Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

bästa jakttidning???

Featured Replies

Publicerat
Hm, intressant. "Allt om Jakt och Vapen" kan jag hålla med dig om men hur lyder dina argument kring JoF? Personligen tycker jag att det är en helt ok tidning, speciellt efter Spuhrs inträdande! I Jof tycker jag att jag allt som oftast hittar matnyttiga och trevliga artiklar.

Ska väl ärligt säga att det va ett tag sen jag köpte JoF men jag slutade köpa den för jag tyckte den va tråkig...för mycke fiske i den tyckte jag....men den kan ju ha blivit bättre.....Håkan är en jättebra vapenskribent tycker jag med.....men en person lyfter inte en hel tidning.

Jakt o Jägare har en del fiskereportage också men jag tycker att reportagen överlag är mkt bra.

Ska prova att köpa några nummer av JoF och se om den blivit bättre ::)

Vildhog

• Svar 55
  • Visningar 9,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
Ska väl ärligt säga att det va ett tag sen jag köpte JoF men jag slutade köpa den för jag tyckte den va tråkig...för mycke fiske i den tyckte jag....

exakt vad jag tycker....för mycket fiske för en 100%:ig jägare ;) ;)...förut fiskade jag ganska mycket...men det intresset försvann så fort man fick börja med uppsiktsjakt.

Sen så blir det mer å mer sällan man lusläser en jakttidning numera, förut när man var lite yngre så lusläste man från pärm till pärm...nu blir det att man snabbt bläddrar igenom tidningen, sen vidarebefodrar man den till lillebror och han ger den i sin tur till Farfar...enda tidningen man lusläser är Bilsport...men det är en annan femma ::)

Mvh Fredde

Publicerat

Tycker dom flesta jakt tidningar är bra har själv svenskjakt och jof fiskar mycket så den kan ju ge bra tips på fiske fronten.

Publicerat

Hälge eller Tjalle Tvärvigg.  ;) ;)

Vet inte vilka jag ska välja, en jakttidning från djurens synpunkt eller hillbillie jakt från träskmarkerna i USA. ;D ;D

Publicerat
Hälge eller Tjalle Tvärvigg.  ;) ;)

Vet inte vilka jag ska välja, en jakttidning från djurens synpunkt eller hillbillie jakt från träskmarkerna i USA. ;D ;D

Läser du Acke på muggen me ;D ;D ;D

Publicerat

Jag ärver alla mina svenska jakttidningar av min morbror så jag behöver alldrig köpa mina egna, jj jof, svensk jakt. mm. och så får man förståss jägaren - Metsästäjä, så literaturen har man ganska gott om :D :D

Publicerat
Ska väl ärligt säga att det va ett tag sen jag köpte JoF men jag slutade köpa den för jag tyckte den va tråkig...för mycke fiske i den tyckte jag....men den kan ju ha blivit bättre.....Håkan är en jättebra vapenskribent tycker jag med.....men en person lyfter inte en hel tidning.

Jakt o Jägare har en del fiskereportage också men jag tycker att reportagen överlag är mkt bra.

Ska prova att köpa några nummer av JoF och se om den blivit bättre ::)

Vildhog

Ja, jag tycker verkligen du skall ge JoF en ny chans. Jag upplever att fiskedelen har minskat något...

• 3 weeks later...
Publicerat

Allt om jakt och vapen's senaste nummer gav mig rejäl avsmak (mer än vanligt) Nu är jag rätt dålig på att memorera citat, men när Erik i "Slut Salvan" skriver om "jakt", där 8-10personer skjuter tusentals skott och 300-500 sträckänder. Blir man fundersam om vad redaktören tänker med när han låter sådant publiseras. Visst, det är tillåtet och i vissa fall möjligt nyttigt för odlingar etc, men frågan är ju om det verkligen är speciellt smart att utöver det skriva att behovet stillas i några dagar? Samma tidning och nummer skrev även i sin artikel om gäss, på ett sådant sätt att ja tolkade att dom skjöt gäss i några timmar, för att SEN gå och skjuta de som blev skadeskjutna med kulgevär??!  ??? :o  I min värld viger man sitt liv åt att få ihjäl fågeln så fort som fysiskt möjligt.

Att bland lika sinnade jägare skriva sånt är en sak, men även om jag är jägare ser jag det närmast som en slakt och undrar vad FN man gör av 500 änder? Skär ur brösten och lever på det resten av året? Sånt där ser inte bra ut för icke jägare, man borde undvika att skriva om 300-500 änder utan hålla sig till mer humana siffror som inte väcker lika mycket uppmärksamhet..

Givetvis är det här mina åsikter, men efter det nummret överväger jag att sluta köpa tidningen längre..

