Publicerat April 4, 201115 yr Har vi några rockare här? "räcker upp en hand" HÄR!!! År för år har jag börjat gilla den musiken mer & mer, hänget på området är skitskoj. SRF-veckan är, än så länge, min bästa vecka på året. Jag har en sommarstuga precis jämte festivalområdet, bättre kan man inte ha det Så stughänget & hänget på festivalområdet, är sjukt grymt!! Trodde nog inte många om mig, för ca 10 år sen, trance & techno-freak jag är Men, man kan lyssna på både techno, trance, hårdrock, synth, det är jag ett levande bevis på Ingen nyrockare här men väl en gammelrockare. -50 &-60-tal för mig tack.
Publicerat April 4, 201115 yr My Man! Har i princip alla plattor med banden du räknade upp! Sen får man inte glömma Black Sabbath, Judas Priest, Accept, Iron Maiden, Led Zeppelin och många fler 80-tals mastodonter! Seved och Wizard, ni har räknat upp de flest ikoner man är uppväxt med! Rock on.
Publicerat April 4, 201115 yr Författare Ja nu börjar det närma sig. Riktigt gött!! Hoppas på bättre väder än vad det varit de senaste två åren.. Ja, hör ju till SRF att ränna runt i bikini, dricka öl, bada & flina åt alla stackare som däckat på dagen & bränt sig... hehe. Detvå sista åren har ju varit svinkalla
Publicerat April 4, 201115 yr Ja, hör ju till SRF att ränna runt i bikini, dricka öl, bada & flina åt alla stackare som däckat på dagen & bränt sig... hehe. Detvå sista åren har ju varit svinkalla Ja, fast bikinin hoppar jag Det får bara inte vara så kasst väder i år igen. Saknar vädret som det var 2003-2006. Var galet bra då ju.
Publicerat April 4, 201115 yr Författare Ja, fast bikinin hoppar jag Haha, så bra då. Fast på Rockis får man se karlar i skumma utstyrslar, alltid. Minst en naken karl brukar man se. Karlar i blåa trikåer, i nätstrumpor, karlar med kilt. utan ngt under (de lyfte glatt på kiltarna stup i kvarten ), mm. I år ska det bli sol & värme, det har jag bestämt Likaså som jag bestämt mig att jag ska ha gått ner de där 5 kilona, så jag ligger på samma vikt som sommaren 2006 (kämpar & sliter, 5 kg är inte mkt men de där sista år svårt att få väck... )
Publicerat April 4, 201115 yr Hårdrock e de bästa som finns. var ju inne med jeansjacka med alla banden på jag hade saxons stora ryggmärke o brosan hade ironmaiden sen vart det ju fullt fram o bak o ut på ärmarna med..... men i en korkad stund i livet så slängdes den jackan... Thin Lizzy var ett av favvo banden, lika så AC/DC, Iron Maiden,Kiss,Motörhead,Wasp fasen listan blir lång nu har man även blivit lite mjuk i smaken så blues, o country går fint med. men även Mustach och Volbeat lyssnas det på. tyvärr så e intresset lite för svagt för att bo i lervälling på ett konsert område, jodå båda tjock o bekväm. Keep on rocking Eas
Publicerat April 5, 201115 yr Haha, så bra då. Fast på Rockis får man se karlar i skumma utstyrslar, alltid. Minst en naken karl brukar man se. Karlar i blåa trikåer, i nätstrumpor, karlar med kilt. utan ngt under (de lyfte glatt på kiltarna stup i kvarten ), mm. I år ska det bli sol & värme, det har jag bestämt Likaså som jag bestämt mig att jag ska ha gått ner de där 5 kilona, så jag ligger på samma vikt som sommaren 2006 (kämpar & sliter, 5 kg är inte mkt men de där sista år svårt att få väck... ) Haha det har du rätt i. 5kg löser du lätt med stålvilja!
Publicerat April 5, 201115 yr tyvärr så e intresset lite för svagt för att bo i lervälling på ett konsert område, jodå båda tjock o bekväm. Keep on rocking Eas Det är då man hyr en husbil eller som jag i år, hyrt ett hus Bekvämt o bra nu när man börjar komma upp i åldern
Publicerat April 5, 201115 yr Författare tyvärr så e intresset lite för svagt för att bo i lervälling på ett konsert område, jodå båda tjock o bekväm. Keep on rocking Eas Är inget jag skulle vilja heller, någonsin (har aldrig provat men vill inte heller). Jag har ju lyxboende i min sommarstuga
Publicerat April 5, 201115 yr Författare Det är då man hyr en husbil eller som jag i år, hyrt ett hus Bekvämt o bra nu när man börjar komma upp i åldern Jag hoppas kunna hyra ut mitt hus i Asarum, 2 mil ifrån Sweden Rock. Är ju ändå i stugan. Så finns det någon här som inte funnit boende än, står mitt hus tomt. Ev kan parkering & förvaring av diverse saker, ordnas nere i stugan.
Publicerat April 5, 201115 yr Jag hoppas kunna hyra ut mitt hus i Asarum, 2 mil ifrån Sweden Rock. Är ju ändå i stugan. Så finns det någon här som inte funnit boende än, står mitt hus tomt. Ev kan parkering & förvaring av diverse saker, ordnas nere i stugan. Ett tips då, släng ut en annons på Blocket. De flesta som annonserat där (och inte begärt drömpriser) har hyrt ut sina boenden SRF veckan.
Publicerat April 5, 201115 yr Författare Ett tips då, släng ut en annons på Blocket. De flesta som annonserat där (och inte begärt drömpriser) har hyrt ut sina boenden SRF veckan. Tackar för tipset, har slängt ut annons där. En som ringt, en invandrare som inte läst annonsen & hade för sig att jag skulle hyra ut huset länge Suck...
