Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Snus

Featured Replies

Publicerat

Det borde du starta en projekttråd om :D

Jag vill i alla fall läsa mer.

Jag hade faktiskt tänkt det. :)

Publicerat

Jag har bakat eget snus ett par år och nu insett att jag inte har råd att sluta snusa tjänar ju så mycket på att gör det själv :lol:

Testat flera olika kör nu med Swemax fint kryddat med anis olja ett fullgott snus för en gammal ettan fantast.

Kör två satser i stöten det räcker ungefär ett år för mig, jag

passar på att göra det på jobbet när man har natthelg. Har en lagerugn som håller jämn temp och slipper lukten

hemma för det ångar rätt bra när man tar ut det varma

snuset och blandar i salt och målartvätt :blink:

Var köper du det? Dom satser jag köpt har det varit ganska grov tobaksmjöl, ibland får man med en mindre gren, inte så kul. Är det samma med swemax?

Fryser in en sats den andra står i kylskåpet utan att bli sämre på 5-6månder i en tät burk

Publicerat

Det blev fel när jag skulle använda dit inlägg, jag får träna mer på det, hoppas du hittar mina frågor

Publicerat

Det blev fel när jag skulle använda dit inlägg, jag får träna mer på det, hoppas du hittar mina frågor

Här köper jag

http://www.swedmax.se/

Hade nog virrat till det lite finner bara en sort på sidan men det är rätt finkornigt och inga kvistar

Sedan är det under bakningen snuset får sin slutliga form och när det är klart finns inga stora bitar tobak kvar.

Publicerat

Tack så mycket. Den sidan har jag inte sett innan, jag har köpt Prillan snussats innan och smaken är där inga fel på men kvistarna tycker jag inte om. Får prova swedmax nästa gång. Hur många ml smaksättning använder du till ett kg?

Publicerat

Det borde du starta en projekttråd om :D

Jag vill i alla fall läsa mer.

+1 :)

Publicerat

Smaksätter lite på måfå men 15ml. räcker nog till tre snussatser ungefär

Publicerat

Vore ju kul att kunna peka långnäsa åt staten och dess jädra tobaksskatt. ;)

Det är väl kanske att "svära i kyrkan", men vad är det för fel på tobaksskatt? Statens kostnader för att vårda tobakens offer överstiger det som tobakskatten drar in. Nyttjar själv nikotin, och ser inget problem med att betala för mig...

Tillägg: Jag nyttjar även alkohol, och har inga problem med den skatten heller!

Tillägg2: Och jag är inte "sosse"!

Redigerad med wonderboy

Publicerat

Det är väl kanske att "svära i kyrkan", men vad är det för fel på tobaksskatt? Statens kostnader för att vårda tobakens offer överstiger det som tobakskatten drar in. Nyttjar själv nikotin, och ser inget problem med att betala för mig...

Tillägg: Jag nyttjar även alkohol, och har inga problem med den skatten heller!

Tillägg2: Och jag är inte "sosse"!

Kommunist!

;):D

Publicerat

Det är väl kanske att "svära i kyrkan", men vad är det för fel på tobaksskatt? Statens kostnader för att vårda tobakens offer överstiger det som tobakskatten drar in. Nyttjar själv nikotin, och ser inget problem med att betala för mig...

Tillägg: Jag nyttjar även alkohol, och har inga problem med den skatten heller!

Visst men kostar snusare verkligen staten stora pengar jag har sällan hört talats om det :unsure:

Då känns det vettigare med rejäl skatt på chips,hamburgare,läskeblask mm.mm. Jag är väl partisk men ser större hälsoproblem i skräpmat än snus faktiskt :P

Förresten slipper man skatten med att baka själv och får även den sköna känslan av själv är bäste dräng på köpet :wub:

Publicerat

Visst men kostar snusare verkligen staten stora pengar jag har sällan hört talats om det :unsure:

Då känns det vettigare med rejäl skatt på chips,hamburgare,läskeblask mm.mm. Jag är väl partisk men ser större hälsoproblem i skräpmat än snus faktiskt :P

Jag ser inget motsatsförhållande, beskatta gärna chips, godis, läskeblask etc. Ska man belasta samhället så ska man bidra till det!

Förresten slipper man skatten med att baka själv och får även den sköna känslan av själv är bäste dräng på köpet :wub:

För att dra det till en extrem, är det samma sak om man odlar sin egen majja?

Publicerat

Jag ser inget motsatsförhållande, beskatta gärna chips, godis, läskeblask etc. Ska man belasta samhället så ska man bidra till det!

För att dra det till en extrem, är det samma sak om man odlar sin egen majja?

Nu är jag en politisk noob så hur skatterna ska fördelas överlåter jag till någon annan ;)

majja är om jag inte har helt fel olaglig att odla så givetvis inte samma sak

Publicerat

majja är om jag inte har helt fel olaglig att odla så givetvis inte samma sak

Må så vara, men man undviker "statens direktiv" om man odlar det själv... Så principen är inte helt olik, bara ställd på sin spets.

Publicerat

Må så vara, men man undviker "statens direktiv" om man odlar det själv... Så principen är inte helt olik, bara ställd på sin spets.

Dock så är det ju lagligt att både odla och använda tobak. Det är det varken eller med marijuana.

Publicerat

Må så vara, men man undviker "statens direktiv" om man odlar det själv... Så principen är inte helt olik, bara ställd på sin spets.

Nej jag undviker inte "statens direktiv" av att tillverka mitt eget snus helt lagligt..... så ser ingen likhet hur man än ställer det på sin spets.

Publicerat

Dock så är det ju lagligt att både odla och använda tobak. Det är det varken eller med marijuana.

Helt rätt, men var går gränsen för vad som är moraliskt rätt?

Publicerat

Jag har inga som helst problem med skattesamvetet inför mitt odlingsprojekt. ;)

Publicerat
  • Författare

hej på er!

hållt på ett år nu o gort snuset själv! kostnad drygt 9kr dosan.

//peter

Var köpte du din snussats. jag köpte min hos snusbolaget.se och tycker det är riktigt bra.Tog tid och och luktade inge vidare i köket.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.