Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad har vi för hundar och vad jagar vi ?

Featured Replies

Publicerat

Tysk Jaktterrier som nu är 10 veckor, hon har hunnnit byta namn ett par gånger, men nu slutligen så heter hon iallafall Ester ;D ;DBild%20038.jpg

• Svar 125
  • Visningar 25,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Grattis trapper till en appotör till kråkjakten  ;D ;D ;D ;D

(du vet vell att i vorset fins det pudel blod) :D :D

Publicerat

Tackar, eh nää de visste jag inte faktiskt.

Vi tänkte ta en Russel men jag var allergisk, verkar bara vara pudlar jag tål nästan, lite andra raser med går bra.

men men pudeln har många bra grejjer, hårar inget, intelligent, framåt och trevlig så det gör mig inget.

Få se vad det blir av denna hund, han verkar dock orädd för allt, har testat släppa grytlock i golvet, slagit på damsugare då han är bredvid och det enda han gör är att han nyfiket går fram och luktar. Sopborsten attakerar han däremot.

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Sådärja då blev det till slut ordning på bildkavalkaden ;).....en tysk är det inte rara så säg :-*

Publicerat

Har en jämthund och en östlaika, jämten jagar jag älg och björn med. Laikan ska jag börja jaga in på grävling snart, sen är tanken att den ska jaga allt med huggtänder. ;D

Publicerat

Välkommen hit Kolja.

Vad är det för stam på laikan?

Publicerat

Hej Musköt!

Mamman är Skrockens Mira och fadern är Karloskargårdens Sarek. Så på papperet så ser det riktigt bra ut. ;D

Publicerat

Ok ska gå igenom flocken...

Korthårig vorsthe 2 tikar. Den äldre är ospecifik slaskhund dvs eftersök och katter samt lite apportering. Hon funkar som stående med men har ett sunkigt sök pga en skada i en framtass....

Den yngre uteslutande kortdrivare med ett skönt skall  ;D

Wachtelhane 3 år snart eller nåt... kortdrivare, eftersök och någon gång ibland apportering. Ska nöta lite med grävling nu tänkte jag och kolla om han tycker det är kul. Alla klövvilt utom dov o kron skjutna för honom.

Någon spanielvariant som apporterar som en gud och kortdrivare..

Korsning wachtel/vorsteh.. oskrivet kort, hösten får utvisa vad det blir av honom  ;D

Samt tre svarta jaktlabbar, en tik på 6 år och två hanar på 6 månader.. Uteslutande apportering även om hanarna kan komma att prövas på div om några år. Tiken är med i skogen ibland då det ska knuffas rådjur men det är mest för att hon ska få springa hejdlöst ett tag  ;D

Mvh!

Publicerat
Hej Musköt!

Mamman är Skrockens Mira och fadern är Karloskargårdens Sarek. Så på papperet så ser det riktigt bra ut. ;D

Ja onekligen. :) Bara att jobba på och hoppas då.

Publicerat

Jo vars vi sliter på för fullt, tyvärr så är det så j-vla varmt att det knappt går att vara i skogen. Vi får hoppas att värmen ger sig lite innan den 1:a augusti när allvaret börjar.  ;)

Publicerat

2 Jämthundar en 4 år sjch finjch och en på 1 år. Jagar nästan bara älg i bland räv men för sällan +2 terriers som jag inte har fått låna av sambon än ;D

Publicerat
Jo vars vi sliter på för fullt, tyvärr så är det så j-vla varmt att det knappt går att vara i skogen. Vi får hoppas att värmen ger sig lite innan den 1:a augusti när allvaret börjar.  ;)

Men på nätterna blir det ju lite svalare. 1:a augusti är ju nästan lilla julafton. ;D

Publicerat

Ja man kan knappt vänta tills den 1:a augusti. Det blir 10 kvällars hårt jagande innan man får lov att avsätta två dagar till Rättviks hundutställning. :'(

Men på nätterna blir det ju lite svalare. 1:a augusti är ju nästan lilla julafton. ;D
Publicerat

Du är ju värre än jag. Man måste ju försöka få in lite vila för hunden också.

