Publicerat Augusti 7, 20169 yr 13,14 km idag, i snitt 4,56 tempo, som bäst 4,39 på km 13, försökte att spurta och sista 140 gick i 4:29 tempo, höjdskillnad 70 meter och det hela kom att ta 64 min 50 sekunder, jag har en variant på Toughest lopp som kommer upp nu den 20:e, det känns som att jag är ok rustad i uthållighet, det skall vara 2 varv á 5 km med hinder på ett fåtal ställen, dvs inte som loppet på Ribban med 50+ hinder på 9 km, jag har medvetet kapat styrketräningen till cirka 1/3 av normal dos och kompenserat med mer Yoga, det skall bli intressant att se vad en invägning ger för handen när jag nu passerar en våg igen. /Christian
Publicerat Augusti 9, 20169 yr Kämpat med spett i trädgården då nytt staket är på G. Sen lite gummibandsträning, armhävningar mm.
Publicerat Augusti 10, 20169 yr Fortsatt att kämpa med mitt järnspett och mina staketstolpar. Nu är samtliga i marken. Känner faktiskt att vårens och sommarens styrketräning gjorde jobbet betydligt lättare. Gött!
Publicerat Augusti 14, 20169 yr Ur form... har fått nån förkylning och blivit tämligen orkeslös..vågar inte träna. Tog en promenad på 4km idag..
Publicerat Augusti 20, 20169 yr Detta är en populär post. Sprang HelsingborgExtreme idag, 2x5 km hinderbana idag, trodde tom att jag skrivit om det här, men det förefaller ha försvunnit, en rejält tuff löpning, lättare hinder än på Toughest, mycket vatten, mycket sand sprang i lag män 40+, vi startade i omgång 2 dvs 10:02 i morse och med undantag för tre elit löpare så kändes det bra, vi blev inte omkörda mycket. i mitt tidigare inlägg stack jag ut hakan och påståd att vi kom topp 3-5 bland lagen med en tid på 01:16-18 min. Ok jag hade visst fel, vi vann klassen, vår tid var 4 snabbast av alla, i vår åldersgrupp, och totalt sett topp 25 tiden av alla, detta på en tävling som samlande många elitlöpare, min sista tanke innan vi startade var att fn va alla ser proffsiga ut o snabba, vi är ju bara två bönder från landet. http://xtremerun.se/wp-content/uploads/2016/08/Resultatlista_XtremeHbg_2016.pdf Stilstudie/Christian
Publicerat Augusti 22, 20169 yr Förövrigt är jag den feta bonden till vänster på hindret och längst bak på strandbilden, kul att se att jag faktiskt sprang denna gång och inte lunkade fram. /Christian
Publicerat Augusti 22, 20169 yr Träningsmotivation: http://videos.videopress.com/YpRaDiVP/how-to-get-people-to-exercise_hd.mp4
Publicerat Augusti 23, 20169 yr Kollar mina loggar, inser att för i år har 100 mil promenader passerats juli. Nu blir det försöka öka cykling och löpning. Och förstås fortsätta gå...
Publicerat Augusti 29, 20169 yr Eftersom jag slöat till och känner mig tjock och slö, så utmanar jag mig själv. 22 dagar med 22 armhävningar per dag, X 2 (morgon och kväll..) 1 min benlyft , 1 min planka 10 pullups smala och 10 breda 10 smala chins och 10 breda. Kanske måste ballansera upp det med mer mage, det är juh där flottet verkar fastna. Det ska väll jaga bort latmasken lite...
Publicerat Augusti 29, 20169 yr Detta är en populär post. Ju tjockare du är - ju mera vikt har du på när du gör armhävningar och blir därigenom ÄNNU starkare. En rejäl kroppshydda är inte att förakta- dessutom är det enklaste sättet att transportera extra mat för långa färder
Publicerat Augusti 29, 20169 yr Detta är en populär post. Det är förmodligen därför jag gjorde 100 armhävningar när jag var 20, och bara tio st så här 20 år senare....jag är alltså lika stark.
Publicerat Augusti 29, 20169 yr Varit ute i motionspåret varje dag så här efter björnjakten men idag verkar det bli inomhus, regnet bara väller ner och det är kallt, dumt att dra på sig en förkylning.
Publicerat Augusti 29, 20169 yr Orkar inte vara förkyld mer.. idag for jag till badhuset och simma 800m... sen blev det en promenad på 3.5km
Publicerat September 5, 20169 yr Joggade 3.5km med terriern idag.. och en promenad på 3km före det. Har snittat en mil per dag senaste veckan enligt stegräknaren..
