Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Katterna gör mig galen !

Featured Replies

Publicerat

Kan någon berätta vad KSP är? om inte här, så i pm. mvh

Kan det var en sån här? Hade en sån i lumpen, på 100m träffade den inte ens rätt vädersträck!

• Svar 74
  • Visningar 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ny export ide för Scan ! " Swedish pussy dog" ! Nå kan man inte returnera tjänsten och sätta sig o Sk**a i grannes jordgubbsland då !

• Du kan få låna Tiger "min katt" så ska vi se om du inte får bukt med problemet .. Han är rätt revirhävdande för på min tomt har inte en katt klivit in två gånger när Tiger varit närvarande.. Mvh

Publicerat

Kan det var en sån här? Hade en sån i lumpen, på 100m träffade den inte ens rätt vädersträck!

De fösta KSP som de gjorde hade för hög precision enligt försvarsmakten, så de fick göra en med sämmre i stället

KSP ska nämligen inte träffa mitt i utan göra så mycket skada den kan till höger och vänster

Publicerat

De fösta KSP som de gjorde hade för hög precision enligt försvarsmakten, så de fick göra en med sämmre i stället

KSP ska nämligen inte träffa mitt i utan göra så mycket skada den kan till höger och vänster

hahahah

Publicerat

hahahah

Jo Bofors gör bra grejor,, för bra helt enkelt

Publicerat
  • Författare

Kan någon berätta vad KSP är? om inte här, så i pm. mvh

Kulspruta 58, men markeringar är som tio knallskott i seriekoppling. En markering, lite telefontråd och ett 9 voltsbatteri så kan man stå och passa på katten när den kommer och slår ner rumpan i jordgubbslandet för att skita. Surt bara att grannen har en skotträdd hund. Det har varit ett jävla liv till och med när vi skjutit fallmål med luftgevär. Tror inte att tio kulspruteskott kommer att falla i god jord.

Publicerat

Tillbaka till trådens fråga nu. Problem med grannarnas katter löser man inte med KSP58.

Publicerat

Tillbaka till trådens fråga nu. Problem med grannarnas katter löser man inte med KSP58.

Inte med en m/45 heller! :rolleyes:

Publicerat

jag hade grannens katt gåendes här och den gick in i mitt garage i somras och pinkade ner det mesta. jag trodde jag skulle dö för det gick inte o vara där inne, kläderna luktade fan om man gick dit så det vart smått obra läge. jag sköt ärtrör på den så stack den, sen startade jag vattenspridaren ibland när den kom lurkande. nu kommer den aldrig här mer efter att den råkat trampa på mitt flugracket med intejpad knapp ^_^ .

jag är också trött på alla katter som ska pissa på vår dörr jämt, frasse är rätt bra på att få fart på dem dock!

Publicerat

Du kan få låna Tiger "min katt" så ska vi se om du inte får bukt med problemet .. Han är rätt revirhävdande ^_^

för på min tomt har inte en katt klivit in två gånger när Tiger varit närvarande..

Mvh Jens

Rasen är av ..strävushårus vorstrusskrällus ;)

Publicerat

Du kan få låna Tiger "min katt" så ska vi se om du inte får bukt med problemet .. Han är rätt revirhävdande ^_^

för på min tomt har inte en katt klivit in två gånger när Tiger varit närvarande..

Mvh Jens

Rasen är av ..strävushårus vorstrusskrällus ;)

Precis samma ras som mig alltså.

Har haft problem med en grannkatt för något år sedan. Den tyckte att min uteplats var ytterst lämplig som toalett och det retade mig så in i ... En dag tog den sig dessutom in genom altandörren som stod på glänt. Med tanke på min hunds ras så var det ett dåligt beslut av katten. Jag hörde ett jäkla liv, sprang dit, och hann precis rädda min hund från att behöva hosta hårbollar. (nej, jag önskade inte livet ur katten heller, men jag gillar dom inte för det) Detta äventyr gjorde dock susen. Katten, som jag fortfarande ser ibland, går lååångt utanför uteplatsen numera.

Detta är ett känsligt ämne var det än diskuteras. Min åsikt är dock att jag inte ska behöva investera i diverse skrämselutrustning för att någon annan inte har koll på sina djur. Jag vill också kunna på ersättning av kattägaren om den repar bilen eller förstör något annat.

Tycker också att det är löjligt att kattägare inte kan ta kritiken utan att direkt dra paralleler till hundar. Det är illa när hundägarna inte plockar upp skiten efter hunden, MEN det är inte så vanligt att hundar repar bilar, pissar på trädgårdsmöbler och skiter i ungarnas jordgubbsland.

Publicerat

Det är illa när hundägarna inte plockar upp skiten efter hunden, MEN det är inte så vanligt att hundar repar bilar, pissar på trädgårdsmöbler och skiter i ungarnas jordgubbsland.

