Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Actioncam...

Featured Replies

Publicerat

Ok jag är teknisk analfabet men jag ska iaf såga lite här nu..

Skippa alla rekomendationer från mej avseende Drift kamerorna!!!

Åtminstone om du avser använda tex Pinnacle som redigeringsprogram. Grejen är att Driftpisset sparar filerna i .mov format och det går jättebra att spela upp i QuickTime.. men Pinnacle Studo Plus som jag har vägrar röra filerna! Sökt efter såna här konverterare men de jag testat har sunkat till kvalitén helt fantastiskt.

Gjorde precis ett klipp i Windows Movie Maker.. pissbökigt och krångligt jämfört med Pinnacle och kvalién suger när man väl var klar. Självklart kan klippen säkert bli en smula bättre med lite mer kunskap men jag tvivlar på att man når samma resultat som en sjysst kamera som man kan köra direkt i Pinnacle. Grottat runt i kamerahelvetet och letat efter möjligheter att ställa om filformat men icke.

Någon som kan tipsa om hur f-n man får in dessa jävla .mov i pinnacle utan att pissa ned kvaliten så lyssar jag!

Mvh!

• Svar 109
  • Visningar 17,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

vad för konverteringsprogram använde du ?? och till vilket format ändrade du till ??

• 2 weeks later...
Publicerat

Kunde fan inte hålla mig så nublar fås de levas på resten av månaden. men en contour roam är beställd med 16GB minneskort till. sen när nästa lön kommit så blir de lite fästen o sånt om man nu inte väntar med o köpa det i usa. då jsg ändå ska shoppa riktig filmkamera o stativ :D

Publicerat

Btw finns de någo gratisprogram o ladda ner för o klippa eller funkar något man kanske har på en windows burk? Hmm tror de är nyaste windows. värdelös på de så är ej säker.

Publicerat

Finns något som heter Windows Moviemaker men jag har aldrig blivit klok på hur f-n det fungerar.

Mvh!

Publicerat

windows movie maker funkar om du ska hobby klippa lite enkelt och se hemma på datorn eller tvn men är enligt mig rent skit! jag har ett helvete med redigerings program då jag är en sopa på datorer trots att man är så kallad ungdom... tydligen har man varit för mycket i skogen och för lite vid datorn...

Publicerat

Handlar nog en hel del om vana men jag har fibblat med Pinnacle Studio och tycker det är ganska enkelt faktiskt, bra mycket enklare än WMM..

Det är dock inte gratis dessvärre..

Mvh!

Publicerat

Okej hmm tummen är även här tämligen centralt plaserad när de kommer till datorer men får väl testa windows movie maker. tanken är självfallet till en jaktfilm för eget bruk o youtube möjligen. inge sälja eller så.

Vad kostar ditt program hippen? Samt andra tips mottages tacksamt. enkelt o lära sig är ett plus :)

Publicerat

Fick tips av andra. sony vegas skulle va enkelt o hålla på med!

Nästa fråga. är de dubbelhäftande tejp som gäller för montering på vapnet? Vart på en bock monterar man den för bästa film? Gärna en bild på hur o vart den sitter.

Som ett barn på julafton. med lite tur kommer den innan helgen!! :D

Publicerat

jag har snickrat ihop en kloss som jag silvertejpar fast på bössan så att kameran kommer ut en bit från bössan :)

Publicerat

Härligt med lite kreativitet ;) hur långt från mynningen har du satt den?

Publicerat

ca 15 20 cm på vänster sida för då är det enkelt att slå på den om man är höger skytt

Publicerat

Tackar för tipset. ska se om jag kan smida ihop något lite snabbt imorgon på rasten på jobbet jag.

Publicerat

Vad kostar ditt program hippen? Samt andra tips mottages tacksamt. enkelt o lära sig är ett plus :)

Inte en susning, hustrun har programmet via jobbet. Kan ju fråga henne men jag tvivlar på att hon minns vad det kostade.

Nästa fråga. är de dubbelhäftande tejp som gäller för montering på vapnet? Vart på en bock monterar man den för bästa film? Gärna en bild på hur o vart den sitter.

