Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad har vi för hundar och vad jagar vi ?

Featured Replies

Publicerat

Har en Tollare (Nova Scotia duck tolling retriever) som jag använder till sjöfågel, skogsfågel (apporterar) och rådjur(driver)

post-202-1123349582_thumb.jpg

• Svar 125
  • Visningar 25,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Min hund är en blandrastik på dryga 9 månader som jag skall släppa på grävling för första gången om några timmar. Hoppas att jag slipper grisar, men risken finns. Hon är lite ung för dem ännu.

Publicerat

Damphunden försökte ha ihjäl en igelkott igen, samma resultat, blödande nos och tandkött...men även denna gång hann husse stoppa henne.....

Publicerat

Har en Wachtel på 3½ och snart ett nyförvarv också det en wachtel född 25 juli i år..jagar i princip allt med hunden tanken med nyförvaret är att den endast ska få drivs/ställa älg & gris

Publicerat

Jag har tre Karelskabjörnhundar samtliga tikar, ålder på dessa är 3-2-1,5 år den äldre är min eftersökshund dom andra står på tillväxt inför kommande sesånger,,Samtliga har gjort anlagsklass viltspår.

Björnhunden.

Publicerat

Jag har en svart älghund (tik) snart 2 år som jag använder som ledhund och löshund på Älg och Kronhjort fungerar rätt bra men hon är inte fulllärd en .Det tar tid att få en perfekt ledhund mycket jobb men väldigt stimmulerande löshundsjakten är lättare.

Ha en bra Jaktsässong kamrater.

Publicerat
Jag har en svart älghund (tik) snart 2 år som jag använder som ledhund och löshund på Älg och Kronhjort fungerar rätt bra men hon är inte fulllärd en .Det tar tid att få en perfekt ledhund mycket jobb men väldigt stimmulerande löshundsjakten är lättare.

Ha en bra Jaktsässong kamrater.

Det är bara att jobba hårdare på dresyren, och det skulle Du kanske ha gjort medans den var yngre.

;)

Publicerat

Jodå jag håller på för fullt med dressyr men det tar väl lite längre tid för jag fick henne när hon var drygt ett år och blir 2 år nu i september det är mycket som ska läras in  spårträning,inkallninig men det är bara att jobba på och låta ta den tid det tar ( för man får den hund man gör den till )

Hon hade iinte  fått så mycket träning innan jag fick henne så det är svårare att träna henne nu när hon gått över valpstadiet.

Men det är bara att köra på och låta henne vara ute i skogen så mycket det går.

Publicerat
Jodå jag håller på för fullt med dressyr men det tar väl lite längre tid för jag fick henne när hon var drygt ett år och blir 2 år nu i september det är mycket som ska läras in  spårträning,inkallninig men det är bara att jobba på och låta ta den tid det tar ( för man får den hund man gör den till )

Hon hade iinte  fått så mycket träning innan jag fick henne så det är svårare att träna henne nu när hon gått över valpstadiet.

Men det är bara att köra på och låta henne vara ute i skogen så mycket det går.

Ta 1-2 tim./dag och träna effektivt med inkallning m. m.. Kommer hon direkt när Du kallar på henne el. tar det en stund?

Publicerat

För det mesta brukar hon komma när jag kallar på henne men ibland går det lite trögare speciellt om hon håller på med något hett.

Publicerat
För det mesta brukar hon komma när jag kallar på henne men ibland går det lite trögare speciellt om hon håller på med något hett.

Det kan vara så ibland.

Publicerat

Hej allihopa

Eftersom harjakt är mitt största intresse har jag harhundarnas formel 1 finnstövare.

För tillfället har jag två stycken tikar :)

Publicerat
Hej allihopa

Eftersom harjakt är mitt största intresse har jag harhundarnas formel 1 finnstövare.

För tillfället har jag två stycken tikar :)

Då måste jag få va så nyfiken å fråga vad det är är för hundar du har...Har oxå 2 finskstövare...

• 1 month later...
Publicerat

Jag har fågelmarkens Ferrari, dvs finnspets.  :)

// gAsToN

Publicerat

Själv kommer jag att jaga med min norrbottensspets som snart är sju månader....

Publicerat

För tillfället 2st Finnspetsar och tillsammans med min broder 3st Hamiltonstövare..

marja.jpg

• 2 months later...
Publicerat

en strävhårig tax, skjutit rådjur, hare, räv och katt på drev framför henne.

två labradorer till apportering och eftersök

en pensionerad smålandsstövare, ligger mest vid spisen och myser

sen så kommer det en liten taxvalp till våren åxå

• 3 months later...
Publicerat

Två finnar en hane och en tik. Tyvvär har är hanen nu 11år så för honom är det nog färdig jagat :( men tiken är bara 3år och funkar rätt hyfsat

Publicerat
Två finnar en hane och en tik. Tyvvär har är hanen nu 11år så för honom är det nog färdig jagat :( men tiken är bara 3år och funkar rätt hyfsat

Vad är det för finnar du har?

Publicerat

Finnspetsar ??? en tik som heter Obygdens Mitti samt en hane som heter Kirre

Publicerat
Finnspetsar ??? en tik som heter Obygdens Mitti samt en hane som heter Kirre

Äsch då...fel slags finnar. Ska ju va finskstövare....

• 1 month later...
Publicerat

har en 2 årig beagle tik... söt som få.. men dom säger väll så: sådan husse sådan hund ;D ;D ;D

post-907-1150397682_thumb.jpg

Publicerat

Används att jaga tjejer med till sommaren är över ;D så hoppas jag att inte sambon läser det här ;)

post-356-1150450754_thumb.jpg

Publicerat
Används att jaga tjejer med till sommaren är över ;D så hoppas jag att inte sambon läser det här ;)

Sedär ja ;D...funkar det bra?...kan man få låna vovvsingen en fredag/lördag kväll? ;) ;D...min vovve har lixom blivit för gammal för "åååhhh villken söt valp!...vad heter den?" snacket :D...

Publicerat

Här är vår nyligen hämtade "deadly pirahna poodle" bara 8 veckor gammal än men jag har stora förhoppningar om att få en bra fiske och jaktkompis.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg