Publicerat Mars 26, 201115 yr Lycka till nu EAS! Det har man väl fått lära sig sedan födseln. Att den som har mest prylar när han eller hon dör vinner . Och du verkar ligga bra till nu Eas,hur blir det med rexon då? . Jag tror ärligt talat att man kan nog aldrig få för mycket verktyg och maskiner. Själv var jag faktiskt och hämtade en bandsåg idag som jag hittade på blocket,så nu är jag 1200:- fattigare.En bild på pärlan kommer här. Hälsningar Nicke (Lilltysken)
Publicerat Mars 26, 201115 yr Författare Hallojs. Vart idag hos DA Knives o det var en riktigt trevlig kille hade hur mycket kniv ämne o skaft ämne som helst , blev helt sjuk o gå omkring i detta lilla paradis. det blev lite olika bitar köpta där bla. en cocobolo bit en ebenholz bit och 2 st korean bitar. som jag tror det hette en vit o en svart. samt en liten rasp o en mini såg samt 2 st borr en 2,5 mm o en 3mm. o det fanns kanske 2 milioner grejer till o handla bland annat ett blad jag blev helt jäkla kär i.. fan att det är så långt tills nästa löning. Lilltysken: jag fick lägga ner Rexon maskinen. dom var inte riktigt samarbets villiga på bauhaus först så kunde dom inte fixa fram ens vad det var för maskin. alltså artikel nr eller nått så det gjorde jag själv ( med din hjälp) sen kunde dom inte ta reda på vilket bauhaus som hade maskinerna så det gjorde jag åxå o det närmsta stället låg i Norrköping o det e lite långt o köra dit. då kunde dom ta o göra en intern leverans så jag slapp o köra.. o sen när jag väll beställde maskinerna så sa dom att frakten fick jag stå för själv o det var en pall dom skulle skicka o det är ju inte gratis det i heller... så FAKK IT.. dom kunde behålla maskinerna själva då sa jag o gick ut. sen såg jag på svensk knivforum att dom använde maskinerna från Biltema .. o då kollade jag upp vilka o vad o var dom fanns . o det var ju i malmö 3 mil ifrån mig. må gott allihopa Eas
Publicerat Mars 26, 201115 yr DA Knives var en nyhet för mig... Var håller de till? Visserligen livsfarligt att ha en knivmakarbutik i närheten men ibland bara måste man ha en pryl samma dag och då kan Nordells och Brisa vara lite långt borta... Bauhaus kan vara lite inkontinenta... eh... ja du vet Har jiddrat en hel del där uppe och det kan ta sin lilla tid att pruta eftersom de måste ringa regionschefen för att få snyta sig men ibland ramlar man på någon kundinriktad trevlig person där uppe och då brukar det handlas rätt ordentligt! Bandsåg is the shit och jag kan bara säga grattis med avund!
Publicerat Mars 26, 201115 yr Jag har köpt ett par DA-blad, fina grejer. Ett av dem väntar fortfarande på skaft.
Publicerat Mars 26, 201115 yr Men pöjkar. Om ni lyssnat på mig tidigare en gång så har jag rekommenderat Dan andersson. Har träffat honom på mässor o gjort också knivar på hans blad. Även beställt annat också. Det är en riktigt trevlig prick o inga problem att göra affärer med. mvh Kimmo
Publicerat Mars 26, 201115 yr Men pöjkar. Om ni lyssnat på mig tidigare en gång så har jag rekommenderat Dan andersson. Har träffat honom på mässor o gjort också knivar på hans blad. Även beställt annat också. Det är en riktigt trevlig prick o inga problem att göra affärer med. mvh Kimmo Dan Andersson har jag hört talas om men att det fanns en butik i skåne hade jag ingen aning om!!! (och tur är väl det... )
Publicerat Mars 26, 201115 yr In morfar var timmerman och när han dog när jag var liten så körde dom tre ton handverktyg till en auktionsfirma och skroten. Det känns otroligt surt att behöva köpa yxor och tvingar m.m. nu.
