Publicerat Juli 18, 201214 yr inom båda dem jakterna du drog upp tycker jag att man har en enorm fördel med att kunna filma snabbt
Publicerat Juli 19, 201214 yr Har ofta möjlighet att se fåglarna på längre håll och jakterna är ofta hyfsat korta så man kan ha på kameran under en längre tid, lätt att klippa ihop med diverse program på datorn i efterhand. Men får ta en funderare och se vilken kamera som skulle passa bättre, och vilken som har ett pris som är att föredra
Publicerat Juli 19, 201214 yr med facit i hand så skulle jag ha köpt en handycam och ett deer ridge fäste. action kameror passar bättre på hunden.
Publicerat Juli 21, 201214 yr Är det någon som har erfarenhet av denna kamera? Jag funderar starkt på att köpa denna! http://www.procams.se/procams-hd-96-full-hd-kamera-for-sport-och-action/19-0
Publicerat Juli 22, 201214 yr Blir antagligen en GoPro HD Hero 2 nästa vecka då de finns att få tag på billit via vänner. Kommer nåt testclip isf på någon lösning å kanske lite kråkjakt i början av augusti
Publicerat Augusti 3, 201214 yr GoPron hemma, blev redan skjuten en kråka med den på huvudet men missade tyvärr själva skottet då jag i något skede hade lyft opp kepsen då myggorna svärmade runt mig. Film kommer strax jag fått förkortat filmen Edit: Lockade ca 3 min med Nordik Crow då första kråkan svepte över och fick möta sitt slut! Kvalitén försvinner lite med YouTube, vet inte vad det riktigt beror på. Var dock ganska mörkt ute då åskmoln närmade sig så det blev ganska mörkt klipp. Hade kameran monterad med det medföljande "pannbandet" men skall eventuellt testa att ha kameran på hörselskydden el på en pinne bakom ena axeln då jakten bedrivs på lite mer kontrollerade vilkor.
Publicerat Augusti 16, 201214 yr kameran flyttades från hagelbössan till hörselskydden nu. har dock inge fäste till övers så vart en tattarlösning men funkar nog för stunden. fast sitter de iaf. ska köra lite indianjakt i skogen imorgon efter bock o räv o se om man kan få någo roligt på film måntro. någon med ett fäste liggandes till contour roam?