Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jo snart kommer valpen del 2

Featured Replies

Publicerat

Ok får hoppas att det går bra för er där då! Den Vorsteh vi hade för länge sedan var från Råvatj kennel i arvidsjaur och jag vet att dom fortfarande har bra hundar så ni får nog bra motstånd, blir säkert riktigt roligt!!! ;) Vem vet jag kanske kommer dit som åskådare och kollar! ;D

• Svar 75
  • Visningar 9,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Men grattis Jonas!!! :) :)...jäklar vilken gullig vovsing :D....har faktiskt funderat på en Vorsteh...vem vet kanske nån gång i framtiden...fast å andra sidan skule jag gott och väl kunna tänka mig en TJT också ::)...svåra val detta ;D

Grattis än en gång :)

/Fredde

• 5 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu har Qipper varit hos oss ca 1 månad och ser ut så här  :)

post-3-1150928455_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Han står redan för allt möjligt som småfågel och spyflugor ;D

post-3-1150928522_thumb.jpg

Publicerat
Hos Tom Nilsson

Tack, jo dom är fina :)

Jag vet vad du tycker innerst inne  ;)

>:( ;D ;D

Hahaha!

Han står redan för allt möjligt som småfågel och spyflugor ;D

En kalv på grönbete, öh en valp är det visst på grönbete.

;D ;D ;D ;D ;D

Publicerat
  • Författare
En kalv på grönbete, öh en valp är det visst på grönbete.

;D ;D ;D ;D ;D

Jag är övertygad om att du snart också har en vorstehvalp hemma hos dig, för nog skulle det väl vara kul med en riktig fågelhund någongång ;D ;)

Publicerat

De va en riktig sötnos den där.

Önskar er all lycka i framtiden!

O de där med vilken ras som e bäst får vi avgöra på fjället nån gång ;)

Publicerat
Jag är övertygad om att du snart också har en vorstehvalp hemma hos dig, för nog skulle det väl vara kul med en riktig fågelhund någongång ;D ;)

Hahaha!

;D ;D ;D

Publicerat

Ska han med till fjärden i höst lr blir det nästa???

• 4 months later...
Publicerat
En till  :)

Jäklar vilken ståtlig hund den större var  :)

Valpen var söt, blir bara mer och mer sugen på Vorsteh frågan är, Vorsteh eller finnspets?  ;)

Publicerat
  • Författare
frågan är, Vorsteh eller finnspets?  ;)

Lätt fråga...

VORSTEH så klart

:)

Publicerat
Jäklar vilken ståtlig hund den större var  :)

Valpen var söt, blir bara mer och mer sugen på Vorsteh frågan är, Vorsteh eller finnspets?  ;)

Nu e ju "Seger" förblindad eftersom han e insnöad på Vorsteh  ;)  ;D

Jag som e helt ny hundägare o stått i samma val vet nu vad det perfekta valet är!

BRETON

Ekonomiskt. Tar ingen plats. O framförallt så finns de nog ingen bättre jaktmaskin.

Skulle inte fundera en sekund åt spetshållet med tanke på mina jaktmarker o hur skogsbruket ser ut idag.

Skulle jag vilja ha en hund som apporterar får o renar skulle jag välja Vorsteh  ;D *asg*

Publicerat

Hehe okej.

Breton har jag läst/hört ska vara en jättefin hund som har god kontakt med sin förare. En aktiv hund som har det lilla extra som krävs av en stående.

Vorsteh verkar ju vara helt underbar hund! (eller hur Seger? :D). Såg i en film där dem jagade med vorstehn och den verkar ju göra allt! Sitter fågeln i trädet så har den ståndskall. Är det nån större skillnad på de olika Vorsteh raserna, är sugen på en strävhårig eller långhårig.

De är lite svårt eftersom jag bara jagat med spets i samband med fågeljakten.

Jakt med stående fågelhund verkar ju vara skitkul. Men som sagt ingen som hellst erfarenhet av det, de är vell mest de som "skrämmer" mig om man misslyckas totalt med hunden.  :-

Seger representerar Vorsteh och Jimbolo Breton.

Men vem representerar FINNSPETS?!

Publicerat
  • Författare
Är det nån större skillnad på de olika Vorsteh raserna, är sugen på en strävhårig eller långhårig.

Nä det är inte någon skillnad på kort, sträv eller långhårig vorsteh.

Det hänger mest på dig själv hur bra din hund ska bli, dressyr och träning är det viktigaste.

Om du skaffar en vorsteh tycker jag att du tar kontakt med vorstehklubben där du bor, de brukar ha dressyrkurser och annat som kan hjälpa dig.

http://www.vorsteh.se/

Men vem representerar FINNSPETS?!

Inte så konstigt kanske, så tydligen ingen  ;D  ;D  ;)

Skulle jag vilja ha en hund som apporterar får o renar skulle jag välja Vorsteh  ;D *asg*

Ber jag mina vorsteh apportera så klarar dom med lätthet av att apportera både älg och skadskjutna björnar.

