Publicerat September 23, 201114 yr Och bordet, köksbänkar you name it. Ska köpa in ett stort antal råttfällor å gillra till kräket Nå så djävulskt envis hundjävel då det gäller leta mat. Alla hundar tar ju chansen då den ges men det här kräket gillar mer att skapa tillfällen. Om ingen har riktigt bra tips som funkar blir det råttfällor. Å det blir inte dom små till möss
Publicerat September 23, 201114 yr Min Münster fick en fälla som slog igen över nosen en gång, 2 sek senare var hon där igen. Prövade en annan väg, gjorde ingen stor sak av det men var jävulskt konsekvent och problemet försvann. Blir man frustrerad har man förlorat tror jag. Det gäller ju att en korrigering kommer i exakt rätt ögonblick och utan att man är frustrerad för att det ska ta. Kommer den 2 sek föresent förstår dom inte varför, så fungerar i alla fall min hund och gör man det i rätt ögonblick krävs inte lika tuffa korrigeringar på henne. Sen fungerar ju alla individer olika så det är svårt att säga hur just du ska gå till väga med din hund.
Publicerat September 23, 201114 yr Jag har botat en notorisk tjuv med just fälla iof så tog jag mus fälla o släppte lite på fjädern. mvh christer
Publicerat September 23, 201114 yr Författare Min Münster fick en fälla som slog igen över nosen en gång, 2 sek senare var hon där igen. Prövade en annan väg, gjorde ingen stor sak av det men var jävulskt konsekvent och problemet försvann. Blir man frustrerad har man förlorat tror jag. Det gäller ju att en korrigering kommer i exakt rätt ögonblick och utan att man är frustrerad för att det ska ta. Kommer den 2 sek föresent förstår dom inte varför, så fungerar i alla fall min hund och gör man det i rätt ögonblick krävs inte lika tuffa korrigeringar på henne. Sen fungerar ju alla individer olika så det är svårt att säga hur just du ska gå till väga med din hund. Lite svårt göra det då man sover eller inte är i närheten. Korrigera menar jag. Hade en såspanna på spisen som varvattenfylld för senare disk. Vart fan låg den då man kom hem, juuust, på golvet Jag har botat en notorisk tjuv med just fälla iof så tog jag mus fälla o släppte lite på fjädern. mvh christer Går dom att spänna Det är bara intelligenta hundar som är/blir mattjuvar Har fan världens smartaste hund då tror jag. Men får hålla med för listig som en räv är hon då det gäller mat.
Publicerat September 23, 201114 yr Lite svårt göra det då man sover eller inte är i närheten. Korrigera menar jag. Hade en såspanna på spisen som varvattenfylld för senare disk. Vart fan låg den då man kom hem, juuust, på golvet Går dom att spänna Har fan världens smartaste hund då tror jag. Men får hålla med för listig som en räv är hon då det gäller mat. En av de bästa hund människor jag känt sa det till mig en gång. Han kunde fn få en död labbe att apportera en fasan
Publicerat September 23, 201114 yr Och bordet, köksbänkar you name it. Ska köpa in ett stort antal råttfällor å gillra till kräket Nå så djävulskt envis hundjävel då det gäller leta mat. Alla hundar tar ju chansen då den ges men det här kräket gillar mer att skapa tillfällen. Om ingen har riktigt bra tips som funkar blir det råttfällor. Å det blir inte dom små till möss Testa att plantera ut t.ex en korvbit närliggande i köket, typ på en stol där hunden kan nå den och där du kan korrigera medans du finns på plats. Dock kan det bli svårt om hunden bara är nattahungrig då ni gått och lagt er. Duktig på smygjakt? kanske få slå upp gömslet i köket och sitta och passa på honom/henne Lycka till
