Publicerat Juli 26, 201213 yr Hej,också lite nyfiken på ryktet om Fusion... Har pangat lite älg och gris med sån 180 grain i .308 win. Har funkat kanon,dom 4 kulorna jag har återfunnit har haft nästan 100% i restvikt. Hade Normas Nosler innan där främre kärnan var borta i kulorna jag hittade. /Lars.
Publicerat Augusti 18, 201213 yr Om jag har uppfattat råden rätt här för oss som inte har börjat med att ladda själva är att man kan köra med en Laupa Megan till en 30-06 om man vill köra "safe", är det riktigt? Har själv köpt en 30-06 nu och kollar runt lite för att inte behöva lita blint på en försäljare utan att ha fått egna råd av andra med erfarenhet. Hade tänkt att ha den till rådjur,gris och älg.
Publicerat Augusti 18, 201213 yr Mycket bra kula megan. Har skjutit den i min 30-06 a och allt har dött. Federal fusion skjuter jag nu vid kortare håll under älg/grisjakter och nosler bt vid längre håll vid pürsch o lock. Mest fusion pg a bra pris då det ibland går åt några skott Prova megan o fusionen och välj den som går bäst i pangen vore.mitt tips
Publicerat Augusti 21, 201213 yr Jag kör med 30.06 Och Oryx. Har bara skjutit en älg än så länge, den gick ca 50 meter efter perfekt lungträff. Köttförstöringen var väldigt liten måste jag säga, så jag är väldigt nöjd med den kulan. Fungerar även ypperligt på rådjur