Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

FC´s årliga stövar tävling

Featured Replies

Publicerat

Det är väl inte slut än?;)

• Svar 150
  • Visningar 25k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

E väl inte många dagar kvar :)

Publicerat
  • Författare

ja 15 april är sista..Jag ska se över vem som vinner,grytjägarn är iaf årets plottjägare 2012! Dock fina saker med ta björn och lo för hundarna!

Publicerat

Hoppas han vinner. Rekommenderar du köper ett familje pack med plåster å blöijor åt han isåfall ;)

Publicerat

Ronja 35st rödpälsar + 7 st farmräv+ 2,5 st mårdhundar och Rami 8st rödpälsar 0,5 st mårdhundar

post-438-0-08096600-1334173527_thumb.jpg

Publicerat

Ronja 35st rödpälsar + 7 st farmräv+ 2,5 st mårdhundar och Rami 8st rödpälsar 0,5 st mårdhundar

post-438-0-82758800-1334173616_thumb.jpg

Publicerat

kim:11 rävar 1 grävling 3 lodjur varav ett tillsamans med bull 1 björn tillsamans med bull

bull:15 rävar 6 vildkatter en björn och ett lodjur med kim

verkar inte bli nå mer i år....

Publicerat

Ajjax:

6 drevrävar

1 fastdriven som han tog själv

7 grävlingar

Sen 9 rävar och 2 grävlingar grytade och tagna för terriern.

Publicerat

Har 1 björn för maggie ensam, 1 räv som rocky tog och 1 grävling som han oxå tog... Annars e d bara grytade djur, å så har dom vuxna fått finna sej i att ha en valp i släptåg och så 1 lo för rocky plus valpen å 1 för rocky å en smålänning som inte räknas.

Publicerat
  • Författare

kul med lite konkurrens i år,men ni menar att man måste vinna detta själv iår :o (efter solklara 1:an)

Publicerat
  • Författare

Drar igång tävlingen i år igen. Poäng för vilt som skjuts för stövarn.Stil poäng för driva ner räv som skjuts för terriern..Vi räknar bara djur om hunden var ensam om det.

Räv-10p

LO-50p

Mård-10p

Grävling-10p

Mårdhund-5p

Björn-100p

Järv-75p

Mink-5p

Dessa viltarter har vi med som arter att jaga.Ståndskall ger poäng tex på grävling och endast stil poäng om den inte hålls ovan mark.

återkommer om priser.

Vi får ta och rista in 3år i rad foxkiller på räv mördar ligan?

1-3plats får en t-shirt samt vandrings pokalen

17på drev=170p

12 i gryt och

1 mård= 10p

180poäng

Publicerat

3 rävar på drev, 2 nerdrivna som terriern skickat ut. 1 mård i träd.

Publicerat

Hade glömt 2 mårdhundar till för Ronjas del...dvs 4,5 st
Publicerat
  • Författare

Har vi fått in alla resultat nu?

Väntar på Figaro och slaktar som gärna får meddela oss hur dom hamnar i ligan med deras top notch hundar!

Publicerat

Har vi fått in alla resultat nu?

Väntar på Figaro och slaktar som gärna får meddela oss hur dom hamnar i ligan med deras top notch hundar!

Top notch hundar väntar jag med tills hunden har provmeriter, men i alla fall har vi 16 rävar, 2st sjubb ,1st lodjur (2st skottilfällen på nalle ) dock utan gevär men det är ju inte hundens fel att vi ingen licens har :( Detta åt unghunden som blir två i slutet av maj!

samtliga skjutna efter jul pga älgjakten!

Vi är två ägare på hunden så du kan dividera allt med två utom lon den hade jag ingen andel i!