Publicerat April 5, 201115 yr Tackar för tipset, har slängt ut annons där. En som ringt, en invandrare som inte läst annonsen & hade för sig att jag skulle hyra ut huset länge Suck... hahaha det var ju oväntat
Publicerat Maj 10, 201115 yr Vet inte varför , men har inte köpt biljett förrän nu..............men nu e det klart!
Publicerat Maj 11, 201115 yr Författare Vet inte varför , men har inte köpt biljett förrän nu..............men nu e det klart! En polare till mig har inte heller fått tummen ur än... Suck, tror onsdagen kommer bli bra och fyradagars är ju slut sen länge. Jag å andra sidan köper ju min biljett när de släpps, hehe
Publicerat Maj 11, 201115 yr Författare hahaha det var ju oväntat Kanske inte nej... Har inte fått napp, synd, men men, får lägga ut annons tidigare nästa år.
Publicerat Maj 11, 201115 yr För den som söker 4-dagars biljetter så brukar det gå att hitta på både Tradera och Blocket. Det är ganska många som säljer sista veckan då de plötsligt fått förhinder (då går det även få dom till riktigt bra pris om man har lite tur)
Publicerat Maj 11, 201115 yr Författare För den som söker 4-dagars biljetter så brukar det gå att hitta på både Tradera och Blocket. Det är ganska många som säljer sista veckan då de plötsligt fått förhinder (då går det även få dom till riktigt bra pris om man har lite tur) Okej, ska tipsa henne. Men vet inte om hon vågar vänta. Hon får pengar på torsdag & då sa hon att hon ska köpa en tredagars, som jag fattat det..
Publicerat Maj 11, 201115 yr Okej, ska tipsa henne. Men vet inte om hon vågar vänta. Hon får pengar på torsdag & då sa hon att hon ska köpa en tredagars, som jag fattat det.. Det finns 2000 biljetter kvar nu, så hon får nog skynda sig!
Publicerat Maj 22, 201114 yr Författare Är det ingen som ska på Metaltown ist ? Nope, stugan min står i Norje, hehe. Men visst, Metaltown hade inte varit fel det heller. Dock säger plånboken nej här...
Publicerat Maj 22, 201114 yr Författare Sitter & lyssnar in mig på de olika banden på Spotify. Inget toppenår i år bandmässigt, tycker jag... Flogging Molly 2008, alla rockers dansade arm i arm och vi hade skitskoj!! Sabatons nationalsång 2009, jag hade ståpäls hela tiden när vi stod & sjöng med. Vilken mäktig upplevelse, att stå högt uppe på kullen, se ner på folkhavet som sjöng med i vår fina nationalsång, magiskt!! Då föll jag för Sabaton, som jag såg förra året, 2010, grym spelning alltså. Att sen springa på Jocke & co på området flera gånger om var ju inte helt fel, hehe The Poodles spelning, kan de varit 2006? Stod längst fram för första gången i mitt liv, sjukt kul!! Journeys spelning 2009, grymt bra!! Hammerfall har jag även sett ett par gånger på Rocken, de är bra. Varför kan inte dessa spela?? Jaja, hoppas att finna några riktigt bra band. Annars är ju festivalen full av skönt häng ändå, haha Eller varför kan inte Kamelot och Deathstars spela där igen, lyckades ju upptäcka dessa band precis efter att de spelat på rocken, dåligt Jess...
Publicerat Maj 22, 201114 yr Författare Det finns 2000 biljetter kvar nu, så hon får nog skynda sig! Hon drog lite i sina "kontakter", hon dejtade ju en karl som jobbar med, på SRF i vintras, han fixade en fyradagars till henne att köpa. Kontakter är alltid bra, nu kan vi njuta av onsdagen ihop, hon & jag, tror det kommer bli den bästa dagen bandmässigt, för oss.
Publicerat Maj 22, 201114 yr Sitter & lyssnar in mig på de olika banden på Spotify. Inget toppenår i år bandmässigt, tycker jag... Flogging Molly 2008, alla rockers dansade arm i arm och vi hade skitskoj!! Sabatons nationalsång 2009, jag hade ståpäls hela tiden när vi stod & sjöng med. Vilken mäktig upplevelse, att stå högt uppe på kullen, se ner på folkhavet som sjöng med i vår fina nationalsång, magiskt!! Då föll jag för Sabaton, som jag såg förra året, 2010, grym spelning alltså. Att sen springa på Jocke & co på området flera gånger om var ju inte helt fel, hehe The Poodles spelning, kan de varit 2006? Stod längst fram för första gången i mitt liv, sjukt kul!! Journeys spelning 2009, grymt bra!! Hammerfall har jag även sett ett par gånger på Rocken, de är bra. Varför kan inte dessa spela?? Jaja, hoppas att finna några riktigt bra band. Annars är ju festivalen full av skönt häng ändå, haha Eller varför kan inte Kamelot och Deathstars spela där igen, lyckades ju upptäcka dessa band precis efter att de spelat på rocken, dåligt Jess... Håller med om att det är ett riktigt skitår bandmässigt. Finns egentligen inget band som jag skulle bli ledsen för om jag missar. Vart är alla riktiga metal-band?
Publicerat Maj 22, 201114 yr Författare Håller med om att det är ett riktigt skitår bandmässigt. Finns egentligen inget band som jag skulle bli ledsen för om jag missar. Vart är alla riktiga metal-band? Vet inte... Tror onsdagen kommer bli bäst, Crashdiet och Hardcore superstar ska vi på såklart