För jag är säker på att Kongratul vill ha en RIKTIG jakthund Jimbolo  ;D  ;D  :o

Publicerat
....apportera både älg och skadskjutna björnar. ;D  ;D  :o

;D ;D ;D ::) ;D ;D ;D

Ok. Där ligger Breton i lä! Helt klart  ;D ;D ;D

Publicerat
Ber jag mina vorsteh apportera så klarar dom med lätthet av att apportera både älg och skadskjutna björnar.

c040.gif Upp till bevis säger jag bara ;D

För jag är säker på att Kongratul vill ha en RIKTIG jakthund Jimbolo

Ja då vet vi ju alla vilken hund det blir......"liten och kompakt, fantastisk på jakt" BRETON!!!!!!!!!! ;) ;D

Publicerat
Ja då vet vi ju alla vilken hund det blir......"liten och kompakt, fantastisk på jakt" BRETON!!!!!!!!!! ;) ;D

YIHAAA  :o:D ;D

Publicerat
  • Författare
c040.gif Upp till bevis säger jag bara ;D

Fixar du den skadskjutna björnen så kommer jag och bevisar detta  ;D ::) :- :'(

fantastisk på jakt" BRETON!!!!!!!!!! ;) ;D

Bevisar du detta då, eller ska vi inte vara överens om att Vorsteh är nr 1 vid fågeljakt mm  ;D ;)

YIHAAA  :o:D ;D

Bla bla bla  :P  ;)

Publicerat

Hade varit kul om man fick vara med nån som använder stående fågelhund i skogen.

Seger du får komma förbi Övertorneå kommun och visa mig ;D

Jimbolo tror du Bretonen klarar sig i de Norrländska skogarna med deras korta ben? :D

Publicerat
  • Författare
Hade varit kul om man fick vara med nån som använder stående fågelhund i skogen.

Seger du får komma förbi Övertorneå kommun och visa mig ;D

Jimbolo tror du Bretonen klarar sig i de Norrländska skogarna med de korta benen :D

Ja jag jagar ofta inte så långt från Ö-torneå utan närmare bestämt i Kukkola, så till hösten kanske det finns tid för en uppvisning.

Nä Breton har alldeles för korta ben för våra urskogar, du har helt rätt  ;D  ;D  ;D  ;D

Publicerat
Jimbolo tror du Bretonen klarar sig i de Norrländska skogarna med deras korta ben? :D

Jag tror inte, JAG VET att de klarar sig hur bra som helst. Jagat mest i skog med min lille Breton o han flyger fram i skogen!!!

De som man inte kommer över kryper man under ;)

Nästa höst får vi ta en insider träff för Jaktsidan o köra Breton-Vorsteh-Setter mfl. uppvisning/match.

Om inte annat bara för skojsskull :)

Oj vad denna tråd ballat ur *asg*  :D ;D

Publicerat

Du skulle se smidigheten på en breton som flyger fram om man jämför med klumpedunsen Vorsteh ;D

Är du inte övertygad så har jag givetvis bevis (på papper) att en breton är en utmärkt skogsfågelhund .............. ::);) ;D

Publicerat
Fixar du den skadskjutna björnen så kommer jag och bevisar detta  ;D ::) :- :'(

Bevisar du detta då, eller ska vi inte vara överens om att Vorsteh är nr 1 vid fågeljakt mm  ;D ;)

Nej du i och med att jag är uppvuxen med Vorsteh och har gått över till Breton så säger det väll allt om vilken som är den bästa jakthunden ;D Som sagt "liten och kompakt, fantastisk på jakt!!!" det är det som är det ultimata ;D

Just nu kan det vara svårt att hitta en skadskjuten björn om inte nu hunden kan apportera en sovande björn (vilket denna hund ju borde kunna iom att den apporterar allt  ;D)

Men givetvis kan jag fixa fram en skadskjuten älg  ;D

Publicerat
Ja jag jagar ofta inte så långt från Ö-torneå utan närmare bestämt i Kukkola, så till hösten kanske det finns tid för en uppvisning.

Nä Breton har alldeles för korta ben för våra urskogar, du har helt rätt  ;D  ;D  ;D  ;D

Okej nog för att till hösten har jag nog redan en egen hund på injagning (Vorsteh kanske?!)  8)

Seger har nån av dina hundar någongång skällt på en fågel sittande i träd?

Publicerat
  • Författare
Okej nog för att till hösten har jag nog redan en egen hund på injagning (Vorsteh kanske?!)  8)

Seger har nån av dina hundar någongång skällt på en fågel sittande i träd?

Nä de har aldrig skällt i träd, däremot har de stått för fågel som suttit i träd en massa gånger.

Apportera en sovande björn

Nemas problemas, bara du visar var den ligger och sover  :D

Du skulle se smidigheten på en breton som flyger fram om man jämför med klumpedunsen Vorsteh ;D

Nä nu jäklar börjar det verkligen spåra ur ordentligt  >:(  >:(  >:(  ;)

Oj vad denna tråd ballat ur *asg*  :D ;D

Ja du ser även en Breton ägare tycker det blev lite fel här Ella  :-

Nästa höst får vi ta en insider träff för Jaktsidan o köra Breton-Vorsteh-Setter mfl. uppvisning/match.

Om inte annat bara för skojsskull :)

Det skulle vara kul, men vågar ni verkligen  :P  :P  :-*