Publicerat Januari 10, 201115 yr hej, idag när jag kom hem och öppnade dörrren möttes jag av den mest ljuvliga doft jag känt på länge, det luktade riktigt fyllig gulash min fru (vegetarian) hade idag lånat min bok för att slå upp per mobergs recept på vildsvinsgulash, sen sedemera tillagat denna med ett kok på 2+ timmar. det var fantastiskt och med ett par skivor vitt grekiskt lantbröd så vart det ett jäkla sörplande vid bordet och en lagom men markant "hetta" i soppan. det som slog mig och som Jenny berättade var att receptet följde man enkelt (hon kan inte smaka av rätten, uppenbarligen...) och det avr väldigt enkelt och lite nya kryddor. Jag tycker detta är ett gott betyg för Per, man kan lita på att man inte misslyckas även om man inte kan smaka av, eller vet hur det "ska" smaka. i övrigt är det en sjukt rolig bok med mycket självkännedom och objektiv självkritik /Karl
Publicerat Januari 10, 201115 yr Jo, en riktigt kul bok att läsa. Passade på att ge mig själv i julklapp en års prenumeration av hans kommande tidning som enbart skulle innehålla jakt, mat och lite kultur
Publicerat Januari 10, 201115 yr Passade på att ge mig själv i julklapp en års prenumeration av hans kommande tidning som enbart skulle innehålla jakt, mat och lite kultur Har du en länk?
Publicerat Januari 10, 201115 yr Aha var det därför du slängde på luren o aldrig ringde upp igen :lol: Får nog ta o köpa den boken, O du Calle, krama om din fru en extra gång. Sådana som hon växer nog inte på träd Vi hörs i morgon. //
Publicerat Januari 10, 201115 yr Författare vad kul att ni också gillar den för den är verkligen väldigt jordnära och sätter många känsliga saker i fokus på ett just jordnära vis. bla jakten i media och att vi män tänker mycket mer på modet i många fall när det gäller jakt jmf vardagsklädsel. något vi aaaldrig kommer erkänna dock. skuris: - ja, jag glömde ringa tillbaka så nog var det så att fokus förflyttades en aning fru väljer man ju bara en gång så man får väl erkänna att man gjort ett rätt i livet ungar är för sköna. "Jag äter inte gulash, men soppan är jättegod och köttet också". lille plutten sa " soppan är varm, måste ha läsk"
Publicerat Januari 10, 201115 yr i övrigt är det en sjukt rolig bok med mycket självkännedom och objektiv självkritik Messhersmitten då rå.. Lär väl vara subjektiv självkritik så länge han skrivit den själv Skit samma, har lite svårt för karln men har man slötittat på några program så vinner han fan i längden! Ser förjävla gott ut allt som oftast! Hans far är rätt trevlig förövrigt. Mvh!
Publicerat Januari 10, 201115 yr vad kul att ni också gillar den för den är verkligen väldigt jordnära och sätter många känsliga saker i fokus på ett just jordnära vis. bla jakten i media och att vi män tänker mycket mer på modet i många fall när det gäller jakt jmf vardagsklädsel. något vi aaaldrig kommer erkänna dock. skuris: - ja, jag glömde ringa tillbaka så nog var det så att fokus förflyttades en aning fru väljer man ju bara en gång så man får väl erkänna att man gjort ett rätt i livet ungar är för sköna. "Jag äter inte gulash, men soppan är jättegod och köttet också". lille plutten sa " soppan är varm, måste ha läsk" O jag somnade i soffan en stund //
Publicerat Januari 10, 201115 yr Messhersmitten då rå.. Lär väl vara subjektiv självkritik så länge han skrivit den själv Skit samma, har lite svårt för karln men har man slötittat på några program så vinner han fan i längden! Ser förjävla gott ut allt som oftast! Hans far är rätt trevlig förövrigt. Mvh! Vi hade tre mat/jaktböcker på G i julas, jag fick Mannerströms underbara viltkokboken, far fick Mobergs ena bok, den som är aktuell här och min systers kille fick Moberg Grillar. På dryghetsskalan vinner ju Moberg men när det gäller bilder och lättlästa recept måste jag säga att Mannerström är nr 1, å andra sidan jag har ingen fru som har omtanken att laga mat med innehåll som hon själv inte skulle äta.. /Chris
Publicerat Januari 10, 201115 yr På dryghetsskalan vinner ju Moberg Och det kommer från en nollåtta! Morberg måste vara outhärdligt jobbig
Publicerat Januari 10, 201115 yr Jo, en riktigt kul bok att läsa. Passade på att ge mig själv i julklapp en års prenumeration av hans kommande tidning som enbart skulle innehålla jakt, mat och lite kultur Gav både en sådan årsprenumeration samt Morberg jagar och lagar, ja boken alltså, som en sorts sen julklapp. Kommer i februari och tidningen skulle visst dyka upp i mars. Skall bli intressant och jag kommer helt klart ge er en recension.
Publicerat Januari 10, 201115 yr Och det kommer från en nollåtta! Morberg måste vara outhärdligt jobbig Du har ingen aning, turputte säger jag, vissa personer har det naturligt, för min del, jag måste anstränga mig för att vara dryg. /Christian
Publicerat Januari 10, 201115 yr Gav både en sådan årsprenumeration samt Morberg jagar och lagar, ja boken alltså, som en sorts sen julklapp. Kommer i februari och tidningen skulle visst dyka upp i mars. Skall bli intressant och jag kommer helt klart ge er en recension. Håller med! Jag fick den i julklapp och väntar ivrigt på så väl bok som tidning. Har smygkikat i boken och som hipshot skriver så vinner han i längden. Tålde inte honom tidigare men jag har verkligen börjat gilla honom.
