Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Blev en vända ner till bowlinghallen igår kväll för lite träning med gamla klubben (spelade seriespel och tävlingar i över 15 år innan utbrändheten). Hade glömt bort hur kul det är OCH hur snabbt det går att sätta upp orealistiska förväntningar på mig själv D (2 minuter, jag klockade). Kommer på sig själv med att tänka "men vafan, du vet ju det här, det är bara att göra såhär!!". För att sen inse att "VISST JA! Det var ju 3 år sedan jag ens rullade ett klot" D. Kul var det, men efter 2 timmar där nere kändes det lite i hand och fingrar kan jag lova. Går så jäkla snabbt att tappa av när man håller uppe 🫣.

Anledningen till varför just nu är att många av spelarna har skadat sig (gamla höfter, knän, hjärtstopp mm) så jag har lovat att hoppa in och hjälpa till med matcher under vårsäsongen. Håller ändå högre nivå än många andra i klubben trots uppehållet. Känns ändå rätt bra )

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Pust, idag var det både halt som satan bitvis och bitvis djup snö med skare på småstigarna så några hastighetsrekord blev det inte…

IMG_4705.png

Publicerat

En vända till gymmet igår istället för i lördags. Lite seg i överkroppen, kände inte att jag hade riktigt samma kraftnivå som sist. Men desto bättre i benen ). Hade tänkt ta ett par km på långfärdsskrillorna under veckan. Gäller att passa på nu när det faktiskt finns en fin bana fixad.

Ikväll blir det nog välbehövlig vapenvård på några pjäser.

Publicerat

Väldigt trött i ögat imorse, men drog mig upp och tog mig till gymmet ändå. Skön känsla efteråt, men kände av en smärta i armbågen vid vissa övningar. Får kliva ner lite i vikt och träna lite andra vinklar för att stärka upp. Påt igen på torsdag och ikväll blir det en vända till bowlinghallen.

Publicerat

Ny vända idag. Fokus bröst och triceps och kändes rätt bra faktiskt. Laddar om för lördagens benpass

Publicerat

Blev ett riktigt hårt benpass idag. Skulle ha tränat med en polare, men hennes man blev utringd på jobb. Så vi siktar på en gemensam vända till gymmet imorgon istället 💪

Publicerat

En Husqvarna kan nästan få en att svettas bara man ser den 🤷‍♂️

Själv blev det en ”löprunda” 11,5km i makligt 6:50 tempo då vi fortfarande är drabbade av lappmögel även här i ”tropikerna”

Publicerat

Räcker att hålla den i händerna så startar värmen..

Med nyttjat en dylik i helgen och fyllt på högen med bränsleved..

IMG_4300.jpeg

Publicerat

En vända igår. Vi körde fokus på armar och axlar samt avslutade med kondisintervaller. Helvete så dålig kondis jag har D. Ny vecka med nya pass att se fram emot.

Publicerat

Blev en vända igår igen. Körde rygg och biceps. tog lite väl tungt på biceps, så kände av armbågen rätt rejält igår och lite idag. Får kliva ner i vikt där framöver och jobba upp långsammare. Gäller att lyssna på kroppen. Imorgon blir det bröst och triceps.

Publicerat

45min crosstrainer för lite hålligång på kroppen, kanske hjärnan kan få landa lite..

Publicerat

En vända på gymmet igår morse. Kände att det inte fanns sådär supermycket kraft att ge efter för lite sömn (var uppe med frugan och kollade på herrarnas hockey mot jänkarna) men gick ner lite på vikterna och körde på. Lite är iallafall bättre än inget alls.

Blev en vända till bowlinghallen igår kväll och på söndag blir det första matchen igen på 3-4 år. Är faktiskt rätt taggad!

