Jump to content

Å så sitter man här o väntar igen..

Recommended Posts

Jaha... wachteltiken hade spytt ner hela rummet i källaren.. Och med min erfarenhet av sådant så fick jag ont i magen direkt... :( men hon drack vatten iaf o är pigg i övrigt. Men då jag var ute med henn så såg jag det kom lite blod då hon kissat. Så bara börja leta Jourveterinär. Den första sa jag skulle ringa Läckeby. Då jag pratar med dem så kräks hon upp vattnet igen. Och då med lite blod i. Så bara köra iväg 10-13 mil o sitter nu o väntar svar på röntgen o blodprov... Och mår skit faktiskt.. Vill fan inte behöva ta bort en hund till. Är inte ens en halvår sedan Pixw fick avlivas... 3 år sedan jag satt i exakt samma rum o sa adjö till Sally..

Går inte detta bra så blir det inte lätt att komma igen med jagandet... :(

• Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• MaxW

22

• MarkusR

7

• Hipshot

7

• Ausch

6

Top Posters In This Topic

Igen? Du har då otur. :(

Låter inte bra det där, men ska verkligen hålla tummarna att det slutar gott.

Nu är hon ju på vet,stationen tack och lov, och jag hoppas verkligen inte att det är PYO..denna helvetessjukdom som drabbar tikar som en blixt från klar himmel allt för ofta.. :unsure:

Kommer att sitta o hålla tummarna hela dagen tills jag hör något.

Hoppas givetvis på att det är något som kvickt går över.

//

fan va jobbigt!

då är det väl dags att turen vänder nu så du får slippa detta framöver-

kalle

Det verkar gå åt rätt håll nu iaf. De har kört stora menyn, ultraljud, skiktröntgen, och ingen främmande kropp i buken iaf. Blode i urinen verkar kunna härhöra från en UVI, så det blir antibiotika. Hon har inte kräkts mer idag och ska få mat och vatten och stanna tills i morgon för observation och det känsn bra! Hon har tappat massor av päls senaste veckan och de hade faktiskt hittat en lus på henne! Så det blir iaf avlusning, men den kunde kommit til på djursjukhuset.. så de kolla sköldkörteln också för att vara säkra att inte det kommer från ngt annat. Så just nu är jag måttfullt optimistisk... Det skulle kännas rätt bra om man kanske rent av kunde få med sig sin hund hem efter ett veterinärsbesök..