Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aktivist, anarkist, journalist

Featured Replies

Publicerat

RW: Självklart är det så. Jag har pratat varg med nästan alla de ovan nämnda mer "privat" och de är uteslutande kloka, pragmatiska och rätt sunda människor. De lever dock på konflikt och debatt, de kan inte vara nöjda, glada och kompromissvilliga. Tyvärr innehåller vargfrågan alla ingredienser, med råge, som dessa mäniskor behöver för att skapa ett drev med heta känslor. Det blir helt enkelt förbannat bra tv, radio eller debatt av vargfrågan...

Publicerat

Baserat på var du bor kan jag gissa vem det är och hon har frågat mig förr om hon fick följa med. Den gången gick det inte men du har allt att vinna, så kör hårt...

Du har antagligen rätt i vem det är. Nu blev det ju ingen jakt för mig imorgon då vi har lite ont om varg, men jag bjuder nog in henne då om inte vår kvot fylls innan vi hinner ut.

Publicerat

Det man lär ut i mediaträning är att ställa ganska svåra motfrågor för att klara sig mot journalister. Det brukar vara ganska effektivt. Lova svara på deras fråga efter att de har svarat på din.

Publicerat
  • Författare

Precis rätt, grattis till gävleborg. Hur skall slaskjournalisterna kunna vinkla en sådan här bild?

post-1031-0-92766300-1295128840_thumb.jp

Publicerat

Ja ska man visa upp trofebilder i media så är det ju sådär dom ska se ut.

Publicerat

Precis rätt, grattis till gävleborg. Hur skall slaskjournalisterna kunna vinkla en sådan här bild?

Troligtvis går dem i taket ändå då "jägaren" inte bara slaktat/mördat två vargar, Dem har brutit sönder en stackars gran också!

:P

Publicerat

Mycket kloka ord har sagts och vi ska inte ge salt i såren på de som tycker annorlunda, har en journalist en egen åsikt brukar det vara lättare för målet med frågorna är så tydliga, att bara svara på frågorna är en journalists dröm, då kan de måla in dig i ditt hörn *skamvrån* och sen verbalt slakta dig inför kameran, ljug aldrig en påläst journalist kommer bomba dig med frågor och du står kvar för du vill inte se ut som du flyr i kameran, svara kort och rakt, då blir följdfrågorna inte lika tuffa. Hänvisa till den ni utsett till att ta hand om pressen.

Små tips och trix haft en del media träning, men den värsta är nog min mor som körde sin journalistiska taktik på en nästan oskyldig pojke som liten :blush:

Publicerat

Spelar ingen roll omdet handlar om jakt eller sportskytte... Alltid är det journalisten... Alltid.

51e917ed-ba7e-770c.jpg

Publicerat

bra jobbat med upplägget inför den bilden! :)

retar mig på tv4 som däremot bara visar vargen med snara runt halsen som dras i snön... killen som drar den är klädd som en rysse i mina ögon, så jag undrar om någon har koll på om det klippet har nåt med svensk jakt att göra öht??

mvh

Publicerat

Bilden på en skjuten varg från Västra Götaland var ju inte lika bra komponerad...Jaktjournalen

Publicerat

Jag fotograferar det vilt jag fäller, precis som det ligger när jag kommer fram till det. Jag flyttar inte ett löv. Men det är bilder för eget bruk. Jag såg också den där granrisparaden i SvD och tja, det såg jäkligt stiligt ut. Hög klass på det jaktlaget!

• 1 year later...
Publicerat
  • Författare

41% av journalisterna stöder en "grön" politik, oerhört obehagligt! :o

Publicerat

41% av journalisterna stöder en "grön" politik, oerhört obehagligt! :o

Såg oxå det när jag satt och slösurfade på blocket nyss!

Skrämmande? JA :excl: Förvånande? Näe faktiskt inte tycker ja!!

Publicerat

Tja för så röstade en stor del av journalit kåren på Vänstern och andra vänsterpartier som gamla Kpmlr och kfmlr. Många journalister har ju tyvär gått på olika högskolor och där fått sina ideer, på slutet av 60 och en bit in på 70 talet svepte det ju in en vänstervind över landet och dessa hogskolor.

Nu är det ju inne o vara miljömedveten och då blåser det en miljövind över högskolorna.När man läste om det där så blir man orolig att media ska hjälpa fram vissa partier är fel. Lenart Ekdhal är ju expert på att hjälpa fram vissa politiker o partier.