Publicerat Mars 27, 201115 yr Författare Dan Andersson håller till i stora harrie utanför kävlinge. det tog mig hela 11 minuter o köra dit o då låg jag ändå bakom en traktor halva vägen
Publicerat Mars 27, 201115 yr Författare Ha, vad har han i sin butik? Han skall sluta med att ha skaft matrial så därför tog jag kontakt med han. bara för o se om där var nått kvar. o visst 3-4 backar med trä i olika varianter Mycket godis i dom kan jag säga. en back med ren o älg horn. samt det som han saluför mest dvs sina blad. allt från pytte pytte, till stora bamsingar.. blev helt förälskad i en liten en med 2,5 -3 cm blad till bowie varianten med 18 cm blad :wub: mycket trevlig snäll o hjälpsam på alla sett o vis. har även verktyg till skaft iform av borrar raspar filar u name it. även böcker Tomas Lövgrens knivslids bok och en till... (kommer inte ihåg namnet men den skall hamna i min hylla senare). Wizard: han tar även imot oss om vi vill titta på hur han slipar fram sina blad om du e intresserad, tar 1-2 pers åt gången då källar lokalen han har inte är så stor typ gå in o back ut. Må bäst där ute Eas
Publicerat Mars 27, 201115 yr Wizard: han tar även imot oss om vi vill titta på hur han slipar fram sina blad om du e intresserad, tar 1-2 pers åt gången då källar lokalen han har inte är så stor typ gå in o back ut. Typ boka in oss!!! Har han egen vattenjet liksom? Har en del mysko blad som är lite jobbiga att såga fram för hand...
Publicerat April 9, 201115 yr Författare har vatt ute idag i garaget o fått gjort en hel del med min tävlingskniv, så nu e den i limtvingen sen gick jag igång med min Lill kniv och när jag skulle få till det med nickelsilvret så gick allt åt helsike. fattar inte hur jag skall göra för att fila upp hålen . borra hål ok. om jag inte tar med överlappning då spårar borret ner i de gamla hålet.. sen när jag hade 4 st hål med lite imellan så skulle jag fila till det lite.. tji den.. knäckte en nål fil.. ok surt.. tog til dremmeln o då small kapklingans hållare rakt av o när jag tog upp den så brände jag mig ... lite mera sur nu. :angry: ok tog en ny fil o började fila.. so far so good. knäpp.så vart den av också :angry: nu bev det så att jag släckte ljuset o gick en runda med dottern som ville cyckla lite... undertiden räknade jag till 400000 miljarder.. så hur gör ni andra kniveristas med just nickelsilver för o få upp hålet ?? MVH Eas
Publicerat April 10, 201115 yr Författare Jaha då blev det en tur i garaget igen. nyfiken i en strut på hur min limning blev på tävlingskniven jodå.. de var härdat o fint tills jag tog av tejpen som jag hade på bladet o såg då att bladhelvetet hade krypit ut ca 2 mm där rök det bidraget..... jaha efter lite övnings filade på det skaftet så såg jag ju att min kombination av olika spacers o grejer är helt rätt så fel i huvudet på kombinationer e där inte..... den kniven filade jag till 240 papper o sen vart det en fruktkniv till frun :wub: skall givetvis ta ner den till 1200 men känner mig alldeles för stressad för o pilla mer med den. sen skulle jag få till det med min stora kniv och när jag äntligen får till det med front biten väntar nästa missöde... då är tangen vid spetsen 3,8mm tjock.. och vid bladet 3,4 tjock så där blev en fiiiin spricka imellan.... sånt retar jag ihjäl mig på :angry: varför i helvete gör man så vid tillverkning av bladet ?? o sen behöver jag tipps o rekommendationer av metall filar till just att ta ner dylika förbannelser... känns brunt att det första man skall göra på ett nytt blad det är o fila ner skiten GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!! FLAAAAAAAAASSSSSSKKKKKAAAAAAAAA!!!!! The cursed one Eas...
