Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaha... så blev det rast vila ett par veckor för tåget..

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Västen är en försträrkt väst från lisbeths syservice.

Vet inte vad som kan förbättras för man kan ju knappast ha byxben på västarna heller..

Hunden måste ju kunna röra sig utan skavsår osv.

Va en jävla otur helt enkelt att beten gick in under västen.

• Svar 75
  • Visningar 9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare
Skit, kan inte komma på och säga annat. :(

Psyket att komma igen har hon, frågan är om det ger permanenta men? Så stora och bärande muskler som är avslitna kan ge konsekvenser, tur hon är ganska ung.

Med hopp om full tillfriskning.

Allt läker oavsett hur man skär sönder det enl vet.

Men ärrvävnad är stel o orörligt o det kan ju ställa till en hel del i rörelserförmåga.

Blir det inte allt för inflamerat så antar jag att det kommer läka bra.

Bar ut henne så hon skulle pinka men de ville hon inte utan gick in igen.. själv...

Men hon gnyr o piper o haltar.

Märklig jycke, tror faaen jag skulle kunna både sy operera utan att hon bet ifrån.

Snällar fyrbening är nog svårt o hitta...

Publicerat

Fn,

jag grät en skvätt i min ensamhet på jobbet när jag läste om detta, har ju inte träffat någon av er två i verkliga livet men genom de berättelser du skriver om era äventyr Niklas känns det ju som att man känner er,

känner med er gör jag i varje fall.

Håller tummarna för en snabb läkning o återhämtning.

/Christian

Publicerat
Fan är väl det enda man kan säga (!) men jag tror iaf du kan vara lugn map jakten - hon kommer jaga gris igen! Är man så enkelspårig som hon (o vissa i hennes närhet...) så är det bara så! :(;)

+1!

Publicerat

Ns bara lungn hon kommer tillbaks, bara ge henne tiden o läka sina sår. En hund som jagar gris så där som din plott gör dom kan ta en smäll eller två utan o sluta jaga, det är ju det här som avgör om du har en bra jakthund eller inte. Kan bara se till min lilla gråhundstik hon har blivit tagen 3 ggr på 3 jaktsäsonger och hon är lite försikig i 2 veckor efter skada sen är hon tillbaks precis som innan.Fick henne tagen på älg jakten i år o det slutade i 26 styng, har nu skjutit 6 grisar och 5 ålgar efter den skadan.

Så se bara till och får tiken frisk så ska du nog se att det ska gå aldeles utmärkt o jaga gris efter detta

Publicerat
  • Författare

Jäkla kräk.. nu har hon lyckats dra ur ena dränaget medans jag va o kollade en viltolycka.

Snackat med lokale vet som tittar in i eftermiddag han trodde det mesta sårvätskan hunnit rinna ut men ska ändå kolla till det.

Har varit i kontakt med försäkringbolaget o jag ska tydligen först själv betala räkningen eftersom den inte direktregleras vi Distriktvetrinären.

Blir nog en lite tung utgift såhär inför jul även om jag får tillbaka den sen.

Självrisken har polarna erbjudit sig att vi ska dela på 3 då.

Faen visst gillar man sånna polare ^_^

Publicerat
Har varit i kontakt med försäkringbolaget o jag ska tydligen först själv betala räkningen eftersom den inte direktregleras vi Distriktvetrinären.

Du får väl skicka ut ungarna till att skotta snö mot betalning i byn, de var ju duktiga på det. ^_^:D

Publicerat
  • Författare
Du får väl skicka ut ungarna till att skotta snö mot betalning i byn, de var ju duktiga på det. ^_^:D

Ingen dum ide, behver du ha skottat hos dig??

Publicerat

Har nog 900ha som kunde behöva skottas så jag kan jaga älg där. :P

Fast sen är jag ju Smålänning så dom lär ju inte tjäna något på det. ^_^ Men jag kan ju hålla dom sysselsatta ett tag. :D

Publicerat

Dom kan få skotta av hela marken jag skulle åkt att jaga på i helgen... besvikelsen är stor, hur ska man nu få tag i julskinka?

Publicerat

Fan nicklas , läste tråden i morse men kände att det inte fanns så mycket att säga direkt, hoppas verkligen Tåget, galningen, det svarta helvetet och allt vad hon brukar heta återhämtar sig.

Ang polarn och självrisken så är det sådant som värmer i hjärtat och det är dessa killar som är ens riktiga polare.

Krama om Svarten och hälsa från oss cyber idioter.

Publicerat

Usch! Tung läsning. Hoppas hon verkligen krya på sig!

Publicerat
Faen visst gillar man sånna polare ^_^

Verkligen! :D

Publicerat
Jäkla kräk.. nu har hon lyckats dra ur ena dränaget medans jag va o kollade en viltolycka.

