Publicerat Mars 21, 201115 yr Jag är med på men jag är tveksam till passningen. Den som finns på hemsidan nu är 452 22lr. En 455 är väl byggd på magnum/HMR alltså mycket olik. De hade slutat tillverka stocken för HMR som borde vara den som är närmast 455an och därmed lättare att få att passa. Jag försökte hitta något på rimfirecentral men kom ingenstans. Någon som har länk? Jag är inte intresserad av att fräsa ur allt och bädda och kladda ur både kunskapsmässigt och ekonomiskt perspektiv.
Publicerat Mars 21, 201115 yr Författare Ja kikade lite jag med. Ska de beställas måste de kollas att de passar direkt. Jag e inte heller så meeksugen. Men som jag minns de fanns det en kolv där man sa att den passade 452/455??? Kunde inte utläsa det nu! O sen var den kolven du hänvisar till för "hevybarrels" dessutom o de kan man knappt klandra 455an för att ha!
Publicerat Mars 21, 201115 yr Ja kikade lite jag med. Ska de beställas måste de kollas att de passar direkt. Jag e inte heller så meeksugen. Men som jag minns de fanns det en kolv där man sa att den passade 452/455??? Kunde inte utläsa det nu! O sen var den kolven du hänvisar till för "hevybarrels" dessutom o de kan man knappt klandra 455an för att ha! kapten krok talade om att man var tvungen att borra ett hål i kolven eller liknande, det kan jag leva med men övrig inpassning är jag tveksam till. Vad jag har kunnat se har underbeslaget ex annan utformning är på 452/3. Jag har ännu inte sett en klar bild och förklaring på hur det ska gå till. Att modellen har heavy barrel får vi nog stå ut med. Vi för byta alla pipor på sikt Linda med camotejp för tjocklek och lite mer tacticool? Det verkar som sagt som att det har utgått modeller ur boyds sortiment. Sist jag titta var det ca fem olika nu bara en? Vi får ta och maila Manners istället . Dock så får vi en helt annan prisbild
Publicerat Mars 21, 201115 yr På denna sida finns många modeller att välja bland och verkar finnas frästa för CZ452 borde väl inte vara svårt att få ned en 455a i en sådan. http://www.rifle-stocks.com/sporter_hunting_styles.htm
Publicerat Mars 22, 201115 yr På denna sida finns många modeller att välja bland och verkar finnas frästa för CZ452 borde väl inte vara svårt att få ned en 455a i en sådan. http://www.rifle-stocks.com/sporter_hunting_styles.htm Det känns inte som min kopp te. priset är föga tilltalande om man jämför med boyds. Men det är säkert fina grejer! Men för mig är nästa steg en manners stock, allt eller inget .
Publicerat Mars 31, 201115 yr Författare Måste erkänna att jag inte nyttjat pipbytessystemet så mkt på nybössan. O det e HELT O HÅLLET .17hmr pipans fel. Har svårt att se ngn jaktlig användning av .22lr mu när jag sett ljuset Mängdträning e .22lr fortf. utmärkt till då skotten e svindyra till .17hmr. Kanske också om man vill begränsa kullans flyktsträcka. .22wmr kommer jag nog endast använda, pga vapenlagen, till de tidiga hösttoppande orrarna och ev om man skulle bli medbjuden på jakt överskällande fågelhund ngn gång. .17hmr skulle lätt göra samma jobb lika bra eller tom bättre men nu är den ju en klass 4 o de krävs kl.3 Skjutit en del trutar, som e hyffsat hårdskjutna, o de har då bara paketerat ihop. Hur som haver e jag riktigt förtjust i byssen. Enda ja tycker e ett stort minuse underbeslaget som sviktar lite väl. Om det e för att den e mjuk eler för att magasinbrunnen e för öppen vet jag ej men de e irriterande likväl. Fler som upplever det?
Publicerat Mars 31, 201115 yr Måste erkänna att jag inte nyttjat pipbytessystemet så mkt på nybössan. O det e HELT O HÅLLET .17hmr pipans fel. Har svårt att se ngn jaktlig användning av .22lr mu när jag sett ljuset Mängdträning e .22lr fortf. utmärkt till då skotten e svindyra till .17hmr. Kanske också om man vill begränsa kullans flyktsträcka. .22wmr kommer jag nog endast använda, pga vapenlagen, till de tidiga hösttoppande orrarna och ev om man skulle bli medbjuden på jakt överskällande fågelhund ngn gång. .17hmr skulle lätt göra samma jobb lika bra eller tom bättre men nu är den ju en klass 4 o de krävs kl.3 Skjutit en del trutar, som e hyffsat hårdskjutna, o de har då bara paketerat ihop. Hur som haver e jag riktigt förtjust i byssen. Enda ja tycker e ett stort minuse underbeslaget som sviktar lite väl. Om det e för att den e mjuk eler för att magasinbrunnen e för öppen vet jag ej men de e irriterande likväl. Fler som upplever det? Kan bara hålla med en klockren kaliber Mvh.
