Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktsidan Open 2011

Featured Replies

Publicerat

Får se om man kanske kan hänga på :)

• 2 weeks later...
  • Svar 95
  • Visningar 9,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

hej jag har aldrig skjutit jaktstig och börjar bli väldigt intresserad av det men min fundering är

kan man komma med en gammal halvautomat.

Heller måste man ha bössa som är godkänd för stålhagel. och ny och fin.

vilka regler finns det som man måste följa

är det bara att åka till stigarna och skjuta heller måste man anmäla sig någonstans och medlen mvh emil

hoppas på bra svar

Publicerat
  • Författare

Du har fått bra svar i den andra tråden.

Du är välkommen på detta evenemang om du önskar.

Publicerat

hej jag har aldrig skjutit jaktstig och börjar bli väldigt intresserad av det men min fundering är

kan man komma med en gammal halvautomat.

Heller måste man ha bössa som är godkänd för stålhagel. och ny och fin.

vilka regler finns det som man måste följa

är det bara att åka till stigarna och skjuta heller måste man anmäla sig någonstans och medlen mvh emil

hoppas på bra svar

Ju äldre och krokigare bysse dessto bättre är det OCH lättare att förklara bommarna :P

Publicerat

hahaha ja det är ju sant

Publicerat

Helvetet frös precis till is! Måla kors i taket! Dra mig baklänges i en gammal rostig skottkärra! :o:o:o

Det verkar som herr Bohman har lyckats planera en aktivitet på en dag när jag faktiskt är LEDIG! :D

Verkar som om även lilla jag dyker upp till detta eminenta evenemang.

Men!! Micke du får påminna mig... Minnet är så pass dåligt att jag måste fan i mig lära mig gå på nytt varje morgon när jag vaknar... :wacko:

//Patrik

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Faaaaaaaaaaan :angry:

Måste jobba 25/4 så jag kommer inte kunna vara med i år. Jävla skit :(

Ni får säkert ännu roligare utan mig :ph34r:

Publicerat

Helvetet frös precis till is! Måla kors i taket! Dra mig baklänges i en gammal rostig skottkärra! :o:o:o

Det verkar som herr Bohman har lyckats planera en aktivitet på en dag när jag faktiskt är LEDIG! :D

Verkar som om även lilla jag dyker upp till detta eminenta evenemang.

Men!! Micke du får påminna mig... Minnet är så pass dåligt att jag måste fan i mig lära mig gå på nytt varje morgon när jag vaknar... :wacko:

//Patrik

Nu ska jag ta och ringa alla dom där flickorna som sagt "när helvetet fryser till is"

Jag blir också riktigt sugen här, skjuter ju alldeles för lite hagel egentligen. Hur länge brukar den här träffen ta? Problemet ligger i att jaktlaget har årsmöte i söderbärke samma dag:p

Publicerat

Låter skoj, jag är en hopplös och komplett förtappad hagelskytt så detta måste jag givetvis ge mig i kast med.

- Är det max 7:or + bly som gäller?

- bör man skjuta med ren cylinder eller jaktchoker eller hur bör man resonera på en jaktstig?

Publicerat

Låter skoj, jag är en hopplös och komplett förtappad hagelskytt så detta måste jag givetvis ge mig i kast med.

- bör man skjuta med ren cylinder eller jaktchoker eller hur bör man resonera på en jaktstig?

Skotten får du som regel på plats, det ingår i avgiften.

Standardutrustning som man MÅSTE ha, är en halvauto med xfull choke och aimpoint :lol:

Det gäller att få tillräckligt mycket bly i en ganska liten cirkel i målet dvs bössan ska vara trång som en jungfru. Sen är det rätt många som kör med rödpunkt på halvauton just på plåtstigar.

Jag behärskar inte hagelskytte själv, men jag var med på JSO förra året och såg dem som gör det.

Publicerat

För du mig bakom ljuset nu? :blink:

Om jag tar med drillingen i kaliber 20 då, finns det ammo även då? ;)

Publicerat

Ja, du ser - jag har ju inte en sportmössa om hur jag ska angripa detta, bara ställa in sig på sista platsen och försöka befästa den ordentligt - om Chris kommer loss så kommer vi upp och slåss den 25:e! ;)

Publicerat

Ja, du ser - jag har ju inte en sportmössa om hur jag ska angripa detta, bara ställa in sig på sista platsen och försöka befästa den ordentligt - om Chris kommer loss så kommer vi upp och slåss den 25:e! ;)

Det är bra, kör på. Det blir ungefär samma förutsättningar som jag hade på Remmene. Där var du ungefär 3 gånger så bra som jag :lol: Skillnaden tror jag är till din fördel, utrustningen är inte så kritisk på hagelstigen. Har du bara en hagelbösssa som passar dig så är du med i matchen och kan nog dessvärre inte skylla så mycket på utrustningen.

Publicerat

Precis, ett ypperligt tillfälle för dig att ta ner mig på jorden igen och revanschera för Remmene ;)

Publicerat

Härmed anmäler jag mig gärna till detta järngäng och pangar lite papplappar :D

Publicerat
  • Författare

Fan, det ser ju att bli ett riktigt rövargäng!

Svider satan att missa det :(

Publicerat

Fan, det ser ju att bli ett riktigt rövargäng!

Svider satan att missa det :(

Hur gick det här till mr. dubbelbanjo? ;)

Publicerat

Man skjuter med bly 9:or,Gyttorp Lead max. Lagom borrning är 3/4-full på ett ungefär.

Du får skjuta med kal.20 men då får du hålla med ammo själv, bly gäller pga richoshett risken.

Hoppas jag hinner dit till 10.00, ska skjuta Fjärdhundra stigen först.

Publicerat

Man skjuter med bly 9:or,Gyttorp Lead max. Lagom borrning är 3/4-full på ett ungefär.

Du får skjuta med kal.20 men då får du hålla med ammo själv, bly gäller pga richoshett risken.

Hoppas jag hinner dit till 10.00, ska skjuta Fjärdhundra stigen först.

Tänkte oxå hinna med den först borde inte vara nåt problem anmälan öppnar väl 0800 hoppas jag???

Publicerat

Måste tillstå att även jag bevakar detta lite försiktigt.. Premissen är att om jag är ledig och inget intressnat race lockar just denna dag så ska jag försöka smyga med även jag. Men som sagt, högst osäkert men det låter lite kul! Sist jag sköt jaktstig så fick jag se en figur utmed vägen då jag skulle hem från en kråkjakt.. rätt kul, hagel i alla lappar men resultatet haltade pga öppna choker.

Mvh!

Publicerat

Hade varit himla trevligt att skjuta lite:) synd bara att de ska va så långt:S

• 2 weeks later...
Publicerat

Måste tyvärr stå över denna gång.. Har en drös vindfällen att ta reda på <_<

Publicerat

Tjosan!

Nu skall det bara inmundigas en försvarlig mängd kåtkulor, sill och sprit...Sen jävlar ska den gamle SVS,en få tala :lol:

Ser fram emot detta och att få se lite nya filurer från forat :)

Waxet...skulle vi köra nå´t tweedaktigt ? :P

/M

Publicerat

Waxet...skulle vi köra nå´t tweedaktigt ? :P

/M

Eeeehhhh... Kräks?

:lol::lol:

/F