Publicerat Juli 9, 201114 yr Vad är detta ? Tycker det är lite svårt att se på bilden Men gissar på en bit av mellangärdet, men antar att de är fel
Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare Tycker det är lite svårt att se på bilden Men gissar på en bit av mellangärdet, men antar att de är fel Nope! O jo.. de är en suddigg bild.. men inte från mellangärdet. De kan iofs ligga ganska nära där ...
Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare Vilket djur har sådana här hårstrå? Skottplats på gris... Lite närmare bild.. Bra träff ?? Mer ledtrådar.. Avstånd 10 meter, kaliber 30-06, kula oryx 200 gains
Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare Äh.. verkar som många har semester. Så jag drar väl lite svar. Den här bilden är en spene från en spendragen sugga full med mjölk. en tragisk felskjutning på åtel.. där kulan skadat framben och rivit av spenen och även skadat ena bakbenet lite. Knappast ren bredsida... skytten förtvivlad.. Klassikt grishår, enda klövviltet där toppen ofta är kluven. Går att skönja att det är brunrött o då kan man nog gissa på årsgris Detta är ena framklöven från en gris, extremt lågt åteskott, sköts på stånd 3 km från skottplats Detta är alltså en skottplats där jag själv sköt en nasse, avstånd 10m , 30-06 o oryxkula. Tog med denna bild för att visa hur lite en gris kan lämna efter sig på en skottplatts, trotts bra träff och genomslag. Hade det varit barmark och kanske en ensam åteljägare utan hund så vore det väldigt lätt att avskriva det som bom och åka hem o lägga sig.. Nu låg där några hårstrå men ofta hittar man inte ens det. Kulan tog i bogen och gick ut i mellangärdet. Första grisen för den karelarn har jag för mig.