Mvh Jonas som överväger att sända "Allt om jakt och vapen" en låda lerduvor så dom får "stilla sitt behov några dagar"

Publicerat

Köpte Jakt journalen i dag.... och vem såg man där :o jo kettukiller :D mycket bra repotage  ;)

Publicerat
B)
Publicerat

jag premunerar på alla fem, Svensk jakt, JJ, JoF, jakt och jägare och allt om jakt och vapen, favoriten är JJ sen kommer jakt och jägare.Men det är sann glädje när någon av de fem finns i brevlådan!

• 3 weeks later...
Publicerat

Själv tycker jag om Jakt Journalen, Jaktmarker och fiskevatten och jakt journalen.

Får också svensk jakt och JoF i brevlådan en gång i månan.

Räkna min tidninga har köpt tidningar för 2200:- ungefär  :o hehe

Fast har typ 200 st tidningar ;D

// Kim.S (kille)

• 3 weeks later...
Publicerat

Har läst Allt om J&V sedan mitten av 80-talet. I slutet av 80 och början av 90-talet var tidningen kanon!. Långa härliga repotage om studsare och handladdning av Peter Norberg och Inge Henriksson. Och Anders Dahlman var den skribent som fick mig att få upp ögonen för riktiga knivar och bra luftgevär. Tyvärr har tidnigen tappat mer och mer, och jag kan hålla med om att skribententerna är i vissa fall tveksamma. Och det måste anställas någon som redigerar repotagen! Sanslöst många stavfel i bland. Petitesser kanske, men ändå. Det blir en fråga om trovärdighet enligt mig.

Svensk jakt och J&F kan vara OK ibland, men när det är 50000 sidor långa repotage om en tax eller en skitduktig fågelhund så somnar jag stående redan i butiken, och köper knappast tidningen.

Jaktjournalen har bra vapentester och kan vara ett alternativ för prenumeration.

Jag har prenumererat på Vapentidningen sedan starten och gillar den skarpt, även om man inte alltid håller med skribenterna.

Rifle shooter köper jag så fort jag kommer över den. Och ibland blir det även Guns&Ammo  8)

mvh Danne

• 4 weeks later...
Publicerat

Jag tycker att jaktmarker och fiskevatten är bäst,för att jag är mest inresserad av jakt men det ingår lite fiske dår också,så det är den perfekta tidningen :)

Publicerat
Köpte Jakt journalen i dag.... och vem såg man där :o jo kettukiller :D mycket bra repotage  ;)

Tack tack....Jo, det gick bra till slut med den jakten....

Publicerat
;) Jaktjournalen är bäst utan tvekan !
Publicerat

Köpt några nr av jakt &Jägare men är nu medlem och får tidningen den vägen, en bra tidning, jakthunden saknar jag, köper lösnr av JJ och jakt&vapen

• 1 month later...
Publicerat

Köper JJ och Svensk Jakt. Ibland blir det också något nummer av Jaktmarker & Fiskevatten... ;)

Publicerat

JJ och svensk jakt helt klart...

Brukar torka mig i arslet med jaktmarker och fiskevatten ;) ;D

Publicerat

Svensk Jakt, Jakt Journalen och Jaktmarker o Fiskevatten är de jag läser. Svårt att säga vem som är bäst av dom.

Publicerat

Mina favoriter Vapen tidningen o Jakt&jägare.

Publicerat

JJ är bäst trycker jag, gillar deras rovdjurskampanj m.m

svensk jakt tycker jag är skaplig men den har blivit jävligt dålig åp sistone

hela upplägget är så trist på nåt vis, en känsla jag får bara. JoF hade

jag förut och den är bra tycker jag.

Publicerat

Håller jj högst. ;D

• 3 months later...
Publicerat

Rotade lite i denna gamla tråd och blev lite förvånad att ingen tycks läsa utländska jakttidningar. ???

Prenumuerar (svårt ord) på jakt och jägare samt jaktjornalen och köper ofta JoF på resor och dylikt. Frugan får sedan Pravda (S-J) och skummar således i den med. Tar inte i allt om jakt och vapen.

Men vill man ha högklassiga repotage är det tyska jakttidningar man ska läsa. Har bara Jäger i dag men funderar på att offra Jaktjournalen för en till. Jäger har en upplaga som är 3 ggr Svensk jakt och för den som mig som har för kärlek till tyska svinhundar (Wachtel, TJT) får något varje gång. Med en sådan upplaga blir också kvaliten på repotagen därefter. Ofta är det också svenska repotage, 15000 tyskar jagar varje år i Sverige, Norge och Finland, vilket är kul och se hur de vinklar den.

Mycket fokus på rovdjur och den jakten då mårdhunden och räven är ett jätteproblem i odlingslandskapet.

Sedan förstår jag att språket inte är görlätt för alla men fick ialla fall nåt på köpet med en tysk morsa.

Dessutom, finns det nåt bättre sätt att lära sig ett nytt språk än att läsa om jakt. :D