Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Det fins en vetenskaplig undersökning varför man äter mycket choklad då är det brist på Sex :rolleyes:

Mvh.

Jaså?! :ph34r::lol:

Källa? :)

• Svar 2k
  • Visningar 150,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Jaså?! :ph34r::lol:

Källa? :)

He he egen källa :rolleyes::D

Mvh.

Publicerat

:D

He he egen källa :rolleyes::D

Mvh.

Publicerat

Haha, okej :rolleyes:

Publicerat

Tragglar på... Är fortfarande nikotinfri o nere i samma vikt som när jag slutade röka. Kroppen sa istället i från i och med lite mycket att göra. Men efter en lugnare månad så har jag börjat trappa upp så smått. 5-7km rundor med 500m intervaller ett par gånger i veckan gör susen. Varvat med 1-2 km simning så aka jag nog fn vara uppe på milen i fullt tempo till sommaren. Utan att paja knäna! :)

Helt rätt, det är bara att kämpa på! Intervallträning är ju det bästa. Simmningen måste vara grymt bra och skonsamt för knäna!

Sprang Två Sjöar Runt idag, 11,2 km på 59 min. -_--_-

Grymt nöjd men jäklar vad trött jag var (fortfarande är). :blush::blush:

Publicerat

Örjan, hygglig snittfart!

Har också kört runt två sjöar idag, men andra sjöar än Örjan tror jag. Men nästan samma sträcka, dryga 11,5km 500m intervaller o snittade ganska exakt 8 km/h. Nöjd med tempot för att vara så tidigt! O det bästa: knäna håller!:)

Publicerat

Åkte 7-mila idag, helt fantastiskt väder och bra före! rekommenderas!

Publicerat

Örjan, hygglig snittfart!

Har också kört runt två sjöar idag, men andra sjöar än Örjan tror jag. Men nästan samma sträcka, dryga 11,5km 500m intervaller o snittade ganska exakt 8 km/h. Nöjd med tempot för att vara så tidigt! O det bästa: knäna håller!:)

Fan vad skönt! :wub::wub:

Jo det vart 5:18 i snitt vilket är för mig riktigt bra fart.

Nästa tävling nu på söndag den 27 mars, Premiärmilen. Betydligt lättare bana så det vore kul att komma under 50 min. ;);)

Publicerat

Knegar på som vanligt.. Körde min vanliga runda i går är ganska exakt 7,7km. Körde nu lite ändrade intervaller. Börjar med att gå 1500m därefter hyggligt löptempo i 1500. Gå 500m sedan löpning 500, gå 1000 och löpning 1500 och sedan nedtrappning. Tror nog jag kanske tog ut mig lite då jag känner av lite i låren... :/

Lite sur öve att jag inte kunnat komma iväg och simma en enda morgon denna vecka. :( För sena kvällar och barn som inte kan sova på nätterna gör det inte enkelt att stiga upp vid halv sex.. :(

Publicerat

Vilar mig i form nu.. ;) Eller mer korrekt, jag vågar inte pressa mig eftersom jag har ont i låret. Jag har väl som vanlgit tagit i lite hårt. För att inte belasta så blev det en mil på cykel med hund i stället. Hon är ta mig tusan med otränad än jag! Men iofs.. Efter en ruskgit kort säsong med lite för lite jakt och sedan varit kovanlecent i en månad så ska man nog inte begära för mycket.

Ska känna mig för och köra en liten runda i kväll på ett par km. Känner jag av något så är det bättre att bara gå. En kilomter simning innan jobbet i morgon, om inte sonens astma håller mig vaken en natt till.. :/

• 2 weeks later...
Publicerat

Värsta förkylningen borta nu iaf!

Två löppass än så länge denna vecka. Kör lite länge sträckor nu mellan 8-11 km.. Noga med uppvärmning o nedtrappning just nu.. Lite skade nojjig.. :/

Har även hunnit med två simpass denna vecka. Nu vila i två dagar minst! :)

Publicerat

på vintern tränar jag måndag, onsdag, fredag styrketräning på gymmet.

