Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Barnomsorg vid jakt?

Featured Replies

Publicerat

För några år sedan frågade jag om barnomsorg under älgveckan. Fick då svar av rektorn som hade hand om dagis och fritids där mina barn var då att så länge dom inte fick öppna tidigare eller stänga senare pga min jakt så var det ok för då var ju ändå fröknarna där. Har kört på den linjen sedan dess och det har aldrig varigt problem.

• Svar 59
  • Visningar 8,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Medans vi bodde i Sverige jobbade min fru inom skola. Både som dags/fritids personal och som lärare. (Vi kan ta diskussionen om behöriga lärare en annan gång...) Hon sa en intressant sak till mig när

• Appropå urtagning och barn - dotterns högsta önskan vid varje jakt är att få titta på hjärnan... En lika klockren kommentar var när hon var med första gången då vi sköt en räv. Hon tyckte lite synd o

• Är man sjuk så får väl barnen vara på dagis?! Man behöver ju inte vara så dålig att man inte kan jaga?

Publicerat

Hm, om man annars separerar under jaktveckorna som då naturligtvis är "mammas" vecka???

Hi hi

Publicerat

Ahh,,visste inte att du hade gratis jakt/vapen/ammo. Ber om ursäkt.

Men hur du än vänder o vrider på det, så är jakt inget jobb.

finns många som jobbar med jakt
Publicerat

Ulf tror du själv på det du skriver?

Varför betalar vi skatt??????

Jag jagar inte för nöjes skull, får kött dvs MAT!!!!

Dom där 160000 betalar jag lätt i skatt så jag får jaga med gott samvete :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Ja man kan ju alltid se saken från olika håll mikki! Du själv legitimerar ditt eget handlande med att andra använder skattemedel enligt dig på ett felaktigt sätt. Jag har lite svårt för den logiken :dry:.

OK i vissa fall är jag nog en "dino" MaxW. Min filosofi när det gäller att betala skatt så är att det ok om pengarna används till det som är avsikten. Jag är till exempel inte beredd att betala skatt till en barnomsorg som utnyttjas för att till det den är avsedd för. Om inte så kommer systemet att falla samma och vad står vi då? En skola där dina barns chanser hänger på föräldrarns ekonomi, en sjukvård som helt styrs av vilka egen finansiering som du har osv.

Se vad som händer med arbetslöshetsförsäkringen där har vägvalet blivit enkelt eftersom svinnet i systemet var tillräckligt stort. Man har helt enkelt förkortat periodern samt låtit ersättningsnivåerna ligga stilla i tio år så att den ersättning som utgår blir så låg att den närmar sig "socialbidraget". Jag avundas inte den som idag får gå ut i en arbetslöshet.

Publicerat

UlfS, ja tänk om.man kunde välja att betala skatt efter sina värderingar. Många.saker jag hade valt att inte betala.för.. :)

För att vi inte ska.spåra.ur tråden.helt så släpper jag den politiska diskussionen här. Vid håller min tidigare inställning:. Handla efter samvete och förnuft. Och om.du anar det blir fel, ja då är det nog så.. ;)

Publicerat

Ulf. Vet du vad du pratar om? Så du tycker att det är okej att mördare, invandrare, soc bidragstagare är okej att betala skatt för? Lycka till med ditt tankesätt.

Som sagt jag jagar med gott samvete.

Publicerat

Nedanstående gäller i Jönköpings kommun enligt kommunens hemsida. Mao så är det bara att komma överens med förskolan och få ok där.Drabbar inte mig i år då vi har nytillskott och frugan ändå är hemma...

Barnets närvaro vid förälders ledighet

Omsorgen omfattar de tider du arbetar eller studerar. Men du kan också komma överens med din förskola eller familjedaghem om att ditt barn får utnyttja sin plats också om du tillfälligt är ledig eller har semester någon enstaka dag. Under din huvudsemester förutsätter vi dock att även barnet är ledigt.

länk

http://www.jonkoping.se/barnutbildning/forskolaochfamiljedaghem/reglernaromsorgsbehovetforandras.4.649a6f3a1365444492691f.html

Publicerat

Sådär ska det vara.

Publicerat

Ja, så anser jag också att man ska kunna göra. Det är ju trots allt inte nåt som händer regelbundet (förutom årligen) så då borde man kunna komma överrens.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

Publicerat

UlfS, ja tänk om.man kunde välja att betala skatt efter sina värderingar. Många.saker jag hade valt att inte betala.för.. :)

För att vi inte ska.spåra.ur tråden.helt så släpper jag den politiska diskussionen här. Vid håller min tidigare inställning:. Handla efter samvete och förnuft. Och om.du anar det blir fel, ja då är det nog så.. ;)

MaxW jag har full respekt för din ståndpunkt! Min avsikt är inte att politisera denna tråd utan min avsikt var att visa på vilka effekter viss "logik" kan leda till..

Ulf. Vet du vad du pratar om? Så du tycker att det är okej att mördare, invandrare, soc bidragstagare är okej att betala skatt för? Lycka till med ditt tankesätt.

Som sagt jag jagar med gott samvete.

mikki att betala skatt är inte något som är roligt och inte heller något som min privatekonomi uppskattar. Men jag kan stå ut med bördan om medlen i stort används till det som är tanken dvs låsa in mördare och under perioder stötta medmänniskor som av olika skäl har hamnat på samhällets skuggsida. Vad dina alternativ är vill jag inte spekulera i men jag tror inte att det samhället är särskilt humanistiskt.