Publicerat September 11, 20169 yr På 2016-08-29 at 14:46 waxin sa: Det är förmodligen därför jag gjorde 100 armhävningar när jag var 20, och bara tio st så här 20 år senare....jag är alltså lika stark. Jag gjorde detsamma men har faktiskt sedan ca 25 års ålder kört armhävningar 5 dagar i veckan 100 åt gången, dvs. snart gjort det under 20 års tid. Nu på senare tid har jag börjat köra armhävningar på "hantlar" så att händerna kommer upp ca 10cm och man kan gå ner längre än 90 graders vinkel med armbågarna, gör det sjukt mycket tyngre och klarar då endast som max 50. Har även börjat springa i år, var mååååånga år sen jag gjorde det sist, förutom att jag spelat korpen fotboll och innebandy fram tills för ett par år sen, men löpträna har aldrig varit min starka sida. Dock så är min kondition så satans dålig att det tar mig, i bästa fall, 17 min att komma runt 3km med ett par obligatoriska "hämta andan stopp". Att jag lagt på mig 15kg de senaste 3 åren kanske gör sitt till, jobbigt att knuffa runt 105 kg :-| Målet med min löpträning är att komma runt 3 km på 15 min (utan stopp) och sedan orka runt ett varv till. Tror det är hyffsat realistiskt men det lär ta tid så länge som jag ligger på min nuvarande vikt iaf.
Publicerat September 19, 20169 yr Varit förkyld en månad nu. Suttit på pass i norrland och bara moffat. Så nu surnade jag till, och ska justera något så att det funkar igen. Tydligen har jag gjort något fel med armhävningarna för jag har lite ont i armbågarna, men jag har modiferat ställningen, så att det går att göra dom. Våga vägra sitta still på kontoret...
Publicerat September 23, 20169 yr Äntligen tillbaka på gymmet efter en månad med förkylning - bihåleinflammation - ny förkylning. Jävla dagisbaciller. Knäböj och chins idag. Först ett tungt set (3 rep) sen 4 lättare (10 rep), till teknisk failure. Kan inte lasta på lika mycket vikt som för en månad sen, tar nog nån vecka att komma tillbaka...
Publicerat September 26, 20169 yr Marklyft, militärpress och bicepscurl idag. Snart tillbaka i form. Mitt mål med 600 kg total i marklyft+knäböj+bänkpress känns väldigt avlägset just nu.
Publicerat September 26, 20169 yr Snittat 9.3km per dag senaste veckan enligt stegräknarn.. Men det har varit dåligt med löpning och styrketräning.. inte helt frisk än nämligen..
Publicerat September 27, 20169 yr Släpade med mig dottern (11år) på kvällspromenaden igår och hon klarade nästan hela milen innan hon började gnälla på stumma ben. Det blev givetvis lite lägre snitt-tid, men trevligt hade vi, hon var inte tyst en sekund vilket iof var lite halvdrygt. Vi såg både Räv, Hare och Rådjur. När vi gick på en grusväg såg jag en bil parkerad och då jag vet sedan tidigare att det står ett torn i kanten av en betesmark 60 meter därifrån så bad jag dottern vara lite tyst så vi inte skulle förstöra allt för mycket för den stackars jägaren, men när hon fick syn på honom så var det kört. Hörde hur hon hämtade andan för att sedan ropa -HAR DU SKJUTIT NÅGOT, DET GÅR ETT RÅDJUR DÄR BORTA...... Jag gjorde en ursäktande vinkning så gick vi vidare under tystnad. Har fått ett vansinnesryck och bytt ut lite måltider mot någon sorts bantningersättning, och det funkar ganska ok. blir inte så hungrig som jag trodde, men ganska matt. -2kg på en vecka så jag kör nog max en månad iof tillåter jag mig fuska med råge på helgerna för man ska ju leva också. Undrar om det är en smygandes 40års kris på G
Publicerat September 27, 20169 yr Du är så välkommen i klubben, igår körde jag 46 min yoga med denna onlinetjänst, https://www.doyogawithme.com/ https://www.doyogawithme.com/content/power-yoga-motivation en väldigt fin "klass" som inte kräver för mycket av kroppen men som ger mycket i form av kontroll och känsla. En summering av min träning, ett år tillbaka ger för handen, 291 pass, 358 timmar, där jag lägger in alla aktiviteter/arbete/träning som ger mer än 130 i puls eller där jag lyfter något som är tyngre än 20 kilo, dvs att gå och arbeta i trädgården räknas inte in, att hugga ved gör det. En långsam promenad till jobbet gör det inte men väl en långpromenad som ovan. Iphonen berättar att jag snittar 5 km om dagen på året i rörelse och 7 trappor. /Christian
Publicerat Oktober 5, 20169 yr För att tåla stress så är det bara att gilla läget och börja konditionsträna. Så började morgonen med att jogga hundsvängen 3km, innan frukost. bara för att öka belastningen.
Publicerat Oktober 5, 20169 yr Ur form... tung som bare den i andningen.. vågar inte träna nu och kör enbart promenader. Känns surt som f-n när man vill jogga och gymma!! Arg!!