Publicerat Januari 10, 201115 yr Du har ingen aning, turputte säger jag, vissa personer har det naturligt, för min del, jag måste anstränga mig för att vara dryg. /Christian Och jag är bra mycket ödmjukare än vad ni är, det skall ni ha jävligt klart för er
Publicerat Januari 10, 201115 yr Du har ingen aning, turputte säger jag, vissa personer har det naturligt, för min del, jag måste anstränga mig för att vara dryg. /Christian Måste nog faktiskt vara lika lyckosam som HerrBerg när det gäller naturlig dryghet, dock kanske man kan skylla på far för nog fan är det inte från mammas sida heller...
Publicerat Januari 10, 201115 yr Och jag är bra mycket ödmjukare än vad ni är, det skall ni ha jävligt klart för er
Publicerat Januari 11, 201115 yr Aha var det därför du slängde på luren o aldrig ringde upp igen :lol: Får nog ta o köpa den boken, O du Calle, krama om din fru en extra gång. Sådana som hon växer nog inte på träd Vi hörs i morgon. // du kan få låna min bok Lasse? Är inte så imponerad av Morberg, men kan nog drista mig till att hna med stor sannolikhet är vesätnligt trevligare i verkligheten än i bild och skrift.
Publicerat Januari 11, 201115 yr Författare du kan få låna min bok Lasse? Är inte så imponerad av Morberg, men kan nog drista mig till att hna med stor sannolikhet är vesätnligt trevligare i verkligheten än i bild och skrift. Av mannen moberg är man väl inte imponerad, han har rätt mycket åsikter om allt och är en slafskock med flit på tv. Det ingen kan ta ifrån honom är att han vågar en hel del. Det jag gillar är att han ofta har enkla medel för att piffa upp vardagsmaten som i vårt hushåll så lätt (i brist av tid) blir enformig och fattig på inspiration. Jag tycker själv att det är de små sakerna som vinner i längden. "har du inte bra råvaror, behöver du inte bry dig för att laga maten för den blir ändå inte bra". det finns sedan även en hint om vad som är bra dessutom. Jag tänker ofta när jag ser flådiga matlagningsprogram i tv att "det där har man ju inte råd med" eller " fan va komlicerat". det tycker jag moberg lyckats undvika. han misslyckas ju även ibland och vågar stå för det samt säger i klartext vad det var som blev fel. tja, tänker inte försöka övertyga dig till något alls, jag börjar gilla honom likt hippen.
Publicerat Januari 11, 201115 yr Författare för övrigt tycker jag att 08-or e helt ok faktiskt, på 60 mils håll då
Publicerat Januari 11, 201115 yr jag tror kanske man ska ta hans TV för vad det är. TV. För mig är det underhållning+mat, inte bara mat. Att han sticker ut e nog sant. såg honom för första gången på tullgarn för ett antal år sedan. han var den ende som körde shorts o höga strumpor vad jag kunde se
Publicerat Januari 11, 201115 yr Av mannen moberg är man väl inte imponerad, han har rätt mycket åsikter om allt och är en slafskock med flit på tv. Det ingen kan ta ifrån honom är att han vågar en hel del. Det jag gillar är att han ofta har enkla medel för att piffa upp vardagsmaten som i vårt hushåll så lätt (i brist av tid) blir enformig och fattig på inspiration. Jag tycker själv att det är de små sakerna som vinner i längden. "har du inte bra råvaror, behöver du inte bry dig för att laga maten för den blir ändå inte bra". det finns sedan även en hint om vad som är bra dessutom. Jag tänker ofta när jag ser flådiga matlagningsprogram i tv att "det där har man ju inte råd med" eller " fan va komlicerat". det tycker jag moberg lyckats undvika. han misslyckas ju även ibland och vågar stå för det samt säger i klartext vad det var som blev fel. tja, tänker inte försöka övertyga dig till något alls, jag börjar gilla honom likt hippen. Möjligt jag låter som en matsnobb, men att få mat att smaka "gott" med ett kilo smör och vispgrädde är ingen konst, det klarar till och med jag. Om nu inte såsen blir bra, så släng i ett par rejäla smörklickar så funkar det igen. Sen så hålelr jag med dig om det där med inspiration. Att handla mat är kul.. Att laga mat är kul.. Men att bestämma VAD man ska äta är ju rena döden!
Publicerat Januari 11, 201115 yr Tycker hans bok va kul och "vad blir det för mat" är klart det bästa matlagningsprogrammet. De flesta andra mattv sändningarna är ganska tråkiga i jämförelse. Han lagar mat så att det händer lite.. ' Ganska tråkigt med de program där det är en studio med 10små färdigmåttade glasburkar som någon blandar ihop och lägger på en tallrik framför kameran. Lite samma med Jamie Oliver han lagar också mat från riktiga råvaror tycker det blir helt klart mer intressant. Sen att han är dryg och retar gallfeber på diversa skvallerpress gör ju saken bara ännu bättre /Petter