Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

bästa jakttidning???

Featured Replies

Publicerat

den här tråden finns säkert men jag gör en ny..

själv tycker jag jaktjournalen är bäst. Har även svenskjakt..

• Svar 55
  • Visningar 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

svenskjakt och jaktjournalen är det bästa jakt tidningarna tycker jag då iallafall ;)

Publicerat

Hmm läser ju dom flesta...Svensk jakt, Jakt journalen, , jakt & jägare samt vapentidningen (kanske inte någon direkt jakttidning, men dock jaktvapen) & Jaktmark och fiskevatten, Allt om jakt och vapen...tycker det är väldig varrierande kvalitet eller hur man ska uttrycka det...ibland är en tidning skit bra och nästa nummer kasst....men så är det ju med så mycket annat med...

Publicerat

Jag prenumererar på Svensk Jakt och Allt om Jakt och Vapen, och köper endel lösnummer av Jakt och Jägare och Jakt Journalen...tycker faktiskt att de flesta är bra...

Mvh Fredde

Publicerat

köper alla jakttidningar, har mer och mer börjat gilla jakt o jägare..mycket vapen,med bra tester, spuhrs artiklar är alltid mycket läsvärda tycker jag. mycket bra jaktreportage,speciellt i den senaste tycker jag. gillar inte alls 5sidor långa "och idag är vi med hällvikens jaktlag och jagar älg", roligare när man gör reportage som handlar om ensamma jägare..

en tidning som jag nog har köpt mitt sista nummer av är Allt om Jakt och Vapen, dahlmans spjutreportage och ledarens avslutning i sin krönika var pricken över i:et. samt torftiga vapentester. kommer nog bara köpa den om det står om bockjakt och toppfågel.

Publicerat

Jag är prenumerant på Vapen Tidningen och köper lösnummer av J o F, Jakt o Jägare och Rifle Shooter.

Publicerat

Svenskjakt och jaktjournalen toppar min lista

Publicerat

Jag har S J samt köper enstaka lösnummer av JJ och J & F. Ibland har jag köpt även Jakt & Vapen och Jakt & Jägare.

:D

Publicerat

jag tycker att jaktojägare är bäst. Har inte haft den nu på ett tag men den kommer igen. fick en prenumenation på jakt och vapen av mina bröder. Även det en ganska trevlig tidning men inte alls samma standard.

Svensk jakt har jag aldrig riktigt tyckt om.

Publicerat

Jaktjournalen tycker jag är bra. :D

Publicerat

Svensk jakt och jaktjournalen  :D

Publicerat

Tycker egentligen att de flesta tidningarna börjar vara lite tråkiga...känns som man läst alla reportage redan.Men å andra sidan så är de väl kanske inte så lätt att tillfredsställa alla läsare jämt...jag är ju rätt så insnöad på rovdjursjakt och tycker det är tämligen ointressant med reportage om rådjursjakt och liknande.Reportage om hundar kan oxå vara intressanta ibland.

Har JJ,Svensk Jakt och Jakt&Jägare...men kommer i fortsättningen bara köra med JJ...den håller nog den högsta kvaliten ändå tycker jag.

Publicerat

jag har jakt och jägare, jakt o fiskevatten och jaktjournalen...

Och de som ni säger .. ena veckan kan den ene vara bra, nästa dålig. men en tidning som gått fram väldigt de senaste åren är jakt o jägare. för var det inte mer en ett reklamblad tjockt, och helt innehållslös. nu toppar den nästan listan... Bra jobbat!!!!!!

Publicerat

Jaktidningar var det....Januari=toppfågel,Februari=Rävjakt,Mars=Kråkjakt,April=Bäverjakt;Maj=vårb

ock....år efter år efter år efter år.....Tar mig max tio minuter att läsa igenom en jakttidning...utom Jakt&Jägare som är en helt igenom intressant tidning,en kombination av Svensk jakt nyheter,intressanta jaktreportage(jag säger bara mufflon) och härliga tester av gammla och nya vapen.

Har idag Svensk Jakt(som jag inte kommer att förnya från halvårsskiftet) ,Jakt&Jägare samt så köper jag varje nummer av Rifle Shooter som är den absolut intressantaste tidningen av alla.

