Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

MP vill förbjuda fågeljakt med hagelvapen

Featured Replies

Publicerat
Publicerat

Orkar inte ens kommentera på detta...

Mer stadsboende, lattesörplande parti utan några som helst rötter i miljön får man leta efter!

De slåss för stadstrafiken i Stockholm och inte vi som bor där det finns lite natur kvar!

Muppar!

Publicerat

Orkar inte ens kommentera på detta...

Mer stadsboende, lattesörplande parti utan några som helst rötter i miljön får man leta efter!

De slåss för stadstrafiken i Stockholm och inte vi som bor där det finns lite natur kvar!

Muppar!

Härlig kommentar!

Tog orden ur munnen på mig.

Vore trevligt med ett miljövänligt alternativ från skogarna i politiken, synd att det inte finns.

Publicerat

SUCK. säger bara de SUCK. <_< <_<

Publicerat

egentligen vill dom nog förbjuda all jakt.....

Publicerat

Suck!! :angry:

Publicerat

Hade varit intressant att höra dom utveckla denna motionen; "Ta ifrån jägarna viltvården". Vad som ligger bakom denna...

Publicerat

Kruxet är att vi är några på det här forumet (kanske ganska många när jag tänker efter) som har miljötänk och självushållarperspektiv som fackla här i livet.

Jag krigar för djurens rätt till ett hyggligt liv innan de går till slakt som många av er vet och drar mig inte för att gå i debatt om råvarornas hantering...

Råvaror skall vara ett gastronomiskt inslag i vardagen - inte något substitut till bukfylla som kräver en massa tillsatser för att gå att äta eller vara framtagna med så tvivelaktiga metoder att man måste koppla bort samvetet för att konsumera dem.

Försöker att odla majoriteten av mina grönsaker där det inte finns ätbara lokala alternativ samt föder upp allehanda fågel för ägg och kött.

Vilt står på menyn oftast 4-5 dagar i veckan.

Hade jag haft ork och tid hade vi haft en massa olika fyrfotade djur också.

Kör eco-driving för att skona miljön och plånboken och samlar regnvatten för att vattna med, även om vi har egen brunn!

Är mycket sparsam med el och eldar med egen ved samt kör med gas i köket.

Vad kan då miljöpartiet göra för mig?

Inte ett skit!

De har banne mig inte en enda punkt på dagordningen som sammanfaller med mitt leverne...

Visserligen är listan som den här tråden handlar om "extrema" förslag som säkert återfinns i liknande former i andra partier också men om man tittar på de lagförslag som de faktiskt har röstat igenom så är det inte mycket att hänga i julgranen mer än att gnälla om kapitalismen och andra icke-miljörelaterade frågor...

Jag föreslår att de byter namn till Innerstadsmiljöpartiet! :lol: (det reflekterar ju den politiken de bedriver i alla fall!)

Mvh,

Månskensbonden

Publicerat

Kruxet är att vi är några på det här forumet (kanske ganska många när jag tänker efter) som har miljötänk och självushållarperspektiv som fackla här i livet.

Jag krigar för djurens rätt till ett hyggligt liv innan de går till slakt som många av er vet och drar mig inte för att gå i debatt om råvarornas hantering...

Råvaror skall vara ett gastronomiskt inslag i vardagen - inte något substitut till bukfylla som kräver en massa tillsatser för att gå att äta eller vara framtagna med så tvivelaktiga metoder att man måste koppla bort samvetet för att konsumera dem.

Försöker att odla majoriteten av mina grönsaker där det inte finns ätbara lokala alternativ samt föder upp allehanda fågel för ägg och kött.

Vilt står på menyn oftast 4-5 dagar i veckan.

Hade jag haft ork och tid hade vi haft en massa olika fyrfotade djur också.

Kör eco-driving för att skona miljön och plånboken och samlar regnvatten för att vattna med, även om vi har egen brunn!

Är mycket sparsam med el och eldar med egen ved samt kör med gas i köket.

Vad kan då miljöpartiet göra för mig?

Inte ett skit!

De har banne mig inte en enda punkt på dagordningen som sammanfaller med mitt leverne...

Visserligen är listan som den här tråden handlar om "extrema" förslag som säkert återfinns i liknande former i andra partier också men om man tittar på de lagförslag som de faktiskt har röstat igenom så är det inte mycket att hänga i julgranen mer än att gnälla om kapitalismen och andra icke-miljörelaterade frågor...

