Jump to content

Å så sitter man här o väntar igen..

Recommended Posts

• Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• MaxW

22

• Hipshot

7

• MarkusR

7

• Thyrus

6

Top Posters In This Topic

Vad skönt att höra att det går åt rätt håll med Dina.

Skönt att höra! :wub:

Alla sådana här historier som slutar lyckligt är musik i mina hundägaröron. Jag vet ju hur mycket jag älskar mina hundar :wub: så man förstår ju hur jävligt det är för den som har en sjuk eller skadad hund.

Mvh!/

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, men hon lever än så länge iaf. Efter en del turer till djursjukhuset i Växjö, fram och tillbaka så fick jag till slut en vettig veterinär. Då jag hämtade hem henne efter dropp och antibiotika, dagen innan julafton, så var hon inte så pigg. Så vi var tillbaka på djursjukhuset på julafton då hon hade feber och var öm i buken. Så då tyckte veterinären att hon skulle öppnas och se efter. Så i brist på andra lösningar så opererades hon på julafton. Som tur va!

De hittade två gummiringar, från en hundleksak, i magen och i tarmen. Den största var ca 50mm i diameter och den mindre 40mm i diameter. Och kanske 18mm tjocka. Efter de försvann har hon varit mycekt piggare. Men ska tillbaka idag, då såret har svullnat och är kanske inflamerat. Men det går åt rätt håll nu iaf!

Har även tagit upp frågan med om hur detta kunde missas på djursjukhuset i Läckeby? De tog ett antal röntgenbilder samt Deras miss kunde faktiskt kosta Dina livet om nu inte veterinären i Växjö var så mån om henne och håll stenkoll på henne. Nu klarar hon sig, men det kostade nog mig 10 000 extra.. :/

Agria var inte alls sugna på att ens ta disskusionen med Läckeby, även om de har betalat ut en massa pengar, i mina ögon felaktigt, till dem.

Så nu hoppas jag saker ska gå åt rätt håll! Och tack till er som skrive ruppmuntrande ord! Trot eller ej, men det hjälper! :)

Jag blev så glad, efter alla turer och elände. En RIKTIGT bra start på det nya året. Jag håller tummarna att Dina ska bli pigg och kry snabbt.

Hur är det med Dina?

/ Rikard

Jo efter gårdagens besök på sjukhuset så är det något lugnare. Svullnaden bestod av sårvätska och var inte inflamerat, som tur var. Så vi slapp dränage men ska kolla till det igen då jag plockar stygnen. Så för tillfället så ska hon vara frisk. I stort sett iaf.. :) Hon äter och skiter som vanligt och är för övrigt pigg. Så jag hoppas iaf att det ska vara över för denna gången.

Christian N

[så skönt,

jag är så glad för er båda och din familj.

/Christian

Hipshot

Fan va nice!!!

Tjatade lite på Madeleine igår, tyckte hon skulle konsultera dej.. Fancy har knölar i två juver och frågeställningen var lite om de skulle skäras bort eller ej. Men som det lät så beslutade sig hustrun för att de ska väck oavsett.. Visst hade du ngt sådant skit på Dina med tidigare?

Fan va nice!!!

Tjatade lite på Madeleine igår, tyckte hon skulle konsultera dej.. Fancy har knölar i två juver och frågeställningen var lite om de skulle skäras bort eller ej. Men som det lät så beslutade sig hustrun för att de ska väck oavsett.. Visst hade du ngt sådant skit på Dina med tidigare?

Japp, tog bort en tumör i juvret i februari förra året. som vid analys visade sig vara elakartade. Personligen så aner jag väl man ska skära så lite som möjligt. Men misstänekr man tumörer ska de ju bort och helt skickas på analys. Är de elakartade så bör man ju hålla en del koll på ev spridning etc.

Skönt att det äntliggen går på rätt håll.

Angående Läckeby har jag hört att det ska vara det bästa. Växjö är skit enligt vissa, själv har jag varit väldigt nöjd när jag varit där med Freja.

Skönt att det äntliggen går på rätt håll.

Angående Läckeby har jag hört att det ska vara det bästa. Växjö är skit enligt vissa, själv har jag varit väldigt nöjd när jag varit där med Freja.

Har i stort sett varit min tidigare slutsats! Växjö har nog iofs ryckt upp sig en hel del senaste tiden.. Får se vad Läckeby har att svar på mina åsikter om deras priser och behandlingar..

Musköt

Har i stort sett varit min tidigare slutsats! Växjö har nog iofs ryckt upp sig en hel del senaste tiden.. Får se vad Läckeby har att svar på mina åsikter om deras priser och behandlingar..

