Publicerat Februari 22, 201115 yr Det borde du starta en projekttråd om Jag vill i alla fall läsa mer. Jag hade faktiskt tänkt det.
Publicerat Februari 23, 201115 yr Jag har bakat eget snus ett par år och nu insett att jag inte har råd att sluta snusa tjänar ju så mycket på att gör det själv Testat flera olika kör nu med Swemax fint kryddat med anis olja ett fullgott snus för en gammal ettan fantast. Kör två satser i stöten det räcker ungefär ett år för mig, jag passar på att göra det på jobbet när man har natthelg. Har en lagerugn som håller jämn temp och slipper lukten hemma för det ångar rätt bra när man tar ut det varma snuset och blandar i salt och målartvätt Var köper du det? Dom satser jag köpt har det varit ganska grov tobaksmjöl, ibland får man med en mindre gren, inte så kul. Är det samma med swemax? Fryser in en sats den andra står i kylskåpet utan att bli sämre på 5-6månder i en tät burk
Publicerat Februari 23, 201115 yr Det blev fel när jag skulle använda dit inlägg, jag får träna mer på det, hoppas du hittar mina frågor
Publicerat Februari 23, 201115 yr Det blev fel när jag skulle använda dit inlägg, jag får träna mer på det, hoppas du hittar mina frågor Här köper jag http://www.swedmax.se/ Hade nog virrat till det lite finner bara en sort på sidan men det är rätt finkornigt och inga kvistar Sedan är det under bakningen snuset får sin slutliga form och när det är klart finns inga stora bitar tobak kvar.
Publicerat Februari 23, 201115 yr Tack så mycket. Den sidan har jag inte sett innan, jag har köpt Prillan snussats innan och smaken är där inga fel på men kvistarna tycker jag inte om. Får prova swedmax nästa gång. Hur många ml smaksättning använder du till ett kg?
Publicerat Februari 23, 201115 yr Det borde du starta en projekttråd om Jag vill i alla fall läsa mer. +1
Publicerat Februari 23, 201115 yr Smaksätter lite på måfå men 15ml. räcker nog till tre snussatser ungefär
Publicerat Februari 23, 201115 yr Vore ju kul att kunna peka långnäsa åt staten och dess jädra tobaksskatt. Det är väl kanske att "svära i kyrkan", men vad är det för fel på tobaksskatt? Statens kostnader för att vårda tobakens offer överstiger det som tobakskatten drar in. Nyttjar själv nikotin, och ser inget problem med att betala för mig... Tillägg: Jag nyttjar även alkohol, och har inga problem med den skatten heller! Tillägg2: Och jag är inte "sosse"! Redigerad Februari 23, 201115 yr med wonderboy
Publicerat Februari 23, 201115 yr Det är väl kanske att "svära i kyrkan", men vad är det för fel på tobaksskatt? Statens kostnader för att vårda tobakens offer överstiger det som tobakskatten drar in. Nyttjar själv nikotin, och ser inget problem med att betala för mig... Tillägg: Jag nyttjar även alkohol, och har inga problem med den skatten heller! Tillägg2: Och jag är inte "sosse"! Kommunist!
Publicerat Februari 23, 201115 yr Det är väl kanske att "svära i kyrkan", men vad är det för fel på tobaksskatt? Statens kostnader för att vårda tobakens offer överstiger det som tobakskatten drar in. Nyttjar själv nikotin, och ser inget problem med att betala för mig... Tillägg: Jag nyttjar även alkohol, och har inga problem med den skatten heller! Visst men kostar snusare verkligen staten stora pengar jag har sällan hört talats om det Då känns det vettigare med rejäl skatt på chips,hamburgare,läskeblask mm.mm. Jag är väl partisk men ser större hälsoproblem i skräpmat än snus faktiskt Förresten slipper man skatten med att baka själv och får även den sköna känslan av själv är bäste dräng på köpet
Publicerat Februari 23, 201115 yr Visst men kostar snusare verkligen staten stora pengar jag har sällan hört talats om det Då känns det vettigare med rejäl skatt på chips,hamburgare,läskeblask mm.mm. Jag är väl partisk men ser större hälsoproblem i skräpmat än snus faktiskt Jag ser inget motsatsförhållande, beskatta gärna chips, godis, läskeblask etc. Ska man belasta samhället så ska man bidra till det! Förresten slipper man skatten med att baka själv och får även den sköna känslan av själv är bäste dräng på köpet För att dra det till en extrem, är det samma sak om man odlar sin egen majja?
Publicerat Februari 23, 201115 yr Jag ser inget motsatsförhållande, beskatta gärna chips, godis, läskeblask etc. Ska man belasta samhället så ska man bidra till det! För att dra det till en extrem, är det samma sak om man odlar sin egen majja? Nu är jag en politisk noob så hur skatterna ska fördelas överlåter jag till någon annan majja är om jag inte har helt fel olaglig att odla så givetvis inte samma sak
Publicerat Februari 23, 201115 yr majja är om jag inte har helt fel olaglig att odla så givetvis inte samma sak Må så vara, men man undviker "statens direktiv" om man odlar det själv... Så principen är inte helt olik, bara ställd på sin spets.
Publicerat Februari 23, 201115 yr Må så vara, men man undviker "statens direktiv" om man odlar det själv... Så principen är inte helt olik, bara ställd på sin spets. Dock så är det ju lagligt att både odla och använda tobak. Det är det varken eller med marijuana.
Publicerat Februari 23, 201115 yr Må så vara, men man undviker "statens direktiv" om man odlar det själv... Så principen är inte helt olik, bara ställd på sin spets. Nej jag undviker inte "statens direktiv" av att tillverka mitt eget snus helt lagligt..... så ser ingen likhet hur man än ställer det på sin spets.
Publicerat Februari 23, 201115 yr Dock så är det ju lagligt att både odla och använda tobak. Det är det varken eller med marijuana. Helt rätt, men var går gränsen för vad som är moraliskt rätt?
Publicerat Februari 24, 201115 yr Jag har inga som helst problem med skattesamvetet inför mitt odlingsprojekt.
Publicerat Februari 25, 201115 yr Författare hej på er! hållt på ett år nu o gort snuset själv! kostnad drygt 9kr dosan. //peter Var köpte du din snussats. jag köpte min hos snusbolaget.se och tycker det är riktigt bra.Tog tid och och luktade inge vidare i köket.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.