Har även grisjakt bokad första helgen. 

Publicerat

Det är ju det här man tränat hundarna för i ett halvt år nu och bara gått och väntat. ;) Skämt och sido, kompisen jag jagar med har en jämte som är riktigt bra på grävling så vi kör varannan kväll, det är bara en själv som inte får någon riktig vila. Sen får man väll se hur det går för min hund han är ju mycket ung än, så man ska väll inte ha så höga förhoppningar. Men han har redan skällt tjäder 3 ggr och varit halvvägs ner i ett grävlingsgryt så det ser lovande ut. ;)

Du är ju värre än jag. Man måste ju försöka få in lite vila för hunden också.

Har även grisjakt bokad första helgen. 

Publicerat

Hur gammal är han? Var jagar ni?

Publicerat

Han blir lagom till 1:a augusti 7mån och 2 veckor, är mycket väl medveten om att det är en mycket ung hund för att börja jaga med, men om man jämför med min jämte eller andra vänners hundar så är han mycket mogen för sin ålder, och verkar ha en jaktlust utöver det vanliga. Så jag håller tummarna och hoppas att det ska fungera. Vi jagar i mellersta och norra dalarna. Under grävlingsjakten blir det bara i olika byar runt Leksand.

Hur gammal är han? Var jagar ni?
  • 3 months later...
Publicerat

jag har en ungersk wizsla som snart är sex år.Henne använder vi till all fågeljakt  eftersom hon är en kanonbra apportör.

Men det roligaste är ändå ripjakten på fjället i slutet på augusti, där hon också sköter sig alldeles utmärkt.

Har också en perdigueiro portugues (portugisisk pointer) ingen svensk registrerad ras ännu. vi hämtade henne i Portygal när hon var 10 veckor gammal.

nu är hon 16 månader och är för mig det bästa jag har sett, framförallt som stående fågelhund. stog för fågel redan vid 3 månaders ålder, större sök än wizslan och med ett stort fågelintresse tror jag hon kan bli något utöver det vanliga. konstigt att ingen annan fågeljägare intresserat sig för denna ras. hon är dessuton otroligt vacker.

• 1 month later...
Publicerat

Hos oss finns jämten Zeb som jagar älg och björn samt Buster, schäfer/vorsteh, som iaf än så länge mest jagar katterna här hemma..  :)

post-1198-1164150753_thumb.jpg

Publicerat

Lydiga hundar Annis! :D

• 2 months later...
Publicerat

Får väl fylla på i en rätt gammal tråd  :)

Har en jämthundshane på 4 år som fungerar bra.

Sen om allt går som det ska, och jag har lite tur så kommer det hem en hamiltonvalp till våren  :)

Publicerat
Lydiga hundar Annis! :D
Lydiga hundar är lyckliga hundar
Publicerat
Lydiga hundar är lyckliga hundar

Jepp!

:D

Publicerat

Jag har en Hamilton som jagar harar,själv jagar jag min Hamilton som jagar harar.....Jag har en hund som jagar harar i flera dygn om så är,börjar ledsna :'(

Nån som vill köpa en hund som jagar ?

• 6 months later...
Publicerat

jag har ett litet pack

En wachtel som jagar allt från hare till gris

En gråhund som jagar allt som står still

En tysk som jag precis tagit över  men som jagar(blir o prova den nu i höst) :)

En grå/wachtelvalp som står på tillväxt (samma parning som Matts Ozzy)

En Belgiskvallhund/Malle som tjejen tränar ipo med. Han funkar också som grävlings stoppare.

Så är det nån som behöver hjällp med gris/grävlig/älg jakt nu i höst så är det bara skicka ett pm