Publicerat September 23, 201114 yr Författare Testa att plantera ut t.ex en korvbit närliggande i köket, typ på en stol där hunden kan nå den och där du kan korrigera medans du finns på plats. Dock kan det bli svårt om hunden bara är nattahungrig då ni gått och lagt er. Duktig på smygjakt? kanske få slå upp gömslet i köket och sitta och passa på honom/henne Lycka till Du bra tips, NOT. Har ryat på henne säkert tusen ggr då hon lägger upp tassarna på köksbänkarna. Hon verkar helt immun mot korrigeringar då det gäller mat. Smärta kan nog hjälpa, som inte är orsakad av husse Elektrifierad köttbit, det vore nåt
Publicerat September 23, 201114 yr Du bra tips, NOT. Har ryat på henne säkert tusen ggr då hon lägger upp tassarna på köksbänkarna. Hon verkar helt immun mot korrigeringar då det gäller mat. Smärta kan nog hjälpa, som inte är orsakad av husse Elektrifierad köttbit, det vore nåt Ajdå... jobbigt läge... Påminner om sambons familje-terrier som snodde söndagssteken från matbordet när hennes mamma skulle duka fram vinet och välkomna alla till bords. Hade vi bott i Kina hadde terriern legat som söndagsmiddag..... Natten senare vaknade hennes systers pojkvänn upp mitt i natten av att hunden juckade på honom när han låg och sov. Han har fortfarande svårt för den vovven.
Publicerat September 23, 201114 yr jag har änvänt fällor på rumsbordet och i köket eftersom dom brukar vara och äta det som fanns framme så fort man vände sig om eller tittade bort. men det tog slut ganska fort när dom såg att det inte gick nå bra fast ingen var där antagligen tog det ont för dom men det var en som testade flara gånger.
Publicerat September 23, 201114 yr Författare Ajdå... jobbigt läge... Natten senare vaknade hennes systers pojkvänn upp mitt i natten av att hunden juckade på honom när han låg och sov. Han har fortfarande svårt för den vovven. Hade nog hamnat på bordet i kina för det med jag har änvänt fällor på rumsbordet och i köket eftersom dom brukar vara och äta det som fanns framme så fort man vände sig om eller tittade bort. men det tog slut ganska fort när dom såg att det inte gick nå bra fast ingen var där antagligen tog det ont för dom men det var en som testade flara gånger. Tyvärr kan jag inte gillra kastruller och liknande för då väcker man lillpojken. Funkade ändå dåligt på frugans spets å hon var inte i närheten av vad den här donnan är. Nä en tripp till granngården å inhandla ett storpack me rådisfällor.
Publicerat September 23, 201114 yr Är jycken tillräckligt smart hjälper inga råttfällor... Provade det på förra hunden som va en Münster. Gillrade jag med en köttbulle så lät hon bli köttbullar en tid. La man en ostbit i fällan så lät hon bli ost osv.. Men hon snodde lika glatt allt annat som inte varit i fällan på et tag... Finns en jävla massa olika saker som är ätbara för en hund. Lösningen va att göra huset hundsäkert.. Inget ätbart framme på diskbänk eller bord. Barnlås på skåp o lådor... Va förresten småbarnsförälder då.. Hundkräket kunde öppna toadörren och även locket till spannen med nyligen använda blöjor. Givet för att äta upp dem inkl de där gelekulorna som blöjor är fyllda av. Ganska intressant o plocka hundskit i trädgården.. skiten bestod i stora högar med gele... Har förresten 2 hundar nu som båda är mattjuvar om läge uppstår.. Men många år med sådanan hundar så lär man sig att ställa ätbara grejer utom räckhåll för hundarna.
