Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktsidan Open 2011

Featured Replies

Publicerat

Ja visst fan ska vi väl köra i år igen?!

Jag har enhälligt rotat omkring i spelplanen och velat lite fram och tillbaka men har ni bestämt mig för att Enköping ska få vara värd för årets tävling här på Jaktsidan.

Vad? Plåtbingo, dvs hagelskytte på plåtmål

Datum: 25/4

Plats: Enköping, saxat från Jägareförbundets hemsida "Sväng av E18 vid Enköping mot Uppsala, v.55. Kör c:a 250 m, vä mot Sneden"

När ska vi samlas? Mitt förslag är 10.00.

Skjuts det på annan tid så är det icke giltigt för att räknas med i resultatlistan. JSO avgörs 10.00 -_-

Tanken med just Enköping är att förhoppningsvis få med lite folk från Uppland/Västmanland också, vi har ju varit söder om Mälaren två år nu så vi tar klivet norrut i år.

Välkomna :)

• Svar 95
  • Visningar 9,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Lite läbbigt detta...satt precis å fundrade om å prova en dylik tillställning :)

Visst är det hagel ?

Publicerat

25/4 Vilken kanondag :lol: MIN dag ;)

Lite långt att åka men det var ju kul förra året.

Bra initiativ :P

Publicerat

vad är det för skytte.

Kula/hagel?

Ligger bra till så jag får kolla med stor matten hemma om jag blir frisläppt.

Publicerat
  • Författare

Hagel på plåtmål. Även förtydligat lite i första inlägget -_-

MarkusR, du vet var det finns både vatten med bäver och sängplats -_-

Jag kan husera 2-3 pers om det är långväga gäster som vill joina. Jag har iofs 12-13 mil själv men erbjudandet finns iaf.

Publicerat

Hagel på plåtmål. Även förtydligat lite i första inlägget -_-

MarkusR, du vet var det finns både vatten med bäver och sängplats -_-

Jag kan husera 2-3 pers om det är långväga gäster som vill joina. Jag har iofs 12-13 mil själv men erbjudandet finns iaf.

Låter kul.

misstänker att det kommer springa omkring massa folk med automater med rödpunktsikten och annat löjligt så ni skulle behöva någon med SvS för att balansera det hela.

För det handlar bara om hur ball man ser ut, för jag är rätt kass på att träffa.. :ph34r:

Publicerat

vad är det för skytte.

Kula/hagel?

Ligger bra till så jag får kolla med stor matten hemma om jag blir frisläppt.

Haha- återstår att se om det är samma tongångar efter att du linkat hem efter skurebo debaclet, för egen del kan jag ta med Benellian och komma med för att agera strykpojke.

/Christian

Publicerat

Jag är på...i dagsläget. Är ju ett tag kvar ännu. Är det ingen föranmälan utan bara å dyka upp med ett glatt humör ?

Publicerat
  • Författare

Jäpp, bara dyka upp. Men det skadar ju inte om vi får en uppfattning om vilka som kommer.

Publicerat

Haha- återstår att se om det är samma tongångar efter att du linkat hem efter skurebo debaclet, för egen del kan jag ta med Benellian och komma med för att agera strykpojke.

/Christian

Jo jag skrev upp en annan skjutövning i almenackan, och då hörde jag senare från köket

-Va ska du iväg till Stockholmoch skjuta i April , du ska ju till Småland i Mars.....

ÖÖHHHH van menar hon nu..hon spelar ju för f.n fotboll 3-4 dar i veckan :blink::angry:

Men det handlar om att hinna först till almenackan och ikväll är hon på fotboll, så jag har flera timmar på mig att hinna först ^_^:D

Publicerat

Men du Freddan, det är allt go i fotbollstjejer, trösta dig med det istället, sen har de snygga ben också.. ;)

Skall herrn hit i april också, det var värst det.. Får man kanske ta med något gott att bjuda på då!!

/Christian

Publicerat

Låter kul.

misstänker att det kommer springa omkring massa folk med automater med rödpunktsikten och annat löjligt så ni skulle behöva någon med SvS för att balansera det hela.