Publicerat April 10, 201115 yr Vi kollar på prylarna på tisdag så slår vi våra kloka huvudet ihop och fixar dina fadäser Jag tror att du tar i lite för hårt med dina nålfilar... Det är liksom inte meningen att de skall gå av. Silver är hårt så in i h-vete så det tar sin lilla tid att fila. Jag tror man faktiskt kan mejsla upp hålet med ett mindre och härdat stämjärn när man väl har borrat några hål. Ett blad som har smitit ut en liten bit går att fixa med färgad epoxy om man kan färga med samma färg som främre biten. Sällan studsar en termos som jag brukar säga, men kaffet kan vara gott ändå! (eller nått i den stilen )
Publicerat April 11, 201115 yr Författare Att vi har en dejt på tisdag är det inget snack om men #fruktkniven# stannar hemma skall köpa en ny bit med ............ .... har jag ju kvar och det .... ................... e ju åxå kvar kanske snegla på ett nytt blad. o en ny bit med ........... sen e de råck änd råll som gäller Eas
Publicerat April 11, 201115 yr Känner igen eländet EAS. Det är inte ovanligt att man får slipa o justera själv med hand tillverkade blad man köper. Hålet i bolstret är bara lugnt med nålfil som gäller. Sätter fast bolster biten i skruvstädet o filar . Biten som tar mest tid är just bolstret.
Publicerat April 11, 201115 yr Författare Hallojs igen... nu har jag kommit på bättre tankar... skall försöka fixa att ta av handtaget på min tävlings kniv, o sen på det igen. bytar ut ..... ..... mot ........ som jag har köpt på tradera. sen blir det samma igen .. men sen blir det inge mer försök på det bladet.. Tackar Kimmo för tippsen... har letat som en galning i butikerna efter tålamod men det finns inte nånstanns.. sakta men långsam är min melodi...... i alla fall tills jag går ut i garaget.. Lock and load Eas
Publicerat Juni 25, 201114 yr Författare FAJNALI !! så var det dax o kunna gå ut i garaget igen efter en massa strul som sjukdom ,ryggskott, barnpassning o annat familje relaterat ... gahhh!!!! nå vad fick jag gjort jo. min "Lill Jim" blev äntligen ihopa satt o limmad . och så bev det en hel del till "Scrapheap " åxå men det är mycket kvar. stod som ett fån med scrappy o bara var helt tom i bollen.. va fan e de jag skall göra med de här skrotet tänkte man både 5 o 9 gånger... men den som väntar på brevbäraren får oftast posten först... har i och för sig inget med scrappy o göra kan avslöja redan nu att "Lill Jim" kommer att bli grymme Eas.. in the hood..
Publicerat Juli 22, 201114 yr Författare Halojsans. nu e äntligen formen klar o slipad till 18o papper på Lillen. jag skall givetvis slipa ner till 2000 o ta bort lite limrester på bladet intill fästet men jag var bara tvungen till o fota lite... ( annars händer här inget) Lauri bladet, mässing 3mm´s sen svart kerean eller hur fasen det stavas. och sist cocbolo trä. känns skön minsann. vad tycker ni killar o tjejer ? MVH Eas
Publicerat Juli 22, 201114 yr Eas! Vilken fin kniv.jag måste säga att den va bland det snyggaste jag sett på länge. Kul och se att det görs lite sticktangare också.Det har varit mycket fulltangare här på forumet den sista tiden,så kul med lite variation. Riktigt bra jobbat, urläcker kniv med snygga linjer och sjyst materialval. Kan tänka mig att det blir en fin slida sedan också. /Lilltysken
Publicerat Juli 23, 201114 yr Den har jag lagt ett bra bud på om jag hade haft några pengar... Jäklar så snygg kniv! Den har du fått kanonfin! Träet är helt underbart, bladet är blankt, formen är fin, det är STORLEK på kniven... Den är bara skitbra! Love it! Nu väntar jag på bilder på slidan.