Publicerat September 23, 201114 yr Skriv mera Mats, bara älskar att läsa om andra som har samma problem som jag. Personligen har jag gett upp, skiter i om hon snor lite mat o annat mellan varven. Det roligaste är när frun är vansinnig på henne så viskar man. VISST ÄR DET LITE CHARMIGT :lol: //
Publicerat September 23, 201114 yr verkar vara lyckligt lottad.... min tjej på 15 mån har bara slickat lite på dotterns tallrik när man inte e med och plockar undan snabbt... hunden är stor nog att riktigt nå upp på matbordet utan att resa sig
Publicerat September 23, 201114 yr Skriv mera Mats, bara älskar att läsa om andra som har samma problem som jag. Personligen har jag gett upp, skiter i om hon snor lite mat o annat mellan varven. Det roligaste är när frun är vansinnig på henne så viskar man. VISST ÄR DET LITE CHARMIGT :lol: // +1 Det där känner jag igen allt för väl . Jag har blivit anklagad för detta många, många gånger... o nog tycker jag det är lite charmigt inerst inne... Lilla frun funderar ibland på om vi inte ska sätta en friggebod på baksidan så kan jag o de fyrbenta kräken bo där...
Publicerat September 24, 201114 yr Författare Skriv mera Mats, bara älskar att läsa om andra som har samma problem som jag. Personligen har jag gett upp, skiter i om hon snor lite mat o annat mellan varven. Det roligaste är när frun är vansinnig på henne så viskar man. VISST ÄR DET LITE CHARMIGT :lol: // Frun är faktiskt snäppet argare än vad jag är på henne
Publicerat September 24, 201114 yr Jag gav tidigt upp med mina efter massor av kött och falukorvar spårlöst försvann. Visst ger de fan i maten men till slut tar reptilhjärnan över och då finns det inget i världen som kan stoppa dem så jag har helt sonika eliminerat problemet... Vi har en hundhägn inne från granngården och när jag börjar laga mat och när vi äter så är hundarna instängda där. Då kan de inte sno något heller
Publicerat September 24, 201114 yr En bekant hade samma problem visserligen med sin katt men kan vara värt att pröva. Han la i rikligt med chili i maten som stod på bordet. När katten smakade hoppade hon genast ner och kom aldrig upp igen. Pappa matade också en gång katten med senap, samma effekt. Vet inte om det fungerar eller inte för dig men kan kanske vara värt att pröva?
Publicerat September 24, 201114 yr Det är bara intelligenta hundar som är/blir mattjuvar Nej! Det är bara dumma hundar som gör det efter att dom har fått en riktig åthutning eller två. Har (frugans jycke) en som jag kan klappa till i backhuvudet när han är uppe på bordet och hunddjävulen vänder sig om och ser om jag inte ska gå så att han ska upp på bordet igen. Hade en intelligent hund förut som jag gav en EN avhyvling sen så kunde jag ha en chipskål på soffbordet över natten och det saknades inte ett chips på morgonen
Publicerat September 25, 201114 yr Författare Nej! Det är bara dumma hundar som gör det efter att dom har fått en riktig åthutning eller två. Har (frugans jycke) en som jag kan klappa till i backhuvudet när han är uppe på bordet och hunddjävulen vänder sig om och ser om jag inte ska gå så att han ska upp på bordet igen. Hade en intelligent hund förut som jag gav en EN avhyvling sen så kunde jag ha en chipskål på soffbordet över natten och det saknades inte ett chips på morgonen Får se nu om hon bara är dum då. Var nyss upp på köksön o snodde en korvbit, hon skrek innan jag ens var framme Gör hon om det nu så klassar jag hon som korkad.Blir samtidigt förbannad på mig själv då jag blir så förbannad på henne och sabbar hennes tillit till mig. Nä stora rådisfällor så kommer smärtan inte från husse utan snarare kommer jag rädda henne då tungan sitter i kläm.
Publicerat September 25, 201114 yr Habanero är ju gott Vi fick tips om Tabasco för att han inte skulle gnaga på möblerna, funkade på sätt och vis eftersom han var för upptagen med att slicka i sig tabascon för att gnaga på något.
Publicerat September 25, 201114 yr Natten senare vaknade hennes systers pojkvänn upp mitt i natten av att hunden juckade på honom när han låg och sov. :lol: :lol: Jag tror jag dööör kan inte sluta skratta.... FLÄMT Sorry OT