Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Actioncam...

Featured Replies

Publicerat

ett tips är att ställa upp ljudintaget också för annars hörs det inte ett skit vad man säger om man inte skriker in i micken...

• Svar 109
  • Visningar 17,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Man måste ha en extern mikrofon för att få någon ordning på ljudet..

Mvh!

Publicerat

Ljudet var lågt japp. men jag låter som en jävla norrläning när man spelar upp med mitt prat ju :S hur ställer man in ljudet på denna mackapär då du som verkar ha koll? Extern mick ska jag inte ha. fågeljakt låter ej så skoj ändå.

Publicerat

har du laddat hem contour story teller?

Publicerat

Japp o nu har jag ställt in allt på högsta. bara de där junk vlc programmet som laggade. annat program funka bättre. ska försöka filma lite senare o testa :)

Publicerat

Jag testade och bökade som fan hemma, ut på trappan och filma, in och kolla i datorn. Tog en stund innan jag hittade fungerande inställningar... Fan det slår mej nu att det kanske var VLC som strulade?? Men nej det måste varit kameran som inte orkade med.

Ska iaf ladda den nu, i morgon bär det iväg 02.15 :cool:

Publicerat

nja tror nog att vlc är den strulande parten om ni har datorer som inte är stenålders grejer

har haft problem med vlc som gör att det laggar

Publicerat

quicktime funkar bäst spela upp i,vlc är något för segt och laggar direkt du spolar fram..

Publicerat

Tror oxå vlc. använder numer oxå quicktime av någon äldre variant. funkar dock för de lilla jag testat ännu :)

Publicerat

Högsta kvaliten funkade inte riktigt. laggade en aning men ska testa på hög HD så mellanläget får de bli imorgon. ska se om man kan få lite sträckfågel framför mynningen. ingen jättesatsning men skoj o få testa kameran.

Publicerat

har du dragit upp ljud intaget till högsta? man kan även slå av alla ljud som kamerna gör när man slår av och på

Publicerat

Funderade på dedär jävla ljudet. samt den röda lampan på framsidan av kameran! ingenting fixat som har med ljudet att göra. Hur fixar man ljudet så de blir bra samt hur stänger man av dedär pipandet?

Publicerat

Tips från morgonens erfarenheter.. lämna kameran hemma om det regnar! Vart mest bajs av klippen idag..

Mvh!

Publicerat

Blåser orkan utanför fönstret mer eller mindre. dock inge regn ännu iaf. regnar de så blir de sängen iaf. Lär skjuta max 10 fåglar o då är de inte värt regnet ;)

Publicerat

sådär hitta jag inställningarna för ljudet oxå så nu är de uppskruvat o avstängt på o av ljud. hög HD funkade fint med äldre quicktime programmet. ska dock leta vidare för o se om de finns någo bättre :)

skitmorgon förövrigt så de finns inge o hurra över.

MEN, KAMERAN HOPPAR UR FÄSTET EFTER 3-5 SKOTT! :wallbash: jäkla junk, går iaf o ha kameran på pipan för att få vettig film då rekylen är så liten att man har bra fokus genom hela skottet trots att kameran glider i fästet :happy:

Publicerat

jag har bara satt en tejp remsa över kameran så att den håller sig på plats.. som ni kanske hör så gillar jag så kallade "tattar fix"...

Publicerat

tattarfix är grovt underskattat o ska inte smutskastas alls :thumbsup: kör från o med nu med samma

sorts lösning jag :cool:

Publicerat

Ser att många tycker att GoPro inte är att rekomendera? Funderade bara vad de har för nackldelar om man jämför med de andra? Vad jag kan läsa och se på jämförelsefilmer så håller de bättre kvalite på det mesta. ..?

Publicerat

finns väl inget riktigt bra fäste för gopron sen så måste man slå på den för att sen börja filma med contour roam så skjuter du bara fram en knapp sen så filmar den du sparar enormt viktiga sekunder där!

Publicerat

YES! Min dator orkar driva Pinnacle 14 och den ÄR kompatibel med Driftkameran, lycka lycka! Provade på de enda tre klipp som vart något vettigt från helgen och det gick :yes:

Sådär ja, nu kan man köra på allvar! Synd att man inte har ngt kul projekt på G :sad:

Publicerat

Trevligt. då förväntar vi oss lite trevliga filmer framöver då :) får hoppas du hittar på någo skoj snart då! :)

Publicerat

finns väl inget riktigt bra fäste för gopron sen så måste man slå på den för att sen börja filma med contour roam så skjuter du bara fram en knapp sen så filmar den du sparar enormt viktiga sekunder där!

Aha, tänkte själv skaffa en actioncam och har googlat runt lite och verkar som att många använder sig av sugkoppfästen direkt på kolven. Kanske man måste ta en funderare. Tycker inte att brytaren skulle vara något problem till den jakt jag tänkte filma. Iofs så skulle ju en snabb påsättning få flera ögonblick på film ^^

Publicerat

vad hade du tänkt filma för jakt?

Publicerat

mest fågeljakt, kanske också lite älgjakt ifall licenserna ökar de närmaste åren. Skall eventuellt filma med en 550d också och bara ha en actioncam som komplement..

Publicerat

ok kråkjakt då eller jakt i skogen?