Publicerat September 17, 201114 yr Författare Bra ser vissa kämpar på medans älgjägarna gör skogen osäker.. Snyggt Stefan med att jämt vara värst,men otroligt nyttigt att få fällt björn för finskstövare som liten men ack så viktig motvikt .. Håller på för fullt på fixa märkerna för alla er som skjuter 10 rävar på drev,samt en för er över 20st per säsong. Riktiga grabbar åker toyota,ni andra kan komma undan med dekalen Ska damma in lite bilder själv snart från jakterna som varit få men med bra utdelning.
Publicerat September 17, 201114 yr Blev en räv Mina drev under och det blev den första med min unga terrier...Zäta. Det blev även den första för Sebastian min son... Dubbelt skoj....
Publicerat September 23, 201114 yr har blivit 2 drevrävar för bull och 1 nerdriven skjuten för broders ungtyska. och en nerdriven för kim skjuten för broders ungtyska sedan jag skrev sist. kim 10+ 100 om dom får nå poäng för björnen bull 20+ 100
Publicerat September 25, 201114 yr Författare har blivit 2 drevrävar för bull och 1 nerdriven skjuten för broders ungtyska. och en nerdriven för kim skjuten för broders ungtyska sedan jag skrev sist. kim 10+ 100 om dom får nå poäng för björnen bull 20+ 100 Vi får diskutera det när jag fått ett paket med tjt service pistolen
Publicerat Oktober 4, 201114 yr 1 grävling för Ginza... Jag tror du får omvärdera ditt beslut att anmäla Ginza i stövartävlingen Ari Själv har jag suttit på älgpass men i alla fall fått lyssna på ett björndrev på grannmarken som inte kom över till oss. Var nära som fan nån gång men tyvärr. Nu i helgen får man väl försöka sig på att förbättra statistiken lite för stövarna..
Publicerat Oktober 9, 201114 yr sköt en fin hanräv på drev för bull idag. buktade som fan var riktigt skoj
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Blev en grävling idag på ståndskall för Seppo. Tyvärr var jag inte med men farsan å farbrorn hade en trevlig dag. Så nu har jag Rokki: 1 grävling Seppo: 1 grävling och 2 rävar. Plus några grytdrev men som FC säger så ger det ju bara stilpoäng att skjuta i gryt så dom sparar man väl
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Jag har 100p x 6 på på Zap 100p x 3 på Loke + 2 grävlingar 100p x 2 på Arc
Publicerat Oktober 12, 201114 yr Författare Fint resultat! Ännu mera imponerade om plottarna jobbat själv vilket inte är vanligt! Jobbar hunden ensam är det fina poäng,är det 2 hundar är det inte gilltit och oaktuellt för denna tråd. Dock kan ett tröst pris delas ut till störst björn som skjutits på ståndskall! Har hittils janne 130p grävling och 25p mink=155p Taggen 90p grävling 50p räv 5p mink=145p Buster 60p räv,10p grävling 5p mink =75p
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Fint resultat! Ännu mera imponerade om plottarna jobbat själv vilket inte är vanligt! Jobbar hunden ensam är det fina poäng,är det 2 hundar är det inte gilltit och oaktuellt för denna tråd. Dock kan ett tröst pris delas ut till störst björn som skjutits på ståndskall! De har inte varit själv, de har varit två hundar under jakterna. Varför jaga med en, när man får använda två? Får man björn över sig är de nog inte fel att de finns fler hundar som kan hjälpa en. Plus att hundarna hjälper varandra om någon kommer under. Första släppet jag hade under årets jakt, var bara med en hund. Det slutade på Faludjursjukhus, fyra dygn senare fick jag hämta ut en mörbultad hund. Man lär av sina missar och har efter det har jag kört med två hundar. 5 av 6 är skjutna på ståndskall/ gångstånd och en drevbjörn. Den största 245kg Finns det något dokumenterat fall där det endast varit en nordiskstövare, som björn blivit skjuten på ståndskall för?
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Blev en drevräv för asstor idag, timmens drev ungefär. riktigt tjock hane.
Publicerat Oktober 16, 201114 yr Författare Finns det något dokumenterat fall där det endast varit en nordiskstövare, som björn blivit skjuten på ståndskall för? Ja,finns iaf 6 fran samma hund iar,finns nagra till som menar pa det men inget jag vet!bra jobbat grabbar
Publicerat Oktober 19, 201114 yr Mina körde under en räv igår livet på den andades med en terrier...dock inte min men egenuppfödd så det var en bra oskuld att plocka...