meter till åteln MEN möjlighet att skjuta ut till knappa 400 meter bortanför åteln. Nu fixar jag inte det men det viktiga i detta är att jag SER så långt = bra mycket roligare att sitta och nöta! Hellre tappa en räv på 350 som jag misslyckats med att locka in än sitta så jag har max 60 meters sikt. Sen kan man ju alltid skjuta in sig på större avstånd Mvh!
Publicerat September 1, 201015 yr Författare Glöm kombon bygel och benstöd, för är det någon vapentyp som är känslig för tryck mot framstocken, så är det byglar.Jag har testat en skrälldus med frontstöd på skjutbanan, och man får vara försiktig så att man inte trycker ner vapnet för hårt mot stödet, för då kommer träffbildsändringen som ett brev på posten. Byglar är gjorda för frihandsskytte, och ska man ha stöd, så är det rygga, sandsäck eller dylikt som gäller, och det är ju iofs inget problem om du ska ha den som vakbössa. Köper du en 357 bygel, ( som ofta tenderar att bli ganska dyra, då det inte verkar finnas så många här, jämfört med 44 byglar), och sätter sågen i den för att kleta på en ljuddämpare och benstöd, då ska jag beställa en voodoo på dej.. Det här skulle vara en bra pang för det du ska ha den till : http://www.hr1871.com/Firearms/Combos/handislug.asp Likadan som min 22 Hornet, lätt att sätta benstöd och ljudämpare på, och med en extra hagelpipa också. I o m att du ska ha den till åteljakt, så är du i förhand, och har tid på dig att skicka iväg ett säkert skott, då funkar en enkelskottare utmärkt. Jag har skjutit mycket med min Nef på min åtel, och aldrig behövt mer än ett skott per individ. okej vad går en sådan bössa på? såg ju helt klart intressant ut i så fall, smidig verkar den oxå vara enkelskottare har jag absolut inga problem med då jag har velat haft en sådan länge hipshot: jo de är helt klart ett underbart pass, dock känns det som att min 6,5x55 ( när den väl nu kommer fungera ) med en RCC t-41 dämpare på och zeiss siktet gör sitt för dom lite längre passen, en maxladdad 80gr sierra varminter borde räcka o bli över för att peta ner eventuella rävar på bortåt 200-250m som jag kan tänka mig som skjutavstånd där kojan/kojorna kommer stå kommer de inte finnas möjlighet till längre skjutavstånd än rimligtvis 50-70m då dom ska stå i skogen och därmed uteblir längre skott ( ska stå längst välgångna räv/rådjursstigar där de ska anläggas åtlar )
Publicerat September 1, 201015 yr Skaffa en vanlig tunnelfälla+billigast möjliga 22lr. Sen kan du ju sitta i kojjan o glo på fällan tills den slår ihop. Väcker ingen o du får jobbet gjort även då du inte kan sitta ute. /Petter
Publicerat September 1, 201015 yr Författare Skaffa en vanlig tunnelfälla+billigast möjliga 22lr. Sen kan du ju sitta i kojjan o glo på fällan tills den slår ihop. Väcker ingen o du får jobbet gjort även då du inte kan sitta ute. /Petter fällor,grythundar,vanliga hundar som jagar räv o vanlig smyg/pass och lockjakt bedrivs redan hade det varit för att vara på bekvämaste möjliga sätt så hade man ju klart byggt 10 fällor till o satt ut men i längden hur roligt är de egentligen? jagar ju inte för att gå fram o sätta pipan mot huvudet på räven utan för spänningens skull
Publicerat September 1, 201015 yr Författare Mr Mauser: blir de någon sådan bössa så ska den döpas till Mr Mauser Gun
Publicerat September 1, 201015 yr okej vad går en sådan bössa på? såg ju helt klart intressant ut i så fall, smidig verkar den oxå vara Den som jag har ligger på runt 3500-4000 ny, combon vet jag inte riktigt vad den kostar. Vet att de hade en begagnad 357 / 20 på Kjells Vapen i fjol, men har ingen aning om den är kvar, det var träkolv på den, och trooooor priset var under 3000:-
Publicerat September 1, 201015 yr Den som jag har ligger på runt 3500-4000 ny, combon vet jag inte riktigt vad den kostar.Vet att de hade en begagnad 357 / 20 på Kjells Vapen i fjol, men har ingen aning om den är kvar, det var träkolv på den, och trooooor priset var under 3000:- Vapex säljer nya sådana va? Men jag tror att leveranstiderna på dem kan vara lite sugiga... =) Hmmm.. en ljuddämpad handirifle sen i .357 när man börjar jaga med trädskällare... uuh va smutt!
Publicerat September 1, 201015 yr Författare de va ju ett helt OK pris kombo skiter jag i jag är endast ute efter kulgevär ( hagel har jag allt för mkt av redan ( 1st! ) ) men hittar man sån beg så är de såklart för de priset att man kan ha hagelpipan oxå, hur är trycket på en sådan? 38spec funkar sån ammo i denna skapelse? väldigt lockande för de priset ett sånt vapen
Publicerat September 1, 201015 yr Vapex säljer nya sådana va? Men jag tror att leveranstiderna på dem kan vara lite sugiga... =) Njae..det är väl Thompson de säljer.. Vapex och snabb leverans är inte samma sak..
Publicerat September 1, 201015 yr Njae..det är väl Thompson de säljer..Vapex och snabb leverans är inte samma sak.. Thompson.. handi... Tomäääjto tomaaato... =)
Publicerat September 1, 201015 yr de va ju ett helt OK pris kombo skiter jag i jag är endast ute efter kulgevär ( hagel har jag allt för mkt av redan ( 1st! ) )men hittar man sån beg så är de såklart för de priset att man kan ha hagelpipan oxå, hur är trycket på en sådan? 38spec funkar sån ammo i denna skapelse? väldigt lockande för de priset ett sånt vapen Ja det är ju idiotiskt att man inte kan välja bort hagelpipan om man vill. Jadå det går bra att skjuta 38spc i den, jag gör det ibland i min 357 bygel, men det blir en lite tråkigare renöring efteråt, då den något kortare 38:an guckar ner patronläget lite, då det är gjort för den längre 357:an. Men funkar jag gör det, och kul är det, smäller lite och ingen rekyl just, synd bara att det är kl 4 på 38spc i Sverige..