Jump to content

Å så sitter man här o väntar igen..

Recommended Posts

• Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• MaxW

22

• MarkusR

7

• Hipshot

7

• Musköt

6

:( Jag lider på riktigt med Dig. Vi är nog många här på forumet som vet precis hur Du har det just nu.

Håll oss underrättade och lycka till/Border(j)ägaren

Kan ju bara hoppas på att detta nu är över för eran del för en lång tid frammöver.

Jag ringer dig i morgon o tjötar lite.

//

Nu har jag iaf hämtat hem Dina. Men hon är inte pigg ännu. Hon har en bakteriell urinvägsinftion samt bukspotskörtelsinflamation. Tydligen... Så antibiotika o specialfoder ska lösa det hela, tror veterinären iaf. Tydligen ngt strul med sköldkörteln också, men väntar mer info om detta.

Men hon är inte alls pigg.. Verkar tröttare än tidigare. Men hon kanske piggnar till lite efter en natt hemma? Jag är försiktigt positiv iaf.. Med reservation...

Skönt att höra! Har suttit och kollat den här tråden 1 gång i timmen hela dagen för att se hur det gick! Låter ju positivt iaf, hoppas hon blir helt återställd snart!

:) Skönt att höra att det är något som verkar gå att bota. Det känns nästan som att man vill skriva Grattis, efter att ha läst om Ditt elände.

I morgon jagar jag i Sala och hoppas på att få tillbaks en oskadd hund. (Vargen har varit i krokarna förut)

Mvh!/

Hon är hemma och de verkar ha koll på vad det är, måste ändå kännas jävligt skönt även om jag mer än förstår ditt obehag från forna episoder...

Håller alla tummar och fingrar för att hon repar till sig så snabbt det bara går!

Tänkte på en sak, ni har inga exotiska blommor hemma?

Många blommor som växer på lökar kan vara giftiga, bland annat våra julblommor, och de kan vara dödliga för våra husdjur...

Ingen som har tagit några smakprov?

Det värmer att ni bryr er! Hon är ngt piggare nu när hon är hemma, men äter inte ngt av dietmaten. Måste kolla med veterinären om jag kan prova med ngt annat. Kokt älgfärs är magert i snällt mot magen. Majsvälling lika så... hoppas hon äterngt snart iaf... :/

Yes! Äntligen åt Dina 10-15 bitar av dietmaten! Bara hålla tummarna nu att hon får behålla maten... spyr hon så är det bara att köra till djursjukhuset igen... :(

Vi håller tummarna, kokt fisk brukar gå bra i svag människomage, kolla med vet. om det kanske?

Kokt vitfisk och välkokat ris fungera bra när våra hundar har nått knas med magen, lättsmält, skonsamt och stabiliserande.

Bra också att låta dem slafsa i sig den avsvalnade buljongen från fiskkoket, då den innehåller en del nyttigheter och är välsmakande, plus att de får i sig vätska, vilket är viktigt om det t ex är räserbajs som är problemet.

MarkusR

Yes! Äntligen åt Dina 10-15 bitar av dietmaten! Bara hålla tummarna nu att hon får behålla maten... spyr hon så är det bara att köra till djursjukhuset igen... :(

Gott, vi fortsätter med tumhållandet ^_^

Sakta men säkert åt rätt håll.

Sitter fortfarande o är positiv o håller tummarna för att det slutar lyckligt denna gången.

//

Jag är själv lite skeptisk till medicinskt dietfoder, men i detta fallet var de ovanligt tydliga om att för bukspotskörteln skulle återhämta sig så var det tydligen detta som gällde. Även om mitt eget specialrecept vid magsjuak hundar är ris o kokt rådjursfärs.. Kokat i grönsaksbulljung.. Nu så hoppas jag iaf! Lite mer positiv för varje minut hon behåller maten! :)

O nu kräktes hon igen... :( Nu jagar jag veterinär om hon ska läggas in o få dropp igen.. Att det ska vara så svårt att få prata med en veterinär!!!

Ähh, fy f-n, vad jag lider med Dig :(

Prova att ringa till Bagarmossens djursjukhus eller regiondjursjukhuset i Helsingborg. De är ju alltid bemannade iaf. Så att Du åtminstone får prata med en vet.

Mvh!/