Publicerat Februari 21, 201115 yr Läste på jakt&jägares hemsida att Dalarnas älghundsklubb nu uppmanar sina 600 medlemmar att inte ställa upp på eftersök på trafikskadat vilt . På grund av vargfaran och den förda rovdjurspolitiken FN det ska vara dalmasar till att våga göra något.
Publicerat Februari 21, 201115 yr jajamensan, här e vi modiga nog ^^. får hoppas det får någon effekt bara.
Publicerat Februari 21, 201115 yr Bara att hoppas att det är fler som gör det. En trafikskadad älg genom ett bostadsområde och polisen svarar "att det kan vi inte prioritera det nu" skulle sätta lite fart. Sen så blir det nog inte så stort hallå om det händer i något mindre samhälle i Dalarna, inte heller i Värmland. Bojkotten måste röra sig österut. Men någon måste ju börja.
Publicerat Februari 21, 201115 yr att en älghundsklubb bojkottar lär ju inte förändra nåt! Nej kanske inte men det är en början. Hade jag bott i vargrevir hade jag ALDRIG gått ut på ett eftersök o släppt min hund. Det kan fanimig myndigheterna sköta själva
Publicerat Februari 21, 201115 yr Hoppas att fler tar efter och bojkottar trafikeftersöken så att gemene man inser vilket enormt arbete vi jägare lägger ned frivilligt!!
Publicerat Februari 21, 201115 yr Hörde precis på Värmlandsnyheterna att jaktvårdskretsarna i Torsby kommun hotar med att inte göra trafikeftersök pga den stora vargstammen.
Publicerat Februari 21, 201115 yr Hörde precis på Värmlandsnyheterna att jaktvårdskretsarna i Torsby kommun hotar med att inte göra trafikeftersök pga den stora vargstammen. Tycker absolut att dom gör helt rätt
Publicerat Februari 21, 201115 yr Tycker absolut att dom gör helt rätt Jepp de har mitt fulla stöd!! Inte fan skulle jag släppa min hund! Om jag hade eftersökshund!!
Publicerat Februari 21, 201115 yr Bojkott eller inte jag tänker inte släppa min hund på ett ena eftersök den agen vargen kommer ner åt vårt håll.
Publicerat Februari 21, 201115 yr att en älghundsklubb bojkottar lär ju inte förändra nåt! Det första steget är det viktigaste. Det är bara att hoppas att stenen är i rullning. Hur många tror du inte som har tänkt i dessa banor, nu har Dalarna tagit första steget, Torsbys jaktvårdskretsar kliver på tåget, vilka kliver på här näst? Det mullrar i leden österut så det är bara att hoppas att dom hakar på. Det kanske inte blir Italiensk utan en Arabisk väg vi går. Jag stödjer till 100%
Publicerat Februari 21, 201115 yr Det bojkottas på eftersök, vargjakt.rävar till sva. frågan är ju om det ger nån verkan? Släppa hund-eftersök med risk för Varg ja det går väl banda eller? skulle själv alldrig äventyra hund för risken med varg! Men det är min åsikt! Sen förstår jag att det finns en hel del frusation på dom beslut som tagits av politikerna.. är det inte bättre o skicka ett brev! från jägarkåren gemensamt. bara en tanke! //peter
Publicerat Februari 21, 201115 yr Sen förstår jag att det finns en hel del frusation på dom beslut som tagits av politikerna.. är det inte bättre o skicka ett brev! från jägarkåren gemensamt. bara en tanke! Det har skickats många hyllmeter med brev från bägge förbunden. Det har arrangeras "fackel tåg" här i Värmland. Till vilken hjälp? NADA Det bara fortsätter med dumheter från myndigheternas håll. En eftersök bojkott ger effekt direkt om nog många ställer sig bakom den. Jägarna är inte skyldiga enligt lag att ställa upp på trafik eftersök så varför ska vi göra det?
Publicerat Februari 21, 201115 yr Det har skickats många hyllmeter med brev från bägge förbunden. Det har arrangeras "fackel tåg" här i Värmland. Till vilken hjälp? NADA Det bara fortsätter med dumheter från myndigheternas håll. En eftersök bojkott ger effekt direkt om nog många ställer sig bakom den. Jägarna är inte skyldiga enligt lag att ställa upp på trafik eftersök så varför ska vi göra det? +1 Skulle aldrig för mitt liv släppa en kär familjemedlem efter trafikskadat om det finns varg på skogen. Stödjer bojkotten till 100 %!
