Publicerat Maj 10, 201114 yr Är det inte tätt mellan golfbanorna i sagda område? Undrar hur effektiv en driver är mot en framrusande varg? Skulle inte vilja vara den som provar. Men lite nyfiken är man allt om vargarna nu börjar komma inom koppelavstånd. Nu blir det väl antaqgligen inte aktuellt. Framförallt inte för mig som inte bor och verkar i vargreviren. Men om någon av någon anledning skulle få en vild varg inom lämpligt avstånd för en golfklubba så borde det per definition klassas som självförsvar oavsett övriga omständigheter. Om man inte klätt sig i lammkotletter vill säga.
Publicerat Maj 10, 201114 yr Nog framgår det allt tydligare att dessa vargar inte är rädda för människor. När får vi se Länsstyrelsen rekommendera föräldrar att inte låta deras barn rasta hundar i Riala? Synd om er som får se värdet på era fastigheter sjunka nu.
Publicerat Maj 10, 201114 yr Är det inte tätt mellan golfbanorna i sagda område? Undrar hur effektiv en driver är mot en framrusande varg? Skulle inte vilja vara den som provar. Men lite nyfiken är man allt om vargarna nu börjar komma inom koppelavstånd. Nu blir det väl antaqgligen inte aktuellt. Framförallt inte för mig som inte bor och verkar i vargreviren. Men om någon av någon anledning skulle få en vild varg inom lämpligt avstånd för en golfklubba så borde det per definition klassas som självförsvar oavsett övriga omständigheter. Om man inte klätt sig i lammkotletter vill säga. Det räcker att du har en hund med dig i koppel, så slipper du klä upp dig!
Publicerat Maj 10, 201114 yr Nog framgår det allt tydligare att dessa vargar inte är rädda för människor. När får vi se Länsstyrelsen rekommendera föräldrar att inte låta deras barn rasta hundar i Riala? Synd om er som får se värdet på era fastigheter sjunka nu. När får vi se länsstyrelsen rekommendera föräldrar att inte låta deras barn leka i Riala?
Publicerat Maj 10, 201114 yr Undrar hur länge det tar och vad reaktionen blir när något liknande händer utan att det är någon hund inblandad... håller med övriga... Ska bli en intressant sommar...
Publicerat Maj 10, 201114 yr Ingenstans i media har det skrivits om att killen var jägare.. ett steg åt rätt håll. Förstod att det var hemma hos dej Walle, rastar inte ni jämten hemma i koppel? Halvkymigt.. Mvh!
Publicerat Maj 10, 201114 yr Mannen i fråga springer ofta med sin hund, vintertid åker han en hel del skidor i skogarna. Hoppas att han kommer att våga fortsätta med det. Hippen, jo jämten brukar rastas på skogsvägarna vilket kanske blir problematiskt i framtiden. Vad händer om man vid ett vargmöte har bössa med sig och vargen beter sig på liknande sätt som under dagens möte? Ok att skjuta om man försökt att skrämma?
Publicerat Maj 10, 201114 yr Mannen i fråga springer ofta med sin hund, vintertid åker han en hel del skidor i skogarna. Hoppas att han kommer att våga fortsätta med det. Hippen, jo jämten brukar rastas på skogsvägarna vilket kanske blir problematiskt i framtiden. Vad händer om man vid ett vargmöte har bössa med sig och vargen beter sig på liknande sätt som under dagens möte? Ok att skjuta om man försökt att skrämma? Absolut, §28 men då får du allt haft en anledning att ha med pangen i första läget, dvs du hade ju sett en skabbräv igår när du inte hade pangen med dig eller motsvarande, rimlig och laglig förklaring. vargen skall inledningvis skrämmas bort med alla möjliga medel, dvs tidningar, barnvagnar eller annnat sådant som skrämmer dem. På grannkanalen talar man om beanbags och sen blir man osams, frågan är dock om det inte är en absolut nödvändighet för Lst att vara proaktiva här annars kommer detta att bli en klurig sommar, ärtpåsar eller inte så måste man ju skrämma dessa vargar på något sätt eller hantera omständigheterna som följer, Walleman, så nära storbyn alltså som hemma hos er, hon fårfarmaren/konservatorn får nog allt hålla i sina får då, ty dem är ju bara en lite bit bort. /Christian
Publicerat Maj 10, 201114 yr vargen skall inledningvis skrämmas bort med alla möjliga medel, dvs tidningar, barnvagnar eller annnat sådant som skrämmer dem. /Christian Kunde inte låta bli!
