Publicerat Januari 20, 201214 yr Om ni tycker om att flugfiska så hintar jag härmed om edgeflyfishing.com Dock så verkar inte flugfiskare vara speciellt verklighetsförankrade och decentralicerade i sina tankegångar... Vargtråd Jakttråd Välkommen!
Publicerat Januari 20, 201214 yr har en användare på den sidan men har inte varit in där på länge. Vet att det var snack om jakt där men gav upp.
Publicerat Januari 20, 201214 yr Om ni tycker om att flugfiska så hintar jag härmed om edgeflyfishing.com Dock så verkar inte flugfiskare vara speciellt verklighetsförankrade och decentralicerade i sina tankegångar... Vargtråd Jakttråd Välkommen! Nä hörru nu får du hejda dig och inte dra alls som svingar svältsticka över en kam. Men jag pussar inte fisken och släpper tillbaks den om jag är ute och den håller måttet.
Publicerat Januari 20, 201214 yr Jag skrev en gång att jag tyckte put&take fiske var djurplågeri och då regnade det allehanda hotelser och liknande... Det är skillnad på fiskare och sportfiskare. Sportfiskare fiskar för fiskets skull och sedan släpper de tillbaka fisken - då borde det vara lika spännande med bottennapp eftersom det ändå inte blir något i stekpannan efteråt Nej, de får dona med sitt fiske och så donar jag med min jakt så blir det nog bra. Jag är dock beredd att hålla med om att den fejkade bilden på en dödad varg i en toalett är både osmaklig och oetisk och ingen riktig jägare skulle göra så! Det är min åsikt i alla fall...
Publicerat Januari 20, 201214 yr Jag skrev en gång att jag tyckte put&take fiske var djurplågeri och då regnade det allehanda hotelser och liknande... Det är skillnad på fiskare och sportfiskare. Sportfiskare fiskar för fiskets skull och sedan släpper de tillbaka fisken - då borde det vara lika spännande med bottennapp eftersom det ändå inte blir något i stekpannan efteråt Nej, de får dona med sitt fiske och så donar jag med min jakt så blir det nog bra. Jag är dock beredd att hålla med om att den fejkade bilden på en dödad varg i en toalett är både osmaklig och oetisk och ingen riktig jägare skulle göra så! Det är min åsikt i alla fall... Tycker det är lite fattigt med den klassiska +1. Men här hade jag verkligen inte mycket att tillägga! Framförallt om du som jag blander lite i begreppen Put&take samt Catch & release...
Publicerat Januari 20, 201214 yr Var in o skrev men kan säga det är mycket länge sen jag var indär. Tappade sugen efter vissa debatter som kände att jag orkar inte riktigt med flugfiskare just nu.
Publicerat Januari 20, 201214 yr Finns hörn för alla på nätet och edge är inget man vill tillbaka till.
Publicerat Januari 20, 201214 yr Skönt att fler känner så. Tycker att det är ibland ett hårt klimat där, därför sket jag i att gå dit. Nu gick jag in bara för att se vad Nordjämten skrivit, svarade på ett inlägg. med lite riktad ironi till ett inlägg från varg tråden om folk från Norr.
Publicerat Januari 20, 201214 yr Författare Nä hörru nu får du hejda dig och inte dra alls som svingar svältsticka över en kam. Men jag pussar inte fisken och släpper tillbaks den om jag är ute och den håller måttet. Hörrö Nisse! Jag drar vem jag vill över/under en kam, så det så. Att dock även jag flugfiskar är dock ovidkommande när majoriteten av dessa tydligen tycker att deras fiske är OK men jakt är djävulens påfund. Nog kan jag väl låta flugfiskare vara ifred, men då skall då de inte heller angripa jakt och jägare. Nån jävla måtta får det väl faktiskt vara. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 20, 201214 yr Ohhhh my god... Var inne och läste i trådarna och kan filsofera somsåhär att några utav dom skriver där kanske borde äta fisken istället för att bara lattja med den... Det sägs att man blir klok om man äter mycket fisk... Gillade särskilt nån Johan och nån Swargen. //F
Publicerat Januari 20, 201214 yr Hörrö Nisse! Jag drar vem jag vill över/under en kam, så det så. Att dock även jag flugfiskar är dock ovidkommande