Det har stor betydelse vilken veterinär man får i Växjö har jag märkt.

Ingen bra reklam för djursjukhuset direkt, men det viktigaste är väl att det går åt rätt håll nu ^_^

Ingen bra PR för Agria heller.

För väl att det går åt rätt håll! :)

Ingen bra PR för Agria heller.

För väl att det går åt rätt håll! :)

NEj, det blev jag lite förvånad över! De betalade gladeligen ut en hel del pengar till djursjukhuset och om det var rätt elelr inte, verkade inte va så intresserad av?

Vad skönt att höra att hunden är på bättringen..efter alla turer du varit med om... ^_^

Vad skönt att höra att hunden är på bättringen..efter alla turer du varit med om... ^_^

Jo, det får nog vara paus med hundar lite nu... Kanske. :)

NEj, det blev jag lite förvånad över! De betalade gladeligen ut en hel del pengar till djursjukhuset och om det var rätt elelr inte, verkade inte va så intresserad av?

Kan ju faktiskt så att det blir dyrare att sätta igång en process kring det hela MEN att ringa ett samtal och påpekat felaktigheterna borde de kunna kosta på sig. Kanske är försäkringsbolagen och djursjukhusen mer sammanflätade än vad man tror så de inte vill ringa heller... :ph34r:

Kan ju faktiskt så att det blir dyrare att sätta igång en process kring det hela MEN att ringa ett samtal och påpekat felaktigheterna borde de kunna kosta på sig. Kanske är försäkringsbolagen och djursjukhusen mer sammanflätade än vad man tror så de inte vill ringa heller... :ph34r:

Inte utan man börjar fundera.. Hade det varit i USA hade jag nog varit ganska rik vid det här laget.. Mest beroende på att det hon hade i magen kom från en tuggleksak som valpen hade fått från djursjukhuset då jag var och vacinerade henne i sommras. Men itne utan man blir lite fundersam på sponsringen av djursjukhuset.. Kosntigt att man så ofta blir rekomenderad specialfoder som BARA säljs hos djurksjukhuset och av ett märke som även är med och stödjer djursjukhuset? Och enligt veterinären var dettta det absolut enda som hunden kunde äta!

Inte utan man blir lite fundersam då man sitter i väntrummet och ser att just detta djursjukhus har blivit årets återförsäljare av just detta märke!

Inte utan man börjar fundera.. Hade det varit i USA hade jag nog varit ganska rik vid det här laget.. Mest beroende på att det hon hade i magen kom från en tuggleksak som valpen hade fått från djursjukhuset då jag var och vacinerade henne i sommras. Men itne utan man blir lite fundersam på sponsringen av djursjukhuset.. Kosntigt att man så ofta blir rekomenderad specialfoder som BARA säljs hos djurksjukhuset och av ett märke som även är med och stödjer djursjukhuset? Och enligt veterinären var dettta det absolut enda som hunden kunde äta!

Inte utan man blir lite fundersam då man sitter i väntrummet och ser att just detta djursjukhus har blivit årets återförsäljare av just detta märke!

Är ju samma med de olika medikamenten de säljer. Dels har de procent o dels brukar det vara "konferanser" på olika exotiska platser för de veterinären som sålt/ordinerat ovanligt mycket.

Det har stor betydelse vilken veterinär man får i Växjö har jag märkt.

Jag håller med dig. Det är helt avgörande. Där finns rena skräckexemplaren.

Den här tråden är väl delvis avslutad, men jag hoppas den får ett med deffinitivt slut idag faktiskt. Tiken mår bättre och jag plockade stygnen på henne i fredags och det har läkts bra. Fortfarande en del sårvätska innan för skinnet, men det kommer försvinna. Hon har till och emd börjat lägga på sig lite vikt igen. Från att ha vägt runt 19 kg så var hon nere på 15,9 och är nu på 17 kg igen.. Ganska stora procentuella förändringar!

Läckeby djursjukhus insåg även att de har missat att se föremålen på sitt ultraljud. Idag väntar jag på att deras C Vet ska ringa mig idag och se över vad jag ska få tillbaka. Måste säga att de steg lite i aktining igen. Fel kan alla göra, men det är hur man agerar då man gjort fel, som säger lite om företaget.

Jag hoppas även att djursjukhuset funderar på vad man kan göra för att undvika fel. I synnerhet då en kompis har sin hund inne där nu. Med diagnosen bukspotskörtelinflamation... :( Tydligen så trodde de att de ev kund vara diskbråck också.. Jobbigt med sjuka hundar, jag vet om någon. :/