Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dalarnas älghundsklubb BOJKOTTAR

Featured Replies

Publicerat

Om det nu är så att man företräder polisen när man åker på jobb så förstår jag deras agerande och det har inget med ygl att göra. Vägrar man jobba så åker man väck, gissa hur det går för den patrull som vägrar åka på ett eller annat jobb pga något ställningstagande?

Mvh!

Publicerat

Liten undran bara vill den här älghundsklubben ha större vargjakt eller ren utrotning av vargen ?

nyfiken bara

Publicerat

Liten undran bara vill den här älghundsklubben ha större vargjakt eller ren utrotning av vargen ?

nyfiken bara

Spelar det någon roll?????

Rovdjurspolitiken har havererat räcker inte det.

Med 100 vargar i skåne hade du troligtvis aldrigt ställt frågan.

Publicerat

nyfiken bara

Kika på vargreviren i området, lätt att tro att dom skulle vilja dela med sig lite. ;)

Publicerat

"Han meddelar också att markägare som bojkottar eftersök, inte heller kommer att få det vilt som avlivas av eftersöksjägarna.

- Antingen får den jägare som utför uppdraget ta djuret, eller också finns det möjlighet att köra det till något viltslakteri för försäljning, säger Lars Sävberger."

Är det verkligen lagligt att göra så ? :huh:

Känns som att polisen i det här fallet är ute efter att hämnas på bojkottarna, eller hur man ska uttrycka det.

Man kan dock konstatera att ställningskriget mellan stat och medborgare tilltar i rovdjurfrågan, och jag personligen oroar mig för fortsättningen, det här är nog allvarligare än vad många tror.

Klart är att de som kommer att förlora mest på detta är rovdjuren.

Publicerat

"Han meddelar också att markägare som bojkottar eftersök, inte heller kommer att få det vilt som avlivas av eftersöksjägarna.

- Antingen får den jägare som utför uppdraget ta djuret, eller också finns det möjlighet att köra det till något viltslakteri för försäljning, säger Lars Sävberger."

Är det verkligen lagligt att göra så ? :huh:

Känns som att polisen i det här fallet är ute efter att hämnas på bojkottarna, eller hur man ska uttrycka det.

Man kan dock konstatera att ställningskriget mellan stat och medborgare tilltar i rovdjurfrågan, och jag personligen oroar mig för fortsättningen, det här är nog allvarligare än vad många tror.

Klart är att de som kommer att förlora mest på detta är rovdjuren.

Håller med det låter konstigt. Finns ju många markägare som inte är jägare eller inte har möjlighet att göra eftersök själv och då tillfaller väl viltet som faller på dennes mark markägaren. Sen att det finns nån rek att eftersöksjägare bör få ta del av kött gör ju inte att polisen kan sälja hela djuret.

Detta låter som en polis som svävar iväg i det blå för att försöka skrämma bojkottarna..

Grymt oproffsigt av en myndighet iaf.

/Petter

Edit:_ Lite feltänkt av mig. Det är ett krav på att hjälpa till med eftersöket för att få viltet.

Redigerad med Starr

Publicerat

Nu säger även Jägarnas riksförbund i Värmland nej.

http://www.vf.se/nyheter/allman/jagare-sager-nej-till-eftersok

Bara att hoppas att flera vågar säga ifrån.

Vakna nu Närke, Västra Gotaland, Västmanland, Gävleborg, Uppsala län och SJF.

Stenen är i rullning se till att inte stoppa den.

Det är inte omoraliskt, det är bara så dj**la PK att stå med mössan i hand när "överheten" kallar.

FORZA ITALIA

Publicerat

Läste på jakt&jägares hemsida att Dalarnas älghundsklubb nu uppmanar sina 600 medlemmar att inte ställa upp på eftersök på trafikskadat vilt . På grund av vargfaran och den förda rovdjurspolitiken

FN det ska vara dalmasar till att våga göra något. :wub::wub:

Det är inte nog att ni ska oroa er för trafikerade vägar, svaga isar och allt annat som man oroar sig för under den ordinare jakten, ni har ytterligare orosmoln på jakthimmeln, rovdjuren.Jag lider med er, ni ska stå till sammhällets förfogande och bidra med hundar vid eftersök, OCH ta en jäkla massa skit vid lo/vargjakt/björnjakten. En fråga till er uppåt landet, är det lika mycket "ståhej" när björnjakten inleds? här i Småland läser man inga protester om det. Eller är det för att Vargjakten är ny???? kommer hetsjakten på jägare vid vargjakten att dämpas efter vart åren går?? Hur vad det/hur blev det när licens/skyddsjakten på björn inleddes??

Publicerat

Spelar det någon roll?????

Rovdjurspolitiken har havererat räcker inte det.

Med 100 vargar i skåne hade du troligtvis aldrigt ställt frågan.

Hej tråkig attityd du har, jag ville bara lära mig lite mer om saken därför jag frågade

Publicerat

En fråga till er uppåt landet, är det lika mycket "ståhej" när björnjakten inleds? här i Småland läser man inga protester om det. Eller är det för att Vargjakten är ny???? kommer hetsjakten på jägare vid vargjakten att dämpas efter vart åren går?? Hur vad det/hur blev det när licens/skyddsjakten på björn inleddes??

Björnjakten var lika omtalad och diskuterad som vargjakten är idag när den begav sig, dock har nu allmänheten accepterat detta, fast å andra sidan är ju en björn inte lika gullifierad som varg för den delen heller...

Publicerat

Björnjakten var lika omtalad och diskuterad som vargjakten är idag när den begav sig, dock har nu allmänheten accepterat detta, fast å andra sidan är ju en björn inte lika gullifierad som varg för den delen heller...

Människan är nog mer rädd för björn än för varg. Och jämför ALLTID vargen med våra tamhundar. Synd att inte allmänheten får se det vi som läser jakttidningar får se, hundar slitna i stycken. Det krävs nog att mer "sällskapshundar" får sätta livet till( fastän det är lika mycket jakthund i dem) innan ramaskriken börja ljuda...

Publicerat

Misstänker att den där Lars på polisen kommer att ställas lite mot väggen, iaf då det gäller uttalandet om att markägarens rätt till te x skjuten älg på sin mark.....

Publicerat

Hej tråkig attityd du har, jag ville bara lära mig lite mer om saken därför jag frågade

Jag tyckte att det var en väldigt irrelevant fråga. För det har absolut inget med saken att göra.

Skulle du inte kunna tänka dig att stödja en bojkott om du inte har svaret?

Men det ska vara så djävla förbannat PK och man ska tassa fram på tå direkt det handlar om vargen.

Och jag är så djävla förbannat trött på alla jägare som ska vara PK direkt det handlar om vargen.

För det verkar vara OK att köra "Forza Italia" Men nu kör jag "Kör Sverige" i stället.

ps

Om du är intresserad av hur dalajägarna vill ha varg eller ej så kan du ju starta en tråd om det istället.