Publicerat Juli 8, 201114 yr Nämen...En kanontråd där man kan lära sig Håller med! Väldigt intressant faktiskt! Så hoppas på mera bilder och frågor
Publicerat Juli 8, 201114 yr Uteslöt denhär bilden från samma ställe o då e de ju inte så svårt.. Fast MaxW hade ändå lite fel Har ett svag minne det var hål lite överallt?
Publicerat Juli 8, 201114 yr Vilken kunskap ni sitter på. väldigt häftigt att kunna gissa rätt bara på lite blod och nån kött/ben bit. Måste säga att det är sånna som ni som ger svenska jägarekåren bra rykte. Hoppas du lär vidare av din enorma kunskap till dinna barn NS.
Publicerat Juli 8, 201114 yr Författare Har ett svag minne det var hål lite överallt? Jo de hans väl med en o annan smäll till.. den kom ju inte så långt iallafall.. jobbar nu men jag kanske hinner hem o hämta lite fler bilder o peta in i helgen.
Publicerat Juli 8, 201114 yr Mycket intressant tråd, hoppas det kommer mycket mer, jobbade förr med en del eftersök under jakt och att passkyttar inte har så stor koll alla gånger har man nog sett,en del visste inte var älgen stod i skottet och inte heller alltid var dom stod själva när det small.
Publicerat Juli 8, 201114 yr Författare Vilket djur har sådana här hårstrå? Skottplats på gris... Lite närmare bild.. Bra träff ??
Publicerat Juli 8, 201114 yr Författare Vad är detta ? Från vänster till höger Vilka klövvilt är det? En bild till på lungblod.. hagelsmäll i lungan på rådjur, skummat blod som kom ur munnen på bocken
Publicerat Juli 8, 201114 yr Författare Förresten.. det ligger ingen prestige i denna frågesport.. Jag har fel för jämnan, fast de erkänner jag alldrig
Publicerat Juli 9, 201114 yr Vilket djur har sådana här hårstrå? Skottplats på gris... Lite närmare bild.. Bra träff ?? Kan det vara en snuddträff, lite svårt att se hur långa stråna är.
Publicerat Juli 9, 201114 yr En fundering. Spår löpan på rådjuret tycker jag ser ut som om ett ben på högra sidan inte skulle va med. Kan någon förklara för mig hur ni ser att vänster benet är borta, Rita gärna
Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare En fundering. Spår löpan på rådjuret tycker jag ser ut som om ett ben på högra sidan inte skulle va med. Kan någon förklara för mig hur ni ser att vänster benet är borta, Rita gärna
Publicerat Juli 9, 201114 yr Jag måste va helt tom mellan öronen. men jag vill ha bilden upp och ner för att det ska stämma med löp riktning. fram klövarna kan jag förstå i och med galopp spåret, men bak klöven tycker jag sitter för mycke åt höger för att det ska va vänster bak klöv. löpa.bmp Men men det är väl bara se och lära
Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare Jag måste va helt tom mellan öronen. men jag vill ha bilden upp och ner för att det ska stämma med löp riktning. fram klövarna kan jag förstå i och med galopp spåret, men bak klöven tycker jag sitter för mycke åt höger för att det ska va vänster bak klöv. löpa.bmp Men men det är väl bara se och lära Asså det ritade sträcket till vänster är det ben som är av. Höger fram är ju det som är helt o ger normalt avtryck i snön. Edit: Såg nu att den bild du bifogar är upp o ner Eller fan den är ju spegelvänd ??
Publicerat Juli 9, 201114 yr Jag är tom mellan öronen, Nu fattar ja, Klart som fan vänster bak är borta. Men på den förklarade bilden skrev du NS att vänster bak är med på bilden.
Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare Jag är tom mellan öronen, Nu fattar ja, Klart som fan vänster bak är borta. Men på den förklarade bilden skrev du NS att vänster bak är med på bilden. Ja inte vet jag, brukar röra ihop de ibland.. Men jag hittar bara att jag skrivit. Alltså va det vänster bak som va avskjutet.
Publicerat Juli 9, 201114 yr Den sista spår löps bilden du satte in står det vänster bak på, men det är bagateller nu, Jag får sova lite tror jag så kanske dom två små grå börjar sammarbeta innan för skall benet. Nu fattar jag iallafall
Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare Den sista spår löps bilden du satte in står det vänster bak på, men det är bagateller nu, Jag får sova lite tror jag så kanske dom två små grå börjar sammarbeta innan för skall benet. Nu fattar jag iallafall Jepp! där vimsade jag till de lite.. Där ska ju stå höger bak dit pilen pekar..
Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare Jepp! där vimsade jag till de lite.. Där ska ju stå höger bak dit pilen pekar.. Har fixat det nu..
Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare Kan det vara en snuddträff, lite svårt att se hur långa stråna är. Nope.. Detta är en luring