Totalt skjutna i Purmo med samtliga hundar ca 35-40 MVH Jonny Stenman

Publicerat
  • Författare

Top notch hundar väntar jag med tills hunden har provmeriter, men i alla fall har vi 16 rävar, 2st sjubb ,1st lodjur (2st skottilfällen på nalle ) dock utan gevär men det är ju inte hundens fel att vi ingen licens har :( Detta åt unghunden som blir två i slutet av maj!

samtliga skjutna efter jul pga älgjakten!

Vi är två ägare på hunden så du kan dividera allt med två utom lon den hade jag ingen andel i!

Totalt skjutna i Purmo med samtliga hundar ca 35-40 MVH Jonny Stenman

så ni har skjutit 16+16=32 rävar och 4 mårdhundar och 2 lodjur?

Publicerat

så ni har skjutit 16+16=32 rävar och 4 mårdhundar och 2 lodjur?

Har du gått ut grundskolan FC ?du har multiplicerat med 2 INTE dividerat! ;) 16/2 vad är det? Borde ju inte va svårt eller hur :wacko:

Publicerat
  • Författare

trodde du skojja,så stor i munnen för det :blink: 2 röda gyttorp stil!

Publicerat

trodde du skojja,så stor i munnen för det :blink: 2 röda gyttorp stil!

Jag är ju inte så jävla dum jag heller så jag inte vet att bredden o materialet är större hos finnarna o större chans att få en bra jakthund , men de fakto är vi mycket nöjda med vår foxhund hittils så efter 10 år vet vi bättre hur den blev!

Vi kan sluta upp o jävlas nu tycker jag ! som provdomare själv i över tio års tid har jag fått lära mig att dömma hunden som individ o vad den presterar i skogen inte ha förutfattade meningar om olika raser o hundar man inte ens sett ;) (jag är inte stövardomare)

En bra hund brukar vara meriterad, det är inte vår än.

(DENNA DISKUSSION HAR VARIT PÅ ETT ANNAT FORUM)

Publicerat
  • Författare

Jag är ju inte så jävla dum jag heller så jag inte vet att bredden o materialet är större hos finnarna o större chans att få en bra jakthund , men de fakto är vi mycket nöjda med vår foxhund hittils så efter 10 år vet vi bättre hur den blev!

Vi kan sluta upp o jävlas nu tycker jag ! som provdomare själv i över tio års tid har jag fått lära mig att dömma hunden som individ o vad den presterar i skogen inte ha förutfattade meningar om olika raser o hundar man inte ens sett ;) (jag är inte stövardomare)

En bra hund brukar vara meriterad, det är inte vår än.

(DENNA DISKUSSION HAR VARIT PÅ ETT ANNAT FORUM)

tror inte ni har en dåligt hund,men som i grannforumet blir det lite knepigt när en av dom som har sämst hundar ska sitta och snacka,blir lätt komiskt,,,

Ja vi får väl låta prov prata framöver men om jag inte missförstod hela grannforumets hets var det just ett prov som starta det..

Har man varken resultat eller ett bra prov vet jag inte varför man tipsar folk om en ras och snackar skit om dom som tipsar om vars bredd finns.Man ska ha hög till tak och jävlas men just 2 röda gyttorp ger jag inte 5öre för längre.

Publicerat

med super skit hundarna fick vi skrapa fram 23 mårdhundar 7 rödpäls 1 farmräv 4 grävlingar+2 lo.vilken hund har vad vet jag inte och inte bryr oss heller vi är had roligt hela sesongen med gänget(3st) :) och det är viktigast.

Publicerat

25 rävar, 2 grävlingar + 1 mård för mig

• 2 weeks later...
Publicerat

fc har du somnat eller!? vill ju veta resultatet på tävlingen!!

Publicerat

fc har du somnat eller!? vill ju veta resultatet på tävlingen!!

Han har gjort en fuling tror jag.. Sitter med priserna å myser nånstans ;)

Publicerat
  • Författare

jag gjorde som förra ägaren till sidan..Tog grejerna själv haha :lol: Resultat och resultat tror nog Foxkiller,"Gryt"jägarn och Stoltzen gjort bäst ifrån sig..