Publicerat April 20, 200620 yr Var och tittade på de små underverken idag då de är 4 veckor gammla. Jag får välja hane först och det är två hanar att välja mellan. Men vilken ska man ta..........?
Publicerat April 20, 200620 yr Man får grattulera. Är själv i samma sits och fick välja först bland 3 hanar. Inte lätt men det blev den jag tyckte verkade nyfiknast och rätt tuff. Ej den största för mig heller. Håller tummarna för att man valde rätt Hoppas det går bra. Lycka till.
Publicerat April 20, 200620 yr Eller den större och tröttare * gäsp * Du har valt fel hundras! Du ska ju välja en eng. setter så klart. Ta Du trötter för han ser ju skön ut när han slaggar.
Publicerat April 20, 200620 yr Gör som när man väljer grythund......den minsta tiken utan deffekter och som är argast.... ;D ;D
Publicerat April 21, 200620 yr Författare Du har valt fel hundras! Nu fattar jag inte vad du menar ??? ;D Är själv i samma sits och fick välja först bland 3 hanar. jag tror det blir något lättare att välja om någon vecka....tror jag :- Gör som när man väljer grythund......den minsta tiken utan deffekter och som är argast.... ;D ;D Men alla Vorsteh är snälla, hur gör jag då
Publicerat April 21, 200620 yr Du har valt fel hundras! Du ska ju välja en eng. setter så klart. Ta Du trötter för han ser ju skön ut när han slaggar. Jag håller med om att han valt fel hundras, men det har du också ;D Ge mig ett B.....ge mig ett R......ge mig ett E....ge mig ett T....ge mig ett O....ge mig ett N......Vad blir de.....BRETON ;D ;D ;D Tycker du skall välja den lilla valpen. Mindre tung hund, mindre slitage på kroppen gör att den håller längre : Men jag förstår problemet för dom var riktiga sötingar båda två :-*
Publicerat April 21, 200620 yr Men dom saknar ju skägget ;D När vi valde Sita hade vi även turen att få välja först bland 4 tikar.... Vem ska man ta ??? Vi åkte till uppfödaren några dagar innan hämtningsdatumet och tog ut alla tikarna för att kolla läget. I stort sett var alla lika framåt och pigga och i full rulle att undersöka omgivningarna. Men ganska fort kunde vi utesluta två av dem (en var tokvild och den andra gav inget intryck alls). Sedan lyssnade vi på hur uppfödaren uppfattade de olika valparna och rekommenderade just Sita till oss. Dagen för hämtandet kändes det även helt rätt. Nu har du ju lite enklare med bara 2 st att välja mellan. Mycket kan ju hända på de kommande 4 veckorna och personligheterna kan ju skifta helt senare.... Mitt tips är att du väntar åtminstone tills de är 7 v innan du tar beslut om vilken hane det blir, men gissar att det redan nu finns en liten växande maggropskänsla hos dig
Publicerat April 23, 200620 yr När man ser så mysiga hundbilder blir man lätt lite avis. Ska skaffa tax eller drever nu när min dotter är så stor att hon kan hjälpa mig. Är uppvuxen med hundar och har inte ägt någon på 10 år så lägntan är stor. Den hunden som ligger och sover såg ju mysig ut, men det går ju inte att avgöra när man ser bilder. Busa upp hundarna och kolla vilken ni faller för. /Svinhagen
Publicerat April 24, 200620 yr Ja, nu har jag ramlat dit också...var på vänskapsbesök och där fanns tre valpar kvar. Jag planerade kanske i år troligare nästa år. Men nu är det sagt, hämtning till fredag. Only trouble is: Vem av de två hanarna blir min? Båda har förtjänster jag värdesätter. En är lugnare, söker gärna kontakt med ögonen : men den verkar bli lite mer långsträckt och tyngre. Den andra är mer självrådig, söker kontakten mer kroppsligen :-*. Den ser också ut att mer bli i de proportioner som jag tänkt. Dessa intryck kan ju kastas över ända när hunden väl vuxit till sig, så visst blir man villrådig. Det finns en chans att jag hinner se dem båda en gång till (vid hämtningen) och magkänslan då får i så fall fälla avgörandet.
