Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Borzaa

Bäverjakt

Recommended Posts

killer_mouse

Någon som har tips hur en "bäver-rookie" kommer i kontakt med bäverjakt?...utan att det skall kosta en halv årslön

Om nån kan ta med mig på jakt så kan jag bereda tex ett bäverskinn (räv, mård mm) som tack... mvh

vart bor du nånstans då ??

WestCoast

Någon som har tips hur en "bäver-rookie" kommer i kontakt med bäverjakt?...utan att det skall kosta en halv årslön

Om nån kan ta med mig på jakt så kan jag bereda tex ett bäverskinn (räv, mård mm) som tack... mvh

var bor du?

Oneshot

vart bor du nånstans då ??

Utanför Stockholm...

Oneshot

var bor du?

Utanför Stockholm

killer_mouse

ah ok hmm ¨på tok för långt för den kassa jakten jag skulle kunna eventuellt erbjuda på  

JaktGripen

Simmar omkring en i karlbergskanalen enligt frun, pröva där ;)

L-B

Bäver jakten fixad åker upp till Värmland i april. :biggrin:

Lasse

• Like 1

V70

Jag var förbi en å idag som jag brukar jagar bäver i. Och äntligen en liten öppning i en fors :thumbsup:

post-5858-0-64833600-1362933187_thumb.jp

lsjonsson

Jag var förbi en å idag som jag brukar jagar bäver i. Och äntligen en liten öppning i en fors :thumbsup:

Det är långt borta till det stadiet här uppe. :sad:

killer_mouse

hmm bäcken som jag försöker avliva bäver i har aldrig varit frusen i år pga högt vattenutsläpp och en öppnad bäverdamm

Uteiskogen

Jonsson: Ni har ju haft ett par veckor med Juli i Mars, så med lite tur kan du nog komma ut i år!

lsjonsson

Jonsson: Ni har ju haft ett par veckor med Juli i Mars, så med lite tur kan du nog komma ut i år!

Hur menar du då???

Det var några dagar som det var runt +7 i skuggan men när det är 1 m is. Vad gör man då??? :wink:  :thumbsup:  :wink::thumbsup:  :wink::thumbsup:  :tongue:  

marcus.söderlund

Någon runt kramfors/sundsvall eller möjligen lite längre in i landet som skulle vilja ta med mig ut på lite bäverjakt.

Ska upp o shoppa kåk sista veckan denna månad är tanken. Ska köpas utanför liden längst väg 86 mot östersund från sundsvall. Men kommer även va i kramfors en dag eller två :)

Hade velat testa o jaga dessa små rackare :)

Stoltzen

Är nog lite tidigt på dessa breddgrader då.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

lsjonsson

Någon runt kramfors/sundsvall eller möjligen lite längre in i landet som skulle vilja ta med mig ut på lite bäverjakt.

Ska upp o shoppa kåk sista veckan denna månad är tanken. Ska köpas utanför liden längst väg 86 mot östersund från sundsvall. Men kommer även va i kramfors en dag eller två :)

Hade velat testa o jaga dessa små rackare 

Du får nog göra en ny resa upp i April-Maj för då bör ju islossningen ha kommit en bit på väg i den regionen. :thumbsup:

Jag tror att Bamse & co har väl runt 80 cm is ännu där nere o snödjupet ligger väl runt 1 m el. strax där under. :yes:

Det kanske går bra om du är långt kluven, alltså långa ben som klarar av snödjupet el. om du har rätt vallade skidor så att du tar dig fram till vattendraget och där är det väl antagligen is. :thumbsup:

Det är lite eljest jämfört med Halland. :tongue:

jimbolo

Jag brukar knappt haft islossning på mina marker innan sista apr.

Mittimellan k-fors &  s-vall.

Men när de blir varmt går de fort här iof.

marcus.söderlund

Aja då får man väl ta en resa upp senare. Inte värre än så. Utöver snöstormen som va igår så har vi haft grymt vårväder några dagar. Riktigt härligt faktiskt!

V70

Du får nog göra en ny resa upp i April-Maj för då bör ju islossningen ha kommit en bit på väg i den regionen. :thumbsup:

Jag tror att Bamse & co har väl runt 80 cm is ännu där nere o snödjupet ligger väl runt 1 m el. strax där under. :yes:

Det kanske går bra om du är långt kluven, alltså långa ben som klarar av snödjupet el. om du har rätt vallade skidor så att du tar dig fram till vattendraget och där är det väl antagligen is. :thumbsup:

Det är lite eljest jämfört med Halland. :tongue:

Bamse :

Ja här är det ingen ide att jaga bäver nu! Och det ska bli kallt ett par veckor till. Men från i mitten på april då brukar det vara kanon.Då kan turbo komma hit å jaga för bäver finns det obegränsat av! :smile:

strävhår

Turbo Marcus, ta ledigt första veckan i maj och häng på The Beavers till de jämtländska skogarna. Garanterat trevligt.

lsjonsson

Turbo Marcus, ta ledigt första veckan i maj och häng på The Beavers till de jämtländska skogarna. Garanterat trevligt.

...och hälsa på Bäver-Lena. :thumbsup:

strävhår

Jepp, bara hälsa annars blir Viktor sne!

• Like 1

V70

I mörsil

strävhår

Nej, mer uppströms StrömsVattudal

lsjonsson

Jepp, bara hälsa annars blir Viktor sne!

Jaja! :thumbsup:

marcus.söderlund

Haha de hade varit skoj o åka upp o jaga lite. Får se vad chemat för april säger! Hade varit skoj o jaga bäver. Skådat många i yngre dar o smygit på dessa men aldrig jagat :)

Bäver som djuret bäver tänkte jag nu på. Deandra fick jag aldrig studera när jag va liten ;)