Publicerat December 19, 200718 yr Snygga hundar Matte, hoppas man får tillfälle att fälla vilt för dem alla Min lilla Qipper har nu vuxit ut till en stor grabb, där även dressyren och jakten har börjat fungera riktigt bra. Men något gåsgömsle kommer inte att bli aktuellt ännu för han, trots att apporten fungerar till 100%. Vill inte ha en apportidiot igen som den äldre blev efter någon dag hos Mats ;D
Publicerat December 20, 200718 yr Detta är jag och Ila. Hon är 9 månader nu men bilden är nån månad gammal.
Publicerat December 28, 200718 yr Hipshot kolla här. En fetelabbe som hämtat en kricka ;D Ser ju bra ut, och med gk simborgarmärke då också förstår jag. ;D
Publicerat December 28, 200718 yr Ser ju bra ut, och med gk simborgarmärke då också förstår jag. ;D Dom behöver inte ngt märke. Är så feta att dom flyter ändå ;D
Publicerat December 28, 200718 yr >Seger< Jävla vilken kvalite dina bilder håller.......måste erkänna att jag är impad ;D
Publicerat December 29, 200718 yr Dom behöver inte ngt märke. Är så feta att dom flyter ändå ;D Aha! Är det därför dom kallas för fetlabbar! ;D
Publicerat December 29, 200718 yr Min vaktande Schäfer/Dobermann Adolf till vänster och min lille skogskompis Herman till höger! Och NÄ! Jag är ingen nasse.... Mvh. Robban
Publicerat December 29, 200718 yr >Seger< Jävla vilken kvalite dina bilder håller.......måste erkänna att jag är impad ;D Kan ju ha att göra med att hans kamera kostar lika mycket som hans bil ;D ;D ;D :P
Publicerat December 29, 200718 yr Min vaktande Schäfer/Dobermann Adolf till vänster och min lille skogskompis Herman till höger!Och NÄ! Jag är ingen nasse.... Mvh. Robban vilka mysiga öron!.. så där härligt hängande!.. ;D hundarna var jätte fina!.. MVh Mamre!.
Publicerat December 29, 200718 yr Tja.... Tänkte att om ni vill se bilder på våra underbara hundar så kan ni ta en titt på våran hemsida som heter... www.alljaktens.se
Publicerat December 30, 200718 yr Tja....Tänkte att om ni vill se bilder på våra underbara hundar så kan ni ta en titt på våran hemsida som heter... www.alljaktens.se många fina bilder var de!.. ;D ser lillgrabben e en blivande biker!.. ;D ;D ;D... lycka till med uppfödningen!. Mvh Mamre!. .
Publicerat December 30, 200718 yr vilka mysiga öron!.. så där härligt hängande!.. ;D hundarna var jätte fina!.. MVh Mamre!. Tackar och jo dom örona e goa... Dom är ett ganska lustigt par dom här herrarna... Skaffade Adolf för 4 & 1/2 års sen av ren tillfällighet då grannen har hans bror. Det var bara han kvar i kullen och eftersom jag är av den åsikten att en hund skall självmant komma fram och välja dig som matte/husse så var chansen inte stor. Sagt och gjort vi åkte till ägarna och mitt upp i valp-tumultet så gick Adolf raka vägen fram till mig där jag satt på huk, satte sig ner och lade tassen på mitt knä och vips var vi ett par ;D Han är en kanon go vovve som vaktar järnet här hemma och stackars den som bara råkar lyckas bryta sig in när han är hemma ;D Inte nog med att han vaktar, han är väldigt bra med barn också samt att han har visat intresse för apportering och vilt/blodspårning vilket han faktiskt är riktigt duktig på. Herman skaffade vi för nästan 1 & 1/2 års sen för att ha som familje/jakthund. Trevlig liten buse som ibland tar med Adolf på rådjursdrev här hemma (har aldrig hört talas om en drivande Schäfer/Dobermann förut). Pojkarna går utomordentligt bra ihop, dom är nästan oskiljaktiga och det utgör (tror jag) lite problem för den lille när man släpper han i skogen då husses ben är för det mesta mer intressant än att söka ut. Har under denna säsongen släppt han vid flertal tillfällen på både hare och rådjur och tyvärr än så länge så har han inte lyckats så bra med sitt sökande förutom vid 5-6 tillfällen men han är som sagt bara 1 år och 8 mån gammal och skogsvanan är inte att skryta med heller. Detta löser sig nog med tiden och erfarenheten Mvh. Robban
Publicerat Januari 2, 200818 yr Här kommer en bild på min unghund som är 7mån. Trevlig men satan så livlig ibland.
Publicerat Januari 2, 200818 yr ;D ;D ;D ;D ;Dhmm observera gammeltuppen i björken...... ??? ??? så cool bild ;D ;D ;D...jepp, jag ser tuppen helskön! /Fredde