Överväg att placera kameran på annan plats.. Hörselskydden är rätt ok. Grejen är att i rekylen så störs bilden ut av vibrationerna i vapnet och det är lite halvknepigt att "filma" med bössan före skott och efter. Kolla runt lite, finns massa filmer med vapenmonterade kameror.. Jämför sen med "Kråkklippet" på Svenska Jägareförbundets hemsida, Jaktplay, så ser du hur det ser ut. Sen tror jag att jag lagt ut något klipp på trutskytte med hörselskyddsmonterad kamera. Blir som enklare tycker jag att kameran följer din blick och inte dina vapenrörelser och på hörselskyddet så får du aldrig vibrationer i kameran vid skotten.

Mvh!

Publicerat

Tackar för inputt angående plaseringen. ska dock lära mig av egna misstag o iaf ge det ett vettigt försök. ganska ofta man glömmer hörselskydden hemma tyvärr. men men de märks sen när jag varit ute. kanske hinner en sväng idag för o testa om man har tur innan grytträningen börjar :)

Publicerat

vid gryt jakt är hörselskydd bökigt kan jag tycka då man hör för dåligt. sen så är det en mycket bättre placering på hörselskydden kvalitets mässigt då du får med mycket mer

Publicerat

Finns ju ett rem med fäste att ha på huvudet samt ett keps/mössa fäste till dom.

/ Stoltzen

Publicerat

Ska titta på detsär med fäste på huvudbonad av något slag har dom äldre peltorskydden. lite större avrundade modellen. har någon ett bra system med o fästa eller är de tejp o buntband som gäller för o få de till o bli bra?

Publicerat

Driftkameran jag köpte levererades med tillbehör för att fästa på alla möjliga konstiga platser och underlag. Men som någon skrev innan så finns det någon typ av remmar att köpa till kameran.. Kompisen var till afrika och jagade duvor nyligen, han var inte helt nöjd med själva vapenfästet till den där kameran..eller ja jag vet inte vilken du köpt nu ids inte scrolla upp. Hur som han har Gopro och när han fäste kameran på bössan så sunkade fästet till sig så i skottet tippade kameran ned.. kass!

Mvh!

Publicerat

hittade något intressant här om dan,

http://www.shotkam.com

finns två klipp i mitten till höger om lerduvs skytte och andjakt. coola klipp :yes:

Publicerat

köpte en contour roam. fästet är lite för slappt då jag kom åt den inte hårt men iaf kom åt så gled den ur fästet. lär inte hända med någon rekyl men ska se om man kan rygga upp ytan på fästet så det blir mer friktion.

MEN varför laggar filmerna på datorn? :wallbash: skitirriterande är det. verkar dock fått bra vinkel på filmandet men idag va inte min dag med hagelbössan kan man minst sagt säga men vill iaf se hur de blev men de kvittar för filmen laggar så mkt så man ser inte ett smack :sleep:

Publicerat

ofta failar det på datan inte klarar spela upp filmen..Har en mac :wallbash: så slipper just det problemet men hade liknade med förra datan..testa dra ner till 720 istället på kameran

Publicerat

hmm illa. hur ställer man in det är min simpla fråga. glömde dendär jobbiga boken på jobbet tydligen. tillsammans med kamerasladden iof så måste dit upp sen iaf o hämta den :wallbash:

sitter o tankar ner contorus program för o kunna ställa in sakerna nu o hoppas de blir bättre. hoppas kunna filma råttans grytprov imorgon så blir lång kväll med många svordomar :biggrin:

Redigerad med Turbo Hunter

Publicerat

På min ställer du in den vars batteriet sätts in,bakom höljet,vet ej hur din high tech funkar..Handbok vad är det??

Publicerat

Handbok? vem,vad, vadå??? :D koppla upp den mot datorn o fixade det via datorn. vet ej om de går via kameran. högsta upplösning nu så full HD blir de. funkade mkt bättre med annat program o visa filmerna i :)

Ska testa o filma lite under grytprovet imorgon o se om de blir bra samt försöka plocka lite kajor på en gården när man väl kommit hem :)