Publicerat

Benpass i lördags och match i söndags. Kändes bra i både kropp och själ. Börjar maxa ut vikterna i några maskiner snart, så har börjat kika på lite alternativa övningar. Kommer nog bli bra )

Publicerat

Rygg och biceps idag. Träffade på några jag känner igen och hade några trevliga samtal. Skönt pass idag, kände mig stark. Får se om det blir lite bowling ikväll eller om jag hänger hemma med frugan. Får se hur orken känns )

Publicerat

Förra helgen halkade man runt milen på en decimeter+ snö och idag hade vi barmark och +10 mitt på dagen… kontraster

IMG_4866.png

Publicerat

Istället för Lo-jakt så blev det annan årspremiär ute i dag.

trän1.jpg

Fick av mina bästa kritiker i julklapp ett par Gel Kayano.

trän2.jpg

Blandad runda med asfalt, grusaväg å snöad stig.

trän3.jpg

Yepp, nya dojor var ett lyft för stegen helt klart. /P

Publicerat
19 hours ago PAS sa:

Istället för Lo-jakt så blev det annan årspremiär ute i dag.

trän1.jpg

Fick av mina bästa kritiker i julklapp ett par Gel Kayano.

trän2.jpg

Blandad runda med asfalt, grusaväg å snöad stig.

trän3.jpg

Yepp, nya dojor var ett lyft för stegen helt klart. /P

Grymt bra jobbat!

Publicerat

Ny vända med benen i lördags. Hade med mig L (Lisa, polaren som brukar vara med på helgen). L satte nytt PB i benpress: 240 kg. Hon blir sådär grymt jävla taggad när jag kör mina vikter, så hon har börjat matcha mig rätt bra i många övningar. Men jag måste hejda henne ibland pga. bristande teknik. Som hos mig själv D.

Lirade bowlingmatch i helgen. Startade dåligt i första, men ryckte upp rejält resterande tre serierna och vi lyckades vinna matchen med 11-9 till slut. Hade helt glömt hur kul det är när det blir jämna matcher!

Blir att fortsätta köra den här veckans pass också. Ska försöka lägga in lite mer kondisträning också, för den är kass just nu D

Publicerat

Bröst, axlar och triceps/biceps idag, men mest fokus på pressövningar. Kändes helt okej, men hade svårt att somna igår så kroppen svarade inte helt på topp. Men bra nog för att känna mig nöjd. Rulla klot ikväll och nytt gympass på torsdag )

Publicerat

Ryggpass idag. Kände mig långt ifrån stark imorse när klockan ringde, men allteftersom övningarna gjordes blev jag piggare och piggare. Har en stark känsla av att det kommer ett rejält matkoma snart efter lunchen D

På lördag blir det en benvända, men i övrigt lugnt. Varit rätt mycket åt huvudet nu ett tag, så känner att det är dags för ett break i helgen.

Publicerat

Lite trött i början idag så jag fick inte ner genomsnittstempot under 6min/km men ändå rätt nöjd.

IMG_4923.png

Publicerat

Har börjat springa lite igen efter vinterdvalan. Denna veckan har verkligen varit av fysisk aktivitets karaktär med gångband på brandstationen i Våxtorp i måndags, 4.8km/h i 8° lutning i 6min med full mundering med flaska på ryggen och allt det biter bra i vaderna (8min totalt men de första 2min så ökar den lutningen från 0° till 8°), Sista 2min är det längsta minutrarna i livet 😅

Sedan blev det bmx hallen i Våxtorp onsdag och fredag och sedan ett löppass igår.

Tyvärr börjar min klocka att ge upp, GPSen funkar dåligt, någon som har nått bra tips på en bra klocka som funkar mellan 1000-1500kr spannet?

Screenshot_20260315-173713.pngScreenshot_20260315-173728.pngScreenshot_20260315-173742.png

Sista 2 bilderna är samma runda men klockan gav upp typ mitt i 😅🫣

Publicerat

Provade att sträcka ut lite idag, allt kändes bra så tryckte på lite extra efter 7km och fick in milen under timmen 😊Screenshot_20260318-143917.png

Publicerat

Gjorde mej av med lite barlast innan en runda i det fina vädret.

träning1.jpg

Var nog positivt.

träning2.jpg

Trevlig helg /P