Publicerat Februari 14, 200620 yr Tänkte att det kunde va trevligt att se vilka fina hundar vi här på jaktsidan har, och skriva ett par rader om dom kanske. Här är mitt bidrag. Min Rottis Zack 3 år jagar värdelöst men är ganska trevlig, mitt Tyska lilla yrväder Loke 5 mån jagar allt och lite till är tanken.
Publicerat Februari 14, 200620 yr Detta är då min "Nova scotia Duck tolling Retriever" eller kort-o-gott "Tollare"....Molle heter han och jagar med glädje skogs/sjöfågel och han har kort-drivit rådjur en gång, Mycket lyhörd och arbetsvillig...lugn som en filbunke hemma och som en virvelvind i skogen ...
Publicerat Februari 14, 200620 yr Norrbottenspetsen Älva ;D 7Månader nu. kanske inte så bra bilder men det får duga
Publicerat Februari 14, 200620 yr bra bilder gabbe......Hon ser ut som en demon (inge illa menat) jasså ???
Publicerat Februari 14, 200620 yr Lägger väl upp bilder på mina två finnspetsar Överst är Obygdens Marja snart 3år och under kommer Östansjöns Piki 10år. Sen skickar jag även med en bild från en av höstens släktträffar
Publicerat Februari 14, 200620 yr Även om inte Erax är vid livet så vill jag ändå visa hur gott han mådde i skogen :'( :'( :'(
Publicerat Februari 15, 200620 yr Mina två Jack Russel Terriers...Wood-Nymph Tara och hennes valp Tindra 7 månader och min "rävhund" finnstövartiken Stenåsens Ronja 1 år 5 mån...
Publicerat Februari 15, 200620 yr Kul att se bilder på alla era fina hundar. Här är mitt skäggmonster:
Publicerat Februari 15, 200620 yr Jag slänger in några bilder till, så ni får se hur fin min lille tysk var när jag fick honom
Publicerat Februari 15, 200620 yr har bilder på draxen och drevern i galleriet men kan inte få in bilderna här Här nicke är draxen och drevern klart att dom ska va med
Publicerat Februari 15, 200620 yr Sigge, femårig Basset fauve de Bretagne, som helst jagar rådjur ( Lääänge o gärna : )
Publicerat Februari 15, 200620 yr Hej Hade två stycken bastarder mellan tysk jaktterrier/vorsteh. Mycket ös och mycket envishet och djävlar anama. Det här är Ull, han sålde jag för ett halvt år sen när det blev för jobbigt med två hundar. MVH Håkan
Publicerat Februari 15, 200620 yr Finsk spets / Karelare Ska jaga in henne till hösten på vad hon vill jaga . Helst fågel då men älg går lika bra Första bilden är hon 8 veckor och ganska nyligt hemkommen. Andra bilden är för någon dag sedan, snart 5 månader gammal