Publicerat Maj 10, 201114 yr argen skall inledningvis skrämmas bort med alla möjliga medel, dvs tidningar, barnvagnar eller annnat sådant som skrämmer dem./Christian Kunde inte låta bli! problemet e ju att inget skrämmer dem. killen påstår ju att han ringde flera samtal o tog två kort under tiden vargen bara glodde på honom. sen vågade han inte gå hem utan ringde mamma o pappa.....för o bli hämtad...o killen va 31 år gammal. för övrigt e de nog indianhövdingen på bild på tv:s klipp som hipp påtalar. han flinar o ser glad ut.... ingen som ska gå någon av hans spårkurser? :lol:
Publicerat Maj 10, 201114 yr Tur att man kan släppa hunden i hägn... Snart sitter vi alla i reservat medans odjuren tar över resten av landet...
Publicerat Maj 10, 201114 yr för övrigt e de nog indianhövdingen på bild på tv:s klipp som hipp påtalar. han flinar o ser glad ut.... ingen som ska gå någon av hans spårkurser? :lol: Själv är jag jävligt sugen, bara för att sedan skriva att jag gjort det på bloggen... Mvh
Publicerat Maj 10, 201114 yr för er som undrar vem indianen e... en ogift söderkis på 44 år. http://www.trackerschool.se/ jag överväger själv att gå kursen tracker tactical så kanske jag kan hänga med de coola grabbarna sen. tydligen får man ett tygmärke efter avslutad kurs
Publicerat Maj 24, 201114 yr Inte så konstigt att vargarna inte är människorädda längre. Så fort det är nya kullar så ska de ju märkas och forskare kryper ner i lyorna. Föräldrarna märker ju såklart att det inte skett något allvarligare än att det luktar lite människa. Andra vargar sövs ned, vägs och mät. Ingen skada skedd för vargen och människolukten blir ännu mer ofarlig. Det måste nog börja smälla lite i närheten av dem för att undvika att fler hundar, tidningar och barnvagnar äts upp.
Publicerat Maj 24, 201114 yr Ang Riala reviret och dess åtgång på vilt, tagna av vargarna... Rapport från bl.a. SLU så siffrorna är långt ifrån fabricerade för ändamålet... Predationstudie-i-Rialareviret-vintern-2010.pdf
Publicerat Maj 24, 201114 yr för er som undrar vem indianen e... en ogift söderkis på 44 år. http://www.trackerschool.se/ jag överväger själv att gå kursen tracker tactical så kanske jag kan hänga med de coola grabbarna sen. tydligen får man ett tygmärke efter avslutad kurs Man kanske kan lära sig något man kan ha nytta av på pürschjakten i höst? Eller på en annan jaktpremiär som kommer (brukar i alla fall) efter årskiftet. Undrar vad svaret skulle bli om man har detta som argument...
Publicerat Maj 24, 201114 yr Är det så här dom knatar runt i Riala tro... Foxwalk at Tracker School Men satan! Dessa gossar saknar någonting väsentligt på kontoret
Publicerat Maj 24, 201114 yr Men satan! Dessa gossar saknar någonting väsentligt på kontoret öh var det bara jag eller knakade det som tusan när dom gick runt där ?
Publicerat Maj 24, 201114 yr för er som undrar vem indianen e... en ogift söderkis på 44 år. http://www.trackerschool.se/ jag överväger själv att gå kursen tracker tactical så kanske jag kan hänga med de coola grabbarna sen. tydligen får man ett tygmärke efter avslutad kurs Lite OT. Men han indianen där sku man ha med på mårdhundsspårning, då sku man aldrig gå tomt fast det är dåligt före... Kanske något för Mårdhundsprojektet...
Publicerat Maj 24, 201114 yr http://www.youtube.com/watch?v=QrIunVLR874&feature=related hahaha..........jag dör va de här va kul 100% Stockholmare.
Publicerat Maj 24, 201114 yr Är det så här dom knatar runt i Riala tro... Foxwalk at Tracker School Går man så där på stan, en kväll så blir man tagen via LOB. Verkar vara något fel som är trasigt...