Jag föreslår att de byter namn till Innerstadsmiljöpartiet! :lol: (det reflekterar ju den politiken de bedriver i alla fall!)

Mvh,

Månskensbonden

+1 på hela inlägget.

Publicerat

Ska man skratta eller gråta?

Bli förbannad eller uppgiven?

Jag vet verkligen inte :huh:

Publicerat

Nu har de verkligen visat sitt rätta jag :angry: Lattesippande betongbarn är vad de är.

Jag skulle gissa på att de flesta av dom haft en taskig barndom med asfalt i sandlådan o gröna brandbilar och nu vill hämnas på oss som inte haft det.

//

Publicerat

tyvärr är detta ett parti på frammarch :wacko: och hur ser alternativen ut..

Publicerat

Släng detta förslaget till räva, fast de vetti katten om ens en skabbräv vill äta detta, den skulle nog hellre äta en fågel som är skjuten med hagel:P

Publicerat

Jag är mycket orolig nu när Fridolin är språkrör, att en stor del av de som sitter i Mp´s partistyrelse är från Stockholms och Göteborgs området. Man ser ju redan det där förslaget om fågeljakten att många av de som är med i MP inte har koll på hur jakt bedrivs.

Publicerat

Jahap!

-Idag skall vi ut och snara morkullor gubbar!

(Den dagen en jaktledare yttrar dom orden....den dagen)

:lol:

Publicerat
Jag är mycket orolig nu när Fridolin är språkrör, att en stor del av de som sitter i Mp´s partistyrelse är från Stockholms och Göteborgs området. Man ser ju redan det där förslaget om fågeljakten att många av de som är med i MP inte har koll på hur jakt bedrivs.

Jakt är inte en hobby det är en livsstil

ja, visst e de så. Frigolit & Romsås har ju en väldig massa väljare med dåligt samvete och stor okunskap på södermalm o det är nog inte bara fågeljakt de ogillar. :rolleyes:

Publicerat

ja, visst e de så. Frigolit & Romsås har ju en väldig massa väljare med dåligt samvete och stor okunskap på södermalm o det är nog inte bara fågeljakt de ogillar. :rolleyes:

+1

tror man att kött och mjölk är gjord på konstgjord väg i en fabrik så vet man ju vad dom vet om omvärlden.. :angry:

Publicerat

exempel på varför man inte ska befatta sig med dessa. maken till virrpannor får man leta efter.

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3183804.ece

"Avskaffa ränta och inflation" - Ursäkta, men hur i hela friden ska det gå till? :blink::wacko:

Publicerat

"Avskaffa ränta och inflation" - Ursäkta, men hur i hela friden ska det gå till? :blink::wacko:

är du ingen miljövän????? :D

det vet väl alla :wacko::blush:

Publicerat
"Avskaffa ränta och inflation" - Ursäkta, men hur i hela friden ska det gå till?

tja. du vet väl hur de e med muslimer o ränta? :rolleyes:

dom förespråkar väl fri invandring? så......snart tvingas säkert bankerna ta bort räntan :lol:

inflationen blir ju lite svårare kanske :lol:

Publicerat

Fridolin är väl ifrån Vittsjö, norr om Hässleholm, inte direkt någon norrländsk glesbygd men storstad och betongdjungel är två saker som jag inte tänker på när jag hör talas om orten Vittsjö. Sist jag träffade honom (i jobbsammanhang) så åt vi lunch tillsammans och vi diskuterade jakt. Fridolin har jägarexamen och har vuxit upp med jakt.

Publicerat

Får höra med mina grannar om dom tycker jag ska sluta jaga mås med hagel vid badstranden, dom är ju stockholmare men verkar tycka att det är rätt behagligt då måsarna håller sig på avstånd.

Publicerat

Intet nytt under solen... Åh såna stollar!

Publicerat

Fridolin är väl ifrån Vittsjö, norr om Hässleholm, inte direkt någon norrländsk glesbygd men storstad och betongdjungel är två saker som jag inte tänker på när jag hör talas om orten Vittsjö. Sist jag träffade honom (i jobbsammanhang) så åt vi lunch tillsammans och vi diskuterade jakt. Fridolin har jägarexamen och har vuxit upp med jakt.

Kanske borde han gå tillbaka till sina rötter och be om råd, så att han kan föra tillbaka partiet ifrån sina villovägar.