Publicerat April 7, 201115 yr Normark hade annons i Vapentidningen och där fanns 455an med tung pipa och tumhålskolv i laminat.......såg MYCKET trevlig ut.
Publicerat April 8, 201115 yr Normark hade annons i Vapentidningen och där fanns 455an med tung pipa och tumhålskolv i laminat.......såg MYCKET trevlig ut. Jag fick sånt habegär på en sådan. nu gäller det bara hitta någon som har en hemma. Är det långa leveranstider på dom? Vet ni något om priset?
Publicerat April 15, 201115 yr Har en bekant som köpte en Remington 700 stock till sin CZ 452-klon (en kinesisk kopia som jag inte kommer ihåg den exakta modellbeteckningen på). Stocken var en standard SPS, och hittades för en struntsumma då det inte är helt ovanligt att 700-ägare stockar om sina vapen. En del bearbetning krävdes, men så vitt jag förstod var han nog nöjd med resultatet (i varje fall innan han besökt skjutbanan, vet inget om hur precisionen blev).
Publicerat April 18, 201115 yr Normark hade annons i Vapentidningen och där fanns 455an med tung pipa och tumhålskolv i laminat.......såg MYCKET trevlig ut. Köpte mig en sådan idag, tumhålskolven kändes så rätt :-)
Publicerat April 18, 201115 yr Köpte mig en sådan idag, tumhålskolven kändes så rätt :-) Faan den var läcker lägg upp lite bilder o träffbilder klockren bössa Mvh.
Publicerat April 18, 201115 yr Inte utan att man blir lite sugen på en sådan... Nu när man mer eller mindre bestämt sig för att inte uppgradera hagelsprakaren måste man ju hitta något annat att lägga pengarna på Frågan är var man kan åka och klämma på en i närheten? Torsbo har ju inga
Publicerat April 18, 201115 yr Författare Köpte mig en sådan idag, tumhålskolven kändes så rätt :-) Var? Undrar om de finns tunga pipor att köpa löst???
Publicerat April 19, 201115 yr Författare Holmgrens vapen. I VINSLÖV Där ränner ja varenda gång ja e hemma hos mor o far i H-holm. Ska kolla in deras hemsida!
Publicerat April 19, 201115 yr I VINSLÖV Där ränner ja varenda gång ja e hemma hos mor o far i H-holm. Ska kolla in deras hemsida! Jajjamen, men jag snöt den enda dom hade hemma. De hade fått en till, men den gick till baka till Normark eftersom det var skador på den vid leverans
Publicerat April 19, 201115 yr Författare Men enligt hemsidan skulle de ha 3st hemma? JAJa, jag har ju redan en 455a o sen tar de väl sisådär nåt år imellan mina besök Hoppas du får trevligt med den.
Publicerat April 19, 201115 yr Ja, det är rätt Där fanns fler 455:or, men bara en med tumhålskolven och den tjocka varmintpipan Oj, nu beställde jag ett yodave kit till den innan jag ens testat att justera trycket
Publicerat April 19, 201115 yr Är det nån av er som vet vart det går att få tag på 455:or med öppna riktmedel osv på? Lux har jag för mig att modellen hette... Mvh
Publicerat Maj 11, 201115 yr Satan i gatan- den behöll träffläge vid pipbyte! Den var inskjuten på 50 m med 22LR, bytte till 17HMR och då fick jag skruva ned 20 klick vid inskjutning på 80 m. När jag igår satte tillbaka 22LR-pipan fick jag skruva upp 20 klick så var det klart. Gött å veta!
Publicerat Maj 12, 201115 yr Var inne idag hos den lokala vapenhandlaren idag och nöp på en CZ 455 thumbhole. Riktigt fin bössa! Vad är ett "okej" pris att betala för en sånn här bössa?
Publicerat Maj 12, 201115 yr Har sett dem för 4995:- till 5500:- cirka, så nånstans där är väl normalt. Var inne idag hos den lokala vapenhandlaren idag och nöp på en CZ 455 thumbhole. Riktigt fin bössa! Vad är ett "okej" pris att betala för en sånn här bössa?