I senaste numret finns en artikel som heter Cartridge efficiency där det finns en del chockerande fakta för .243älskare :o;) ;D

/Micke

Publicerat
Jaktidningar var det....Januari=toppfågel,Februari=Rävjakt,Mars=Kråkjakt,April=Bäverjakt;Maj=vårb

ock....år efter år efter år efter år.....Tar mig max tio minuter att läsa igenom en jakttidning...utom Jakt&Jägare som är en helt igenom intressant tidning,en kombination av Svensk jakt nyheter,intressanta jaktreportage(jag säger bara mufflon) och härliga tester av gammla och nya vapen.

När du säger det så...faktiskt är det precis som du säger med Januari= toppfågel osv osv...

Publicerat

Har svensk jakt och JJ.....ända felet är att de är för tunna ;D ;D....men men......tycker nog JJ är den bästa om jag finge välja.

Publicerat

Den tidning som jag egentligen saknar mest är jakthunden för där var det bra repotage om jakt, jaktprov och hundraser. :D

Publicerat

Ja det är nog lite blandat.

Har slutat köpa de flesta tidningarna efter att jag upptäckt Jaktsidan m fl intressanta sidor.

Känner inte att jag behöver dessa tidningar.

Man får ju mycket snabbare och billigare svar på sina funderingar via Internet.

Köper jag någon gång blir det väl Vapentidningen.

JoF har vi på jobbet..

Publicerat

Hustler........har bara inte hittat nån jakttidtabell på villebrådet i den tidningen ;D ;D

Skämt å sido....

Jakt o Jägare är mkt bra tycker jag.

Prenumerar även på Vapentidningen som jag tycker är en bra tidning att gotta sig i.

Sv jakt och JJ är ok....JoF och AoJ är skit.

Vildhog

Publicerat
jag tycker är en bra tidning att gotta sig i.

Sv jakt och JJ är ok....JoF och AoJ är skit.

Vildhog

Hm, intressant. "Allt om Jakt och Vapen" kan jag hålla med dig om men hur lyder dina argument kring JoF? Personligen tycker jag att det är en helt ok tidning, speciellt efter Spuhrs inträdande! I Jof tycker jag att jag allt som oftast hittar matnyttiga och trevliga artiklar.

Svensk jakt däremot är en perfekt stöveltork.......

Själv läser jag med med nöje VT, Jof, JJ, Jakt & Jägare, Rifleshooter, Shooting Times, Double Gun Journal samt vissa andra tidningar som jag inte prenumenerar på men de förekommer dock endast sporadiskt.

Publicerat
"Allt om Jakt och Vapen" kan jag hålla med dig om

He he, ja i över 20 års tid har vi läst om Anders L Dahlmans artiklar om kal 20..us6..cylinderborrning..fällknivar...luftgevär.. år efter år efter år efter år,inte så svårt att tappa sugen på den blaskan.

/Micke

Publicerat
Den tidning som jag egentligen saknar mest är jakthunden för där var det bra repotage om jakt, jaktprov och hundraser. :D

Håller med fullständigt, synd att en så bra tidning togs ur daga  :'(

Nu får man nöja sig med JJ samt JoF och sporadiskt Jakt o Jägare.

Publicerat

Här hittar ni gratis jakttidning, Metsästäja. Trodde den bara fanns på finska men ack vad fel jag hade, finns även på svenska, bara att välja vilket nummer man vill i rullmenyn.

http://www.riista.fi/nettilehti/

Publicerat
Här hittar ni gratis jakttidning, Metsästäja. Trodde den bara fanns på finska men ack vad fel jag hade, finns även på svenska, bara att välja vilket nummer man vill i rullmenyn.

http://www.riista.fi/nettilehti/

Intressant!

Slående att även Era jakttidningar är fyllda av samma paketerbjudanden om kläder från Jahti Jakt mm som våra...  :)

/H

Publicerat

Har svensk jakt nu men förr så hade jag flera men man kan ju inte svara ja åt alla tidningar som ringer och vill att man ska vara medlem just i deras tidning, för då går man ju snart på knäna ju  ;D ,,,,,