Publicerat Februari 21, 201115 yr Jag var emot allt bojkottande förut. Inte nu längre...myndigheterna kan ta sig på ett brunt ställe vad gäller jaktfrågor nu, jag skiter i dom rent ut sagt.
Publicerat Februari 21, 201115 yr Jag är mot bojkotter av princip. Fast jag håller inte så hårt på mina principer. I det här fallet kan jag vara lite osäker. Rätt eller fel att bojkotta? Jag kan inte bestämma mig. Men om man nu väljer att "trejka" på det här sättet så skulle jag vilja kalla det för strejkbryteri om en jägare från ett annat område går in och gör eftersök i de här bojkottande kretsarna. Men jag vill också påpeka att man om man bojkottar bör ha klara budskap kring vad som krävs för att bojkotten skall hävas. Och snälla välj i så fall ett mål som är rimligt att få med sig "allmänheten" på. MVH // Henrik
Publicerat Februari 22, 201115 yr Bra Dalarna, Kul att fler här också inser att det kan vara ett bra alternativ. Eller bra och bra, det är ju hemskt egentligen, i fundamental konflikt med allt jag står för som jägare. Men ett av väldigt få aktiviteter som kan generera nåt eko utan att vi får badwill.
Publicerat Februari 22, 201115 yr Bra Dalarna, Kul att fler här också inser att det kan vara ett bra alternativ. Eller bra och bra, det är ju hemskt egentligen, i fundamental konflikt med allt jag står för som jägare. Men ett av väldigt få aktiviteter som kan generera nåt eko utan att vi får badwill. Kan bara inte förstå detta resonemang om bojkott av det ena och det andra ! Att vi jägare skulle bojkotta att förkorta ett djurs lidande som inträffat i samband med en trafikolycka ?? Hela resonemanget är för mig totalt främmande och jag är övertygad om att vi biter oss själva rejält i foten om detta skulle sprida sig så att det började få konsekvenser. Jag förstår den maktlöshet / uppgivenhet som startar dessa tankar,men jag kan inte förstå vad man förväntar sig för resultat... Jag kommer aldrig att låta bli att avliva ett lidande vilt, om detta är det bästa för det djuret ! Vi känner maktlöshet och frustration, men låt oss inte ta ut vår frustration på viltet. Respekten för viltet är bland det viktigaste vi jägare har !
Publicerat Februari 22, 201115 yr Nej kanske inte men det är en början. Hade jag bott i vargrevir hade jag ALDRIG gått ut på ett eftersök o släppt min hund. Det kan fanimig myndigheterna sköta själva +1 så det sjunger om det! Släpper mina hundar lika lite i ett riskfyllt område som jag släpper mina barn! Har i övrigt sjukt lite att bidra med som inackorderad skåning och jämte i vargdebatten, men den rådande rovdjurspolitiken kan jag slänga mig in i!
Publicerat Februari 22, 201115 yr Vi känner maktlöshet och frustration, men låt oss inte ta ut vår frustration på viltet. Men om vi inte gör något så tar vi ut även då ut frustrationen på viltet. Den rovdjurspolitik som förs nu är värre mot viltet än vad en bojkott mot trafikeftersök innebär. Och det var ju lungt enligt polisen i dalarna, dom har ju en plan. Det är bara att välja. Forza Italia eller Heja Dalarna. För något måste göras, och något kommer att ske.
Publicerat Februari 24, 201115 yr Polisen spelar hardball. http://www.jaktojagare.se/aktuellt/polisen-kastar-ut-eftersoksbojkottare
Publicerat Februari 24, 201115 yr Tar man politisk ställning på det här sättet är man inte lämplig att representera polismyndigheten. Hmmm.... sisst jag kollade så bygger det här landet på demokrati, och om inte jag har fel så är demokrati uppbyggt på att befolkningen skall ta politisk ställning? Eller ?
Publicerat Februari 24, 201115 yr Tar man politisk ställning på det här sättet är man inte lämplig att representera polismyndigheten. Hmmm.... sisst jag kollade så bygger det här landet på demokrati, och om inte jag har fel så är demokrati uppbyggt på att befolkningen skall ta politisk ställning? Eller ? +1 YGL är ju ganska viktig att efterleva...
Publicerat Februari 24, 201115 yr Polisen spelar hardball. Se där ja, nu kom sanningen fram om Dala polisens hemliga plan. Man kaster ut dom som inte har samma åsikt. Det låter ju som en lysande plan. Bara att hoppas att jägarna i Sverige ställer upp för demokatrin. För det här är ett övertramp. Sickan har en plan