Tisdag och torsdag är det kondition på gymmet.

Valfri dag på helgen blir det skidåkning eller löpning beroende på vad vädret tillåter.

På våren/sommaren blir det som vanligt tre dagar iveckan på gymmet. (Förutom på semestern då det "blir som det blir") Och minst två löpar-rundor i veckan.

// John

• 1 month later...
Publicerat

Någon mer som sprang Göteborgsvarvet igår?

Publicerat

Nej det gjorde jag inte men i Göteborg var jag :P På Liseberg med barnen på jobbet, 40 barn och ungdomar, allt gick bra sånär som på en tjej som blev bestulen på sin plånbok, som hon dock fick tillbaka sen men utan pengar i förstås.

Var iväg från halv sju på lördagmorgon till strax efter ett på natten så idag har jag inte gjort mycket vettigt, hehe

Publicerat

Jobbigt komma igång med träning :) Från att ha totalt noll i kondition...

Har promenerat en massa sista åren... Men nu ska det börja springas då promenaden inte ökar konditionen som jag vill :) Samt hade nog gymmet vara behövligt men en sak i taget :)

Publicerat

Nope, inte i år.. Får se om det blir ngt lopp till hösten...

Sneglar lite på Vansbrosimmet just nu... ;) Just nu har jag utreseförbud gällande inom 15 mil.. Men det tas bort inom en månad hoppas jag.. :)

Publicerat

Jag har börjat komma igång med lite löpning men har svårt att hitta rätta motivationen får nog anmäla sig till något lopp snart för att inte hitta massa bra ursäkter för att hoppa över träningen :blush: Får som bäst ihop 4-5pass i veckan och har ännu inte orkat börja med långpass men åtminstone fått till några bra intervallpass och gillar känslan att känna lungorna bränna i bröstet igen :wub:

Sprang utan klocka fram till för två veckor sedan då jag köpte en Garmin 305 det var nog lite för tidigt ändå tiderna suger fortfarande :angry:

Men men vet ju vad som krävs för att bli bättre så även om jag knappast kommer att putsa några pers i löpning ska jag försöka finna en duglig form innan jakten börjar i höst.

Publicerat

Sitter och kollar på Stockholm marathon har aldrig sprungit där men ser riktigt trevligt ut, har vi några på sidan som springer idag?

Publicerat

Min syster bör komma in på mil tre om fem-tio min,

hon gjorde första milen på 50,18, vilket var lite väl snabbt enligt mig men tja jag är säker på att hon pallar hela vägen.

/Christian

Publicerat

jobbigt....kom inte ner i t-banan vid odenplan :o

varför ska dom springa inne i stan........det är ju helknäppt.

Publicerat

Halvmaran på 02.04, hon har tappat 3 min på andra milen,

det ser ganska ok ut.

/Christian

Publicerat

Halvmaran på 02.04, hon har tappat 3 min på andra milen,

det ser ganska ok ut.

/Christian

Låter fint med risk för att det blir en tung sista mil, men tjejer har ofta mera pannben än oss män som mest har en hård utsida ;)

Publicerat

Låter fint med risk för att det blir en tung sista mil, men tjejer har ofta mera pannben än oss män som mest har en hård utsida ;)

Hon är min syster, säger väl allt?!

/Christian

Publicerat

Hon är min syster, säger väl allt?!

/Christian

No brain no pain är ingen förolämpning i dessa sammanhang ;)

Man får intressanta insikter av att pressa kroppen till det yttersta människan är ett fantastiskt uthålligt djur om den bara har viljan.

Publicerat

04:12.06 blev sluttiden,

jag såg henne gå imål idag, otroligt stolt broder idag,

nu sitter vi o efterarbetar så att hennes kropp skall återhämta sig bättre o inte vara seg imorgon.

/Christian