Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sweden Rock Festival

Featured Replies

Publicerat

Har vi några rockare här?

"räcker upp en hand" HÄR!!!

År för år har jag börjat gilla den musiken mer & mer, hänget på området är skitskoj. SRF-veckan är, än så länge, min bästa vecka på året. Jag har en sommarstuga precis jämte festivalområdet, bättre kan man inte ha det :lol:

Så stughänget & hänget på festivalområdet, är sjukt grymt!!

Trodde nog inte många om mig, för ca 10 år sen, trance & techno-freak jag är :D Men, man kan lyssna på både techno, trance, hårdrock, synth, det är jag ett levande bevis på :P

• Svar 69
  • Visningar 12k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

En hand upp. Eller kanske bara en halv.

Gillar det mesta utom techno on sådan där pling pling musik.

Publicerat

Här har du en tvättäkta hårdrockare även om jag drar något mer åt det progressiva hållet!

Dock är Sweden Rock inget för mig då jag föredrar att sitta och lyssna på konserter där resten av publiken också gör det ;)

Publicerat

är har vi en till :) fast jag lyssnar på det som är lite hårdare än hård rock och det är Deathcore, Underground deathcore, deathmetal slamming brutal death och massa andra :)

Publicerat

Japp hårdrock ska det vara. Jag lyssnar mest på äldre rock. Whitesnake,Deep Purple, Rainbow,Dio,Talisman mm mm. Började med Alice Cooper på 70 talet o på den vägen är det. Min första skiva var Schools out med Alice.

Seved

Publicerat

Japp hårdrock ska det vara. Jag lyssnar mest på äldre rock. Whitesnake,Deep Purple, Rainbow,Dio,Talisman mm mm. Började med Alice Cooper på 70 talet o på den vägen är det. Min första skiva var Schools out med Alice.

Seved

My Man! :wub:

Har i princip alla plattor med banden du räknade upp!

Sen får man inte glömma Black Sabbath, Judas Priest, Accept, Iron Maiden, Led Zeppelin och många fler 80-tals mastodonter!

Publicerat

Ännu en hårdrockare här! Men jag lägger mina kulor på första helgen i juli i Göteborg. Först Maiden på fredagen den 1:a och sen Big 4 (Metallica, Megadeth, Slayer och Antrax) den 3:e. :wub: Slår vilken festival som helst!

Publicerat

Spårade nog ur vid 8 års ålder enligt mina föräldrar, Började med kiss och twisted sister, Nu är det slipknot, all that remains, In flames, sonic syndicate, med mera.

Publicerat
  • Författare

Spårade nog ur vid 8 års ålder enligt mina föräldrar,

;)

Publicerat

Sen får man inte glömma Black Sabbath, Judas Priest, Accept, Iron Maiden, Led Zeppelin och många fler 80-tals mastodonter!

Ha ha jasså du är hårdrockare oxå. Kul. Javisst Iron Maiden, jag minns när deras första skiva kom. o likasså Accept. Köpte dom på en gång. Jävlar va hårt det var tyckte jag då. Det är riktgt tugnt fortfarande tycker jag. Ja Black Sabbath är bra som fn oxå. Headless cross är en favis. Så har jag börjat lyssna på Ozzy igen oxå, riktigt bra. Scream skivan var suverän tycker jag.

Seved

Publicerat

Ännu en hårdrockare här! Men jag lägger mina kulor på första helgen i juli i Göteborg. Först Maiden på fredagen den 1:a och sen Big 4 (Metallica, Megadeth, Slayer och Antrax) den 3:e. :wub: Slår vilken festival som helst!

Maiden skulle vara kul att se, men Big 4 blir nog något i hästväg. Tyvärr ryktas det att Scott Ian inte skall vara med utan får en ersättare :angry:

Publicerat

Jodå jag är här, har dock lyckats planera skitdåligt, ska iväg till falsterbo horse shwo och missar både big 4 och sonisphere, har varit på sonis de senaste 2 åren och fan vad bra det har varit!

Publicerat

exakt min melodi :D underbara band

och läger till AC/DC bland det bästa jag sett live :)

/Jocke

Publicerat

Har vi några rockare här?

"räcker upp en hand" HÄR!!!

År för år har jag börjat gilla den musiken mer & mer, hänget på området är skitskoj. SRF-veckan är, än så länge, min bästa vecka på året. Jag har en sommarstuga precis jämte festivalområdet, bättre kan man inte ha det :lol:

Så stughänget & hänget på festivalområdet, är sjukt grymt!!

Trodde nog inte många om mig, för ca 10 år sen, trance & techno-freak jag är :D Men, man kan lyssna på både techno, trance, hårdrock, synth, det är jag ett levande bevis på :P

Kalas!!!! Då bokar jag å sambon in oss i stugan.............. :D:D:D ,skämt åsido blir det husvagn ner.

Publicerat

exakt min melodi :D underbara band

och läger till AC/DC bland det bästa jag sett live :)

/Jocke

Ja AC/DC är jäkligt bra. Ett riktigt live band säger dom som sett dom. Jag är dålig på att gå på konsärer.

Seved

Publicerat

SRF och boende på griscampingen varje år är lika självklart som vapenvård :D

I år skall jag ta med mig en liten skinkstek, så att rocksvinen får äta riktig mat....

Publicerat

SRF och boende på griscampingen varje år är lika självklart som vapenvård :D

I år skall jag ta med mig en liten skinkstek, så att rocksvinen får äta riktig mat....

Ha ha

Men kompisen brukar dra i sej massa älgkebab där.

Seved

Publicerat

Den wokade älgen där nere skall inte underskattas..även om smaksinnet eventuellt kan vara något dunklat av öl... :blush:

Publicerat

Den wokade älgen där nere skall inte underskattas..även om smaksinnet eventuellt kan vara något dunklat av öl... :blush:

Nej jag har hört mycket om den. Ha ha han lever på pilsner o wookad älg när han är där nere. Ja sämre kan man ju ha det.

Seved

Publicerat

Ett Maiden-fan här. Ska se dem i Göteborg i sommar :wub: Gillar också AC/DC och lite annat.

Publicerat

Jag är gammal Hårdrockare har älskat Maiden sen 1983. HAr sett dom ett antal gånger. Mitt andra favo band är Motörhead. Har hafft långt hår men nu för tiden så är det rakat då håret blev tunnare o tunnare.

• 2 weeks later...
Publicerat

Har besökt SRF i 10år och inte ens en bruten rygg fick mig att missa ett år! men det va nära :)

Publicerat

Jag är gammal Hårdrockare har älskat Maiden sen 1983. HAr sett dom ett antal gånger. Mitt andra favo band är Motörhead. Har hafft långt hår men nu för tiden så är det rakat då håret blev tunnare o tunnare.

Motörhead är ett av mina absoluta fovoritband också!

nyaste platten är inte alls dum

Publicerat
  • Författare

Har besökt SRF i 10år och inte ens en bruten rygg fick mig att missa ett år! men det va nära :)

Gott!!

Jag har varit på eller runt området de flesta åren sen de kom till Norje, tack vare sommarstugan! Mitt lilla paradis här på jorden :wub:

• 2 weeks later...
Publicerat

Ja nu börjar det närma sig. Riktigt gött!! Hoppas på bättre väder än vad det varit de senaste två åren..