Publicerat Februari 20, 201115 yr Jag har tagit bort det sista klippet nu. Alla vet att det finns fullt med galningar på tuben som lägger ut vilka osmakligheter som helst, men för den skull så behöver vi inte lägga ut dem här. Det där var alltigenom vidrigt.
Publicerat Februari 20, 201115 yr Jo, det är vidrigt men lika lagligt i Ryssland som älgjakt är i Sverige och tydligen spjutjakt i Afrika. I större delen av Ryssland är det lagligt och kulturellt riktigt att jaga björn ur ide både på vinter- och vårjakt. Så, egentligen inte så mycket att vara arg över. Jakt med löshund på älg i Sverige är tillåtet men inte i Canada. Och.... Är en björn, väckt och jagad ur idet mer stressad och mer "synd" om än en björn som jagas av en aggresiv laika i jæmtland ? Dåliga klipp tycker nog många men genom att se mycket som är dåligt utomlands kanske man skulle kunna skapa en mer positiv syn på våran mycket mera etiskt riktiga jakt (vi som är så bra och aldrig skadeskjuter eller gör några fel) Så "hemliga" som vi är i vår egen jakt tror jag inte att jakthatarna ser oss som mycket bättre än ryssarna på filmen.
Publicerat Februari 20, 201115 yr vi plågar ju inte vårat vill som dom gör uppsåtligen. är inte försvarbart på något sätt.
Publicerat Februari 20, 201115 yr Vad är det hemska med att skjuta en björn direkt ur idet? om man gemför jakt med ställande hund? tänkte bara man gör ju bara processen kort
Publicerat Februari 21, 201115 yr Nu vill amrikarnarna börja med spjut också... http://huntnetwork.net/modules/news/article.php?storyid=6042 Men en del anklagar dom för "trying to take Montana back to the Stone Age" och det stämmer nog en del för tittar man på atlatl på youtube så verkar det som om dom sällan träffa det dom siktar på.....
Publicerat Februari 21, 201115 yr Författare Hej alla! Jag har tagit bort inläggen som behandlar det filmklippet som modererades bort tidigare. Då slipper det bli missförstånd bland de som kommer senare och inte har sett det borttagna klippet utan tror att det handlar om filmen med björnen som kommer ur idet. JS
Publicerat Februari 21, 201115 yr ja vad ska man säga, snyggt är det ju inte, men det är ju fan inte snyggt när 10 lejon tar en buffel heller, eller en elefantunge. Naturen är grym, och självklart sak vi använda vapen som dödar snabbt och effektivt. Men jag har varit på åtskilliga jakter där hundarna tar 50% av grisarna och en del hjortkalvar och rådjur ryker oxå. Skyttet på dessa "jakter" eller vad man ska kalla det är i mångt och mycket inte ett skit bättre än dessa spjutjagande buskmän, men skillnaden är att dom jagar för att äta, många av dom som är skyttar på dom "jakter" jag pratar om rör aldrig ens viltet i fråga, om det inte är en jätte trofe för då ska det plåtas och monteras. Nej du svenske jägare kasta inte glas i stenhus, man snackar om att det är dumt att bojkottar eftersöken på varg med argument att det är inte moraliskt okej. Men hur jävla moraliskt okej är det att ställa upp på dessa godsjakter som hundförare???? Jag tycker inte att det är en snygg jakt av buskgubbarna, inte snyggt alls tvärt om, men vi ska nog städa framför egen dörr innan vi anfaller andra!
Publicerat Mars 13, 201115 yr Jo nog vart det tyst alltid. Du har 100 % rätt i ditt inlägg. Man ska inte kasta sten i glashus