Publicerat April 25, 200620 yr Ja, nu har jag ramlat dit också...var på vänskapsbesök och där fanns tre valpar kvar. Jag planerade kanske i år troligare nästa år.Men nu är det sagt, hämtning till fredag. Only trouble is: Vem av de två hanarna blir min? Båda har förtjänster jag värdesätter. En är lugnare, söker gärna kontakt med ögonen : men den verkar bli lite mer långsträckt och tyngre. Den andra är mer självrådig, söker kontakten mer kroppsligen :-*. Den ser också ut att mer bli i de proportioner som jag tänkt. Dessa intryck kan ju kastas över ända när hunden väl vuxit till sig, så visst blir man villrådig. Det finns en chans att jag hinner se dem båda en gång till (vid hämtningen) och magkänslan då får i så fall fälla avgörandet. Grattis och Lycka till! :D :D
Publicerat April 25, 200620 yr Lägg en ripa framför, sedan kan du vänta och se vilken som står först. ;D
Publicerat Maj 1, 200620 yr 3 veckor kvar tills det är slut på sovmorgon och torra strumpor ;D Den ser fin ut. Nästan alla valpar är söta. : :-*
Publicerat Maj 1, 200620 yr Ja, nu har ännu en av världens snälla vorsthrar kommit till mig. En strävhårig liten gynnare. Valde den som "magen" tyckte vid första ögonblicket, det blev lättast så. Och hittills ser det bra ut. Han verkar ta nya miljön med ro och tyr sig. Fungerar magkänslan på Er Seger, eller har Ni mer att gå på när Ni väljer? I mitt fall skiljer 40 mils bilresa. Kanske kortare väg=tätare besök kan ge en bra bild av hur kandidaterna utvecklas?
Publicerat Maj 4, 200620 yr Förra gången vi skaffade valp valde jag kullen värsting och gissa om jag fått äta upp det.Min sambo hade ett annat förstaval och den hunden blev utmärkt.I fjol då det var dags igen hade vi återigen olika favoriter i kullen,den här gången lät jag henne välja och uppfödaren höll med henne och hitills har jag ingen anledning att ångra att jag lät henne välja valp.Åtminstone jag väljer ofta en valp med "för mycket av allt" och får sedan jobba halvt ihjäl mig för att få ordning på den lille.Nä ta med er sambo,flickvän,mamma,dotter eller varför inte mormor och låt henne välja .Det är i alla fall mitt tips...
Publicerat Maj 11, 200620 yr Författare Sådärja, nu har jag/vi valt valp. Det blev den mindre av hanarna efter att vi gjort lite småtester. Den lille var mer uppmärksam på omgivningen och tittade en i ögonen vid kontakt. Tror ändå att valet är hugget som stucket, det blir säkert bra hundar av båda. Hämtar Qipper 22 maj.....längtar
Publicerat Maj 12, 200620 yr Grattis, men Du har ju ändå valt fel ras. Åter igen måste jag hålla med ;D Men det var en riktig söting! :-*
Publicerat Maj 12, 200620 yr Författare Grattis, men Du har ju ändå valt fel ras. Nä Isjonsson det har jag [glow=red,2,300]INTE[/glow] Åter igen måste jag hålla med ;D Två mot en är fegt...... :'( Å du och jag har en del frågetecken att räta ut ang jätteråttor och marsvin
Publicerat Maj 12, 200620 yr Nä Isjonsson det har jag [glow=red,2,300]INTE[/glow]Två mot en är fegt...... :'( Å du och jag har en del frågetecken att räta ut ang jätteråttor och marsvin Sanningen är grym ;D Det är bara rena faktafrågor som behövs gå igenom .....fick ju för ett tag sedan lära mig att det finns skäggråttor också ;D Och annan fakta än att marsvinen lätt vinner över både jätteråttorna och skäggråttorna behöver vi inte veta ;D