+1

Publicerat

Trapper 90 med låda så inga hundar kan göra sig illa.tyst och smidig och funkar bra med luktmedelet luktmedel

Publicerat

har använt sån dära "airzooka" man skjuter luftbollar med med hyfsat resultat! :D

finns att köpa på teknikmagasinet eller liknande butik!

Publicerat

Jo för att vara seriös, så tror jag fälla är det bästa, och låta katten spendera natten/dagen i den samma

Katten tar ingen skada av det, men den sitter o jamar förstås. Sen släpper man den på samma ställe bara

det brukar göra så att de inte vill tillbaka. Tror inte det är olagligt heller för den delen.

Grundproblemet kvarstår, kattägare som har kattor ute MÅSTE sterilisera/kastrera dem, då slutar de

att markera (spreja) revir, och urinen luktar mindre. Vi har samma bekymmer här på Åland med folk och

deras kattor, samma jävla debatt i tidningarnas insändare av kattägare som inte fattar eller vill förstå

vilka bekymmer deras gulliga lilla Misse är. Förutom det vi snackat om här ställer de till oreda i naturen

och då för markhäckade fåglar, harungar mm, dessutom plockar de gärna småfåglar och gör det mycket effektiv.

Skulle min Vorsthe spring lös och ta en hare eller ett rådjur är det jaktbrott och jag skulle få straff för detta

en katt kan jaga och dessutom ta fridlysta byten utan några åtgärder alls mot ägaren eller hunden. Om Djurvänner

och andra organ skulle göra lite nytta för en gångs skull så vore det att ta upp kampen mot kattägare utan ansvar.

Publicerat

Om Djurvänner och andra organ skulle göra lite nytta för en gångs skull så vore det att ta upp kampen mot kattägare utan ansvar.

Klokaste jag läst på länge!

/ Rikard

Publicerat
  • Författare

Nää, inte kulsprutan. Den har jag inte kvar :D Det jag tog upp var ksp-markering, dvs smatterband men kraftigare liksom. Smällare på rätt ställeNär kattjäkeln precis skall till och skita bland jordgubbarna. Det är ju det där med smällare som numer är förbjudet. Ftverkerier är ok men man skall då ha polistillstånd för att skjuta inom tätbebyggt omr. Kollade med polisen om jag kunde få ett sådant tillstånd och nämde även problemet. Fick inget.... Men polisen tyckte, utan att nämna sitt namn att jag kunde dra iväg ett par smällar i alla fall. "-Hur många ansökningar tror du vi får in på nyår och sista april ? -skjut du men säg inte att du pratat med mig."

Funderar i alla fall på att ladda några knallskott i jordgubbslandet... :D

Publicerat

Klokaste jag läst på länge!

/ Rikard

Dock handlar det om ett rovdjur och de får man inte röra oavsett vad de ställer till med. Katter är ju dessutom sååå gulliga.

Publicerat

Men polisen tyckte, utan att nämna sitt namn att jag kunde dra iväg ett par smällar i alla fall. "-Hur många ansökningar tror du vi får in på nyår och sista april ? -skjut du men säg inte att du pratat med mig."

Förutsatt att du med säkerhet inte skadar katten så är det nog en framkomlig väg..

Mvh!

Publicerat

Skulle man inte kunna kamra en tomhylsa med bara tändhatt och dra av en smäll med studsaren mot katten? Jag har aldrig testat så jag har ingen anig om hur mycket det smäller.

Publicerat

Skulle man inte kunna kamra en tomhylsa med bara tändhatt och dra av en smäll med studsaren mot katten? Jag har aldrig testat så jag har ingen anig om hur mycket det smäller.

Där trådskaparen bor är det stadsplanerat så det är nog ingen höjdare.

Smäller verkligen en tändhatt så mycket?

Katter är nog mer rädda för vatten än ljud säger min erfarenhet.

Publicerat

Nja.. tror man ska akta sig för att plocka ut jaktvapen, tändhattar eller ej. Jävlas du med katten med vatten eller smällare så lär ingen rycka i licenserna vid påkomst, börjar du skjuta lösplugg efter Fräs så kan det nog uppstå en del knorr :rolleyes:

Mvh!

Publicerat

Nej, ni har såklart rätt, dumt att börja kludda med jaktvapnen, det sticker nog mer i ögonen på anmälningsbenägna grannar. My bad :blush:

Publicerat
  • Författare

Jag måste tacka för alla tips och erfarenheter. Har verkligen fått många uppslag och det ser ut att kunna bli en kul vår. Tomten kommer att gillras med diverse och jag skall ge feedback efter sommaren. Ska bli kul :P

Publicerat

Måste bara säga att denna tråd var grymt lärorik och intressant!!

Publicerat

Jag vet folk som använt svagström med stor framgång. 9V eller 12V skadar inte en katt men de gillar det inte. En kille gjorde misstaget att koppla fällan till 230V, katten överlevde men sket rakt ut när den fick strömen i sig vilket inte var så bra eftersom fällan stod i uterummet. :rolleyes: