Publicerat Maj 12, 200620 yr Nä Isjonsson det har jag [glow=red,2,300]INTE[/glow]Två mot en är fegt...... :'( Å du och jag har en del frågetecken att räta ut ang jätteråttor och marsvin Det är svårt att höra sanningen, Seger. ;D :-*
Publicerat Maj 19, 200620 yr Lycka till med valpen Seger! Lite glatt i pälsen men annars fin-fina hundar... Skägg-Hasse hälsar!
Publicerat Maj 20, 200620 yr Ahhh, jag så att du tog den med längst skägg :D , du kommer nog att bli en strävhårsfantast du också vad det lider ;D Hoppas få träffa honom i vassruggarna i ersnäsfjärden så småning om. Kanske inte i höst men nästa? Önskar er all lycka med jycken !!
Publicerat Maj 20, 200620 yr Författare Tack Jabbe och Apocalypse. Ni har förstått det här med hundar, till skillnad för några andra här på forumet ;D Vorstehn är den i särklass bästa jakt/fågelhunden oavsett den har skägg eller inte och det tror jag Ella , Isjonsson mfl innerst inne vet om ;D :-* Hämtar Qipper på måndag
Publicerat Maj 20, 200620 yr Tack Jabbe och Apocalypse.Ni har förstått det här med hundar, till skillnad för några andra här på forumet ;D Vorstehn är den i särklass bästa jakt/fågelhunden oavsett den har skägg eller inte och det tror jag Ella , Isjonsson mfl innerst inne vet om ;D :-* Hämtar Qipper på måndag Hahahaha! Det var det dummaste jag har hört SEGER! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Lycka till med Din nya fam.medlem ändå!
Publicerat Maj 21, 200620 yr Vorstehn är den i särklass bästa jakt/fågelhunden oavsett den har skägg eller inte och det tror jag Ella , Isjonsson mfl innerst inne vet om Klart att dom gör! ;D ;D Lite glatt i pälsen men annars fin-fina hundar... apocalypse, kolla på bilden där han håller upp valpen i motljus, jag tycker mig se lite fransar på öronen, det kanske finns hopp trots allt ;D ;D Vorstehn är den i särklass bästa jakt/fågelhunden Givetvis är det så, det kanske finns vissa (om än mycket små) fördelar med andra stående fågelhundsraser vid vissa delar i jakten. Men ska man ha en hund som fungerar både på fjäll och i skog. Kunna ha som vattenapportör under senhösten då det börjar skinna på av is vid stränderna utan att den klapprar tänderna ur käften efter första apporten. Ha en hund som fungerar både som ställande och kortdrivande. Fungera som eftersökshund. Samt ha en rejäl hund som man verkligen kan köra drag med under vintern. Så finns det faktiskt bara en riktigt bra ras och det är Vorsteh!! En riktig "Swiss army knife" med andra ord :D
Publicerat Maj 21, 200620 yr Ahhh, jag så att du tog den med längst skägg :D , du kommer nog att bli en strävhårsfantast du också vad det lider ;DHoppas få träffa honom i vassruggarna i ersnäsfjärden så småning om. Kanske inte i höst men nästa? Önskar er all lycka med jycken !! Ja inte för att vara petig me det heter faktiskt svartskatafjärden jag hoppas också på att få träffa valpen nån gång i framtiden
Publicerat Maj 21, 200620 yr apocalypse, kolla på bilden där han håller upp valpen i motljus, jag tycker mig se lite fransar på öronen, det kanske finns hopp trots allt ;D ;D
Publicerat Maj 22, 200620 yr Tack Jabbe och Apocalypse.Ni har förstått det här med hundar, till skillnad för några andra här på forumet ;D Vorstehn är den i särklass bästa jakt/fågelhunden oavsett den har skägg eller inte och det tror jag Ella , Isjonsson mfl innerst inne vet om ;D :-* Hämtar Qipper på måndag Ojojoj......visst vet du om att jag bytt upp mig från Korthårig Vorsteh till Breton?! Tror jag nämnt det förr! Och jag kommer INTE att byta ner mig igen....jag gillar att ligga på topp ;D...hehehe.... Men det skall ändå bli spännande att höra hur ditt nyförvärv utvecklas! Är ju hur roligt som helst att få börja med en valp och forma den precis så som man vill!
Publicerat Maj 22, 200620 yr Ja inte för att vara petig me det heter faktiskt svartskatafjärden Du har rätt Daníel, jag slarvade lite där;) Ella du vet väl vad man säger om Breton? Som en Vorsteh fast mindre! det är bara att medge, du HAR bytt ner dig;) :D
Publicerat Maj 22, 200620 yr Du har rätt Daníel, jag slarvade lite där;)Ella du vet väl vad man säger om Breton? Som en Vorsteh fast mindre! det är bara att medge, du HAR bytt ner dig;) :D Storleksmässigt......JA.... ;D Men jag ser bara det som positivt......
Publicerat Maj 23, 200620 yr Författare jag gillar att ligga på topp Ja Breton ligger säkert i topp, men bara som två och det är ju inte dåligt apocalypse, kolla på bilden där han håller upp valpen i motljus, jag tycker mig se lite fransar på öronen, det kanske finns hopp trots allt ;D ;D Ja lite öronfransar kan jag ta, men inte helskägg på mina hundar....nej tack ;D jag hoppas också på att få träffa valpen nån gång i framtiden Det får du garanterat
Publicerat Maj 23, 200620 yr Författare Sådär ja nu är Qipper hemma hos oss. Niro är överlycklig att ha fått en kompis igen och de busar för fullt. Här är en bild på deras absolut första kontakt på väg hem från Arvidsjaur.
Publicerat Maj 23, 200620 yr Det var fina bilder det där...kan tänka mig att ni är överlyckliga att äntligen ha fått hem honom Du skrev "på väg hem från Arvidsjaur".............har ni köpt honom i Arvidsjaur?
Publicerat Maj 23, 200620 yr Oj Oj vilka fina hundar valpen är söt men den stora hunden är ståtlig : ;DMVH.LO
Publicerat Maj 23, 200620 yr Lycka till med hunden, skitsöt. var den också och lika rund om magen som husse. ;D
Publicerat Maj 23, 200620 yr Författare Det var fina bilder det där...kan tänka mig att ni är överlyckliga att äntligen ha fått hem honom Du skrev "på väg hem från Arvidsjaur".............har ni köpt honom i Arvidsjaur? Hos Tom Nilsson Oj Oj vilka fina hundar valpen är söt men den stora hunden är ståtlig : ;DMVH.LO Tack, jo dom är fina Fina hundbilder men fortfarande fel ras. Jag vet vad du tycker innerst inne Lycka till med hunden, skitsöt. var den också och lika rund om magen som husse. ;D > ;D ;D
Publicerat Maj 23, 200620 yr Ok. Ingen jag känner, men namnet låter bekant! Vad har du för planer för denna nya lilla förmåga då? Satsar du på SJCH, SUCH....mm. eller har du "bara" tänka få en riktigt trevlig jaktkamrat?
Publicerat Maj 23, 200620 yr Författare Ok. Ingen jag känner, men namnet låter bekant!Vad har du för planer för denna nya lilla förmåga då? Satsar du på SJCH, SUCH....mm. eller har du "bara" tänka få en riktigt trevlig jaktkamrat? Först och främst vill jag ha en bra jaktkompis. Jag kommer också att gå jaktprov och vara med på utställningar så ofta jag kan, så visst är målet SJCH & SUCH. Mitt stora mål när det gäller jaktprov är riksprovet som kommer att gå i Norrbotten 07, där kommer det att bli vinst skulle jag tro : :- ;D
Publicerat Maj 23, 200620 yr Först och främst vill jag ha en bra jaktkompis.Jag kommer också att gå jaktprov och vara med på utställningar så ofta jag kan, så visst är målet SJCH & SUCH. Mitt stora mål när det gäller jaktprov är riksprovet som kommer att gå i Norrbotten 07, där kommer det att bli vinst skulle jag tro : :- ;D Vad går riksprovet ut på? Är det skog, fjäll....??? Är det bara Vorsteh som är med där eller är det andra raser också?
Publicerat Maj 23, 200620 yr Författare Vad går riksprovet ut på? Är det skog, fjäll....??? Är det bara Vorsteh som är med där eller är det andra raser också? Riksprovet är ett prov där bara vorsteh får deltaga. Klasserna är unghund och elithund, öppenklasshundar får inte deltaga. Iår går riksprovet på fält i södra Sverige, nästa år har min klubb hand om provet och det kommer att gå i skog kring A-jaur. Deltagarantalet kommer att vara stort och det kommer att krävas massor med funktionärer då det samtidigt även är ett eftersöksprov en av dagarna ( vatten och spår ). Det är lite som SM för vorsteh