För det handlar bara om hur ball man ser ut, för jag är rätt kass på att träffa.. :ph34r:

SVS i the shit :)

Ska vi gå full monty med Tweed å snugga ? :P

Publicerat

SVS i the shit :)

Ska vi gå full monty med Tweed å snugga ? :P

Vore ju skitkul, skarf och gubbhatt

Publicerat

@ mbbohman Ok låter bra det. Visst ett hum är ju alltid bra :)

Waxin

Ja jäklar. Tror du vi skulle bli liiite tråkade av någon annan ? ..haha

Publicerat

låter kul ju, inte allt för långt häller 4 mil till Enköping

kanske skulle ta mig dit och skjuta, antingen med bocken eller Drillingen bara för att :blush:

Publicerat

Kul. Den banan har jag provat ett par gånger. Jag tror dock att den kan behöva rustas upp, i alla fall var den rätt sliten när jag var där.

En bättre vägbeskrivning:

E18, Enköpings östra avfart. Kör mot Uppsala. Första korsningen efter motorvägspå/avfarterna sväng Vänster/norrut.

Följ den lilla vägen tills man ser en liten skylt "Sneden".

Publicerat

25/4 Vilken kanondag :lol: MIN dag ;)

Lite långt att åka men det var ju kul förra året.

Bra initiativ :P

Har du tänkte dej dit Markus? Kan tänka mej att hänga på isåfall :rolleyes:

Vore spännande att träffa några stollar härifrån Sidan :P

Publicerat

Man kanske ska damma av bössan.. avståndet är ju acceptabelt.

Publicerat

Har du tänkte dej dit Markus? Kan tänka mej att hänga på isåfall :rolleyes:

Vore spännande att träffa några stollar härifrån Sidan :P

Jag vet inte, det blir en del annat under våren, men det var himla trevligt förra året. Jag ska fundera på saken, det är ju ett tag dit.

Publicerat

@ mbbohman Ok låter bra det. Visst ett hum är ju alltid bra :)

Waxin

Ja jäklar. Tror du vi skulle bli liiite tråkade av någon annan ? ..haha

Förmodligen skulle vi bli jävligt retade. Men inte av Bohman för inget slår hans hatt. :ph34r:

Sneden, har inte den en shyst långhållsbana också (300m), med fällmål och hela kittet

Publicerat

Men du Freddan, det är allt go i fotbollstjejer, trösta dig med det istället, sen har de snygga ben också.. ;)

Hade förmånen att få bekanta mej med en dam som spelade fotboll i Surahammar för en jävla massa år, träffade henne på på en Grekisk ö.. tror det var Kos. Jag skulle nog drista mej till att säga att benen var fina och det som sen tog vid var något utöver det vanliga, söte jesus vilken häck!

Mvh!

Publicerat

Skall herrn hit i april också, det var värst det.. Får man kanske ta med något gott att bjuda på då!!

/Christian

Jo det är trevligt med vissa aspekter av fotbollsspelandet, har hört att det finns söta fotbollstjejer söder ut också, men det vet du inget om eller ^_^

Jo min fru räknar kungsängen som Stockholm.

Ang gott och dricka så har jag fortfarande vilda planer på att våldgästa Putte någon helg. Täby och Östermalm ligger ju nästan brevid varann åtminståne enligt mitt lokalsinne, med det är sämre än Puttes

Publicerat

Shit

Den 25e är ju annandag påsk...

Kan hända att jag stött på patrull, men återkommer

Firar varje Påsk i Rättvik men ska försöka bearbeta familjen. jag hann ju faktiskt först till almenackan :ph34r:

Publicerat

Jag vet inte, det blir en del annat under våren, men det var himla trevligt förra året. Jag ska fundera på saken, det är ju ett tag dit.

Jepp de är ju de. Men de märks väll när de närmar sig hur de blir -_-

Publicerat

Låter trevligt :D kommer förhoppningsvis komma, hänger mest på frun