Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Choker på uppskjutningen, samma eller byta?

Featured Replies

Publicerat

ja, hela inlägget med att skjuta nedåt.

Ja det fattade inte jag heller.

Oigenomtänkta impulsskott finns inte. Man vet ALLTID vad man skjuter på och huruvida det är säkert. Vet man det inte så ska man inte ha vapen. Säkerheten går ALLTID först. Således är det ett icke-problem. :)

Jerseyko, jag tror inte att deras vapen var inskjutet. För att alla ska bomma finns inte.

Däremot SKA skjutledaren ALLTID testa lånevapnen innan "allmänheten" kommer, det är en enkel grundregel. Träffar man inte så är något helt galet.

Du gör rätt som skjuter på en "riktig" bana istället med förhoppningsvis mer seriöst folk.

• Svar 53
  • Visningar 6,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

tjena lundbergarn

fick flickorna uppleva narvik?

för dej och mej existerar inga stressade impulsskott, jag håller med dej om det. :wub:

men på skyttekurser och framförallt på fjället förekommer det tyvärr vådaskott.

folk skjuter både det ena och det andra. vissa skjuter på allt som rör sig.. :blink:

vänligen nils

Publicerat

hejsan kloma

i en perfekt värld så finns inga stressade impulsskott. man avstår hellre ett skott än skjuter ett taskigt skott. säkerheten går först och man har alltid koll på skjutriktning, kulfång, hundar och kamrater. alla skott är medvetna, säkra och genomtänkta.

när du står där som nybörjare så är det jättemycket att tänka på, jättenervöst och jättestressigt.,-det blir lätt nåt tok då.

om skjutledaren "förbjuder" nybörjaren att skjuta framåt och nedåt, inte heller peka framåt eller nedåt med laddat vapen så kommer eleven att komma ihåg det.

senare när eleven vill skjuta på tex en hare så kommer eleven ihåg att man "inte får" skjuta framåt/nedåt för att inte skjuta nån hund, kamrat etc.

då kommer eleven att tänka:

finns det nån hund här- nix

finns det nån kompis bakom busken - nix

är det säkert att skjuta- japp

då skjuter jag.....

alltså har vi lyckats få eleven att tänka och även att INTE skjuta ett stressat impulsskott ..

rent praktiskt på skjutbanan betyder det att ett eventuellt vådaskott kommer att hamna uppåt bland lerduvor, fåglar och trädkronor och inte under din keps :blush:

bra va?? ;)

vänligen nils

Publicerat

tjena lundbergarn

fick flickorna uppleva narvik?

Japp. De skrattade gott åt hur de stavade vägskyltar först och sen när vi var in på statoil så hade de ännu roligare åt hur de pratade :)

för dej och mej existerar inga stressade impulsskott, jag håller med dej om det. :wub:

men på skyttekurser och framförallt på fjället förekommer det tyvärr vådaskott.

folk skjuter både det ena och det andra. vissa skjuter på allt som rör sig.. :blink:

vänligen nils

Ja så kan det kanske vara, men det är inte bara nedåt som man inte ska skjuta.

Det gäller att tjata om säkerheten hela tiden. Alltid brutet vapen, öppet slutstycke, aldrig någonsin peka mot en människa/husdjur med vapnet etc. Det går in även om man ofta verkar otroligt tjatig. :)

Nä nu ska jag iväg på tävling, lär mislyckas igen...ävla trapduvor :D