Snackat med lokale vet som tittar in i eftermiddag han trodde det mesta sårvätskan hunnit rinna ut men ska ändå kolla till det.

Självrisken har polarna erbjudit sig att vi ska dela på 3 då.

Faen visst gillar man sånna polare :blink:

Om hon tog bort drenaget själv så se till o spola rent såret med saltlösning, det rådet jag fick av min vet när gråhunn fixa det där själv. Han sa även att man skulle se till o hålla såret öppet så länge det gick för o få det o läka inifrån

Publicerat
  • Författare
Har nog 900ha som kunde behöva skottas så jag kan jaga älg där. -_-

Fast sen är jag ju Smålänning så dom lär ju inte tjäna något på det. :rolleyes: Men jag kan ju hålla dom sysselsatta ett tag. :huh:

Ok! men ska du ha snön på eller i bilen ?

Ska de få plats med all snö i så blire nog till att ha värmefläkten på så det töar snabbt..

vatten tar ju mindre plats än snö vettu B):D

Publicerat

Fan!! Håller tummarna för snabb läkning.. Dom brukar ju klara både det ena och det andra och att hon skulle sluta jaga gris håller jag för otroligt.. Bra hundar gör inte det ;)

Mvh Jens

Publicerat
  • Författare

Verkar läka väldigt bra än så länge o hon börjar så smått bli pestig...

Springer ner o skäller på grannens hundar när hon ska ut o tjoar o lever rövare när man kommer hem.

tusen varv upp o ner i trappen när nån stiger upp osv..

Precis som vanligt alltså... suck.. ;);)

Publicerat

Bra, det gör mig glad.

/Christian

Publicerat
+1!

Hej Tåget.

Jag tänker på dig hela tiden, synd att vi inte fick tag i galtjäkelen, tänk om man kunde spåra upp den igen med en riktig hund som du, det hade varit ett riktigt nöje att få ge den en macka.

Partik O tycker att vi skall börja jaga fågel istället, inget jag tänker börja med i alla fall.

Hoppas läkprocessen går bra.

Ge husse en puss från mig.

H/Nicklas M

Publicerat

alltid lika tråkigt när hunden skadar sig men det går inte att göra något åt.

min blev ormbiten andra älgjaktsdagen och det förstörde nästan hela jakten men jag fick ju se och höra ett riktigt hundarbete sista dagen på våran jakt för året.

så ha inte för brottom med att släppa igen vänta tills det har läkt ordentligt så du inte förstör hunden.

Publicerat

Satan! :)

Jag har inte varit inne "här" på några dagar och vad är det första man får läsa när man kommer "hit"? :o

Jo, att min - och säkert alla andras - favvohund här på forat är skadad. USCH, det var inte roligt att läsa. Det kändes extra tungt att läsa om hennes skada när man sitter med sin egen hund mellan benen när han vilar uppe i soffan - som det anstår en prins. Tur i oturen är att det är några dagar sedan det hände och jag i slutet av tråden kunde läsa att det verkar som om Galenpannan är sitt "normala" jag igen. :P Trots att hon är skadad så verkar det som om hon är på god väg tillbaka igen. Ta det nu bara så lugnt det går och ge henne så mycket kärlek, omvårdnad och leverpastejmackor det går. ;)

Publicerat
  • Författare
Hej Tåget.

Jag tänker på dig hela tiden, synd att vi inte fick tag i galtjäkelen, tänk om man kunde spåra upp den igen med en riktig hund som du, det hade varit ett riktigt nöje att få ge den en macka.

Partik O tycker att vi skall börja jaga fågel istället, inget jag tänker börja med i alla fall.

Hoppas läkprocessen går bra.

Ge husse en puss från mig.

H/Nicklas M

Ja jäklar.. har du hittat hit oxå..

Nä jag vill inte ha den pussen, folk kan ju börja snacka.. ;)

O fågel.. tja va faen de går väl de med, men spänningen e ju inte riktigt samma sak.

Galt skrället tar vi nästa gång, ska faen släppa på varenda ensamt slag jag hittar.. :)

Publicerat
Verkar läka väldigt bra än så länge o hon börjar så smått bli pestig...

Springer ner o skäller på grannens hundar när hon ska ut o tjoar o lever rövare när man kommer hem.

tusen varv upp o ner i trappen när nån stiger upp osv..

Precis som vanligt alltså... suck.. :);)

Skönt att höra att hon blir bättre. Skulle vara kul att se hur mycket såret har läkt. De läker ju så snabbt!

Mvh!/

Publicerat
  • Författare
Skönt att höra att hon blir bättre. Skulle vara kul att se hur mycket såret har läkt. De läker ju så snabbt!

Mvh!/

Läker ju bra som synes o det verkar inte va speciellt inflamerat.

post-348-1291453859_thumb.jpg

Publicerat

Ser kanon ut efter omständigheterna. Blir nog bra det.