Publicerat Februari 17, 200620 yr Nu skulle jag vilja se så många bilder som möjligt på olika vak-kojor och åtelplatser.. Bara att lägga in bilder. Kommer med bild jag också efter jag fottat lite! // "TB"
Publicerat Februari 17, 200620 yr Såhär ser min kojja ut för tillfället...till nästa sesong är den ändrat lite på insidan. ps. från kojja till åtel är det 30m. Mvh Fredde
Publicerat Februari 18, 200620 yr Författare trevliga kojor . Hur många rävar har det blivit då? All info vill jag ha . Men nu ska jag gå och fotta lite. Och sen får man se om man får in bilderna! // "TB"
Publicerat Februari 18, 200620 yr trevliga kojor . Hur många rävar har det blivit då? All info vill jag ha .Men nu ska jag gå och fotta lite. Och sen får man se om man får in bilderna! // "TB" Inte en enda hittils :-[ :'(...du kan läsa om hur det har gått/går här: http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=2172.0;all Mvh Fredde
Publicerat Februari 18, 200620 yr Författare Här kommer en bild på min vakkoja Här har 3 rävar skjutits i år och 6 st förra vintern. Men än har inte rävjakten börjat i den utan det brukar köra i gång framåt mars // "TB
Publicerat Februari 18, 200620 yr Författare Varför funkar det inte : Hur får man in bilder? eller varför visas den inte?? // "TB"
Publicerat Februari 18, 200620 yr Varför funkar det inte :Hur får man in bilder? eller varför visas den inte?? // "TB" http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=2921.0
Publicerat Februari 18, 200620 yr Författare NU fick jag ordning på det! ;D Inte några fler som är intresserade på att lägga ut lite bilder? :- // "TB"
Publicerat Februari 18, 200620 yr Författare F*n va fin koja . Hur lång tid tog det att bygga den och hur mycket kostade materialet ungefär? Precis den där storleken skulle jag behöva på min koja till nästa år! // "TB"
Publicerat Februari 19, 200620 yr Författare Här har jag lite bilder på min andra av 3 vakkojor, denna koja är i enklaste slaget och kompisen skjöt en räv i den förra vintern. Det här året har det varit klent, mycket spår i december månad men nu har det avtagit. Översta bilden är gluggen sedd utifrån Mittersta bilden är tagen innifrån, Kanske inte det finaste men det duger bra bilden längst ner är det man ser från gluggen, inte mycket att titta på men man ser dom ibland, dom röda pilarna är där min "lilla" åtel ligger // "TB"
Publicerat Februari 19, 200620 yr Den som hade dessa möjligheter till vakjakt.. Tyvärr är nog inte vakjakt i Kiruna det enklaste att bedriva :'(
Publicerat Februari 19, 200620 yr Författare Ja, nog har jag möjligheter till vakjakt men det är ju så förbannat tråkigt att sitta och titta ut genom en glugg timme efter timme. Men när räven väl kommer så blir det lite puls . Vaddå? Har ni inge räv i kiruna eller vad? // "TB"
Publicerat Februari 19, 200620 yr Nog finns det räv, problemet är att hitta mickel.. Det som gör det så svårt är att vi inte har bondgårdar eller liknande som kan locka räven just dit eller ge den någon vidare anledning att dyka upp.. Går säkert om man kan markerna riktigt bra vilket jag absolut inte gör, de stora ytorna medför att räven kan vara precis vart som helst förutom där man själv är >
Publicerat Februari 19, 200620 yr Författare mm, då kan det vara svårt. Du har inte försökt att "åtla in han" då?? // "TB"
Publicerat Februari 19, 200620 yr Författare Hur ser den kojan ut då? Har du lagt ut bild?? ??? // "TB"
Publicerat Februari 19, 200620 yr mm, då kan det vara svårt. Du har inte försökt att "åtla in han" då?? // "TB" Min jaktliga karriär är nog påväg att nå sin start nu till hösten med egna vapen och förhoppningsvis körkort.. Ska ta reda på om mickel verkligen är så knepig här uppe som det sägs. När jag jagar under uppsikt ser man ibland räv men givetvis är rävuslingen 70m bort och därmed utom räckhåll för hageln >
Publicerat Februari 19, 200620 yr Författare mm, det brukar vara så när man jagar med hagel och tvärtom med kula Skjöt bom på en räv för några veckor sen (kula på 20 meter) och det är inte så smart att sikta mitt i bogen då bössan är inskjuten på 80! Vart en totalbom det :-X. Ja, jag uppsiktsjagar ju också i en hel jaktsäsong till men det ska nog gå bra, Skitjakt på dej och lycka till med körkortet ;D // "TB"
Publicerat Februari 20, 200620 yr Författare Trevliga kojor allihopa ;D Man får se till att ta nån räv nu ikväll. tänkte sätta mig några timmar. Hur har det gått för er andra då? // "TB"