Publicerat Juli 27, 201115 yr http://www.jagareforbundet.se/blogg/index.php/2011/07/i-sparen-av-en-tragedi/
Publicerat Juli 27, 201115 yr http://www.jagareforbundet.se/blogg/index.php/2011/07/i-sparen-av-en-tragedi/ Riktigt bra!
Publicerat Juli 27, 201115 yr Ruskigt osmart uttalande av ordförande i IPCS. Han borde i konsekvensens namn talat om att dom däremot godkänner alla tänkbara AR-kloner med högre egenprecision,mer lättskjutna och en större och lättare tillgång till högkapacitetsmagasin. Personer på förtroendeposter bör nog vääääldigt noga tänka på hur dom uttalar sig. Jag skulle inte vilja heta Roger Tiensuu nu om det kommer följdfrågor på detta. /Mike I sak har han ju rätt, Mini 14 är inte speciellt konkurenskraftig i IPSC Rifle. Bara för att den inte rekommenderas innebär inte att du inte får aktivitetsintyg för den. Du vinner kanske inte VM med den, men den är ett relativt billigt nybörjarslternativ, och dessutom är ju allas ambitioner olika högt ställda.
Publicerat Juli 27, 201115 yr http://www.jagareforbundet.se/blogg/index.php/2011/07/i-sparen-av-en-tragedi/ Mycket bra!!
Publicerat Juli 27, 201115 yr Bra där Daniel, mycket bra. Moralpaniken som nu spridit sig, är varken klädsam eller särskilt produktiv.
Publicerat Juli 27, 201115 yr Tack Daniel. Börjar mitt parti plocka billiga poäng på det så lämnar jag troligtvis det, om jag inte kan påverka på gräsrotsnivån jag befinner mig. Dock måste Beatrice Ask agera på något sätt men det är inte sagt att det kommer en handling i slutändan. Man kan behöva göra en översyn bara för att försäkra sig om att vårt system fungerar. Politiker kan inte kunna allt därför finns det tjänstemän som gör djupanalyser och det är mycket troligt att det kommer att ske. Det som utmynnar av detta återstår att se men troligen kommer man fram till vad vi redan vet- Våra lagar ang legala vapen är tillräckliga och man kommer aldrig att kunna hindra psykopater och andra galningar/extremister från att utföra liknande dåd/händelser. Det Jägareförbundet kan göra och som de redan gör är att lobba för den säkra vapenlagstiftingen som redan finns och detta kommer säkert polisen även att göra. Det kommer alltid att finnas hål att täppa till säkert även nu men vi får se vad som händer och överlåta vårat ord till våra valda tjänstemän i jägareförbundet Mvh Donny
Publicerat Juli 27, 201115 yr Polisen har under dagen om att de legala vapnen inte är något problem utan att de är mest intresserade av att komma åt de illegala. Till och med Leif GW uttalade sig om det samma och gsv statistik på att det rör sig om ett tiotusental illegala vapen i form av helautomater eller pistolet, resten är vapen som följt med gamla dödsbon och liknande. Jag tycket det känns som att polisen uttdlar sig väldigt nykert och korrekt kring detta, jag får till och med en känsla av att de "står på vår sida". Det känns bra.
Publicerat Juli 27, 201115 yr Ähh! Förbjud illegala vapen så är saken klar!(För det finns väl ingen som trotsar förbud?)
Publicerat Juli 27, 201115 yr Ähh! Förbjud illegala vapen så är saken klar!(För det finns väl ingen som trotsar förbud?) Håller med dig Husse "Varför gå över ån efter vatten"
Publicerat Juli 28, 201115 yr Enligt en polis i Skellefteå så är vapenlagen tillräklig att det kollas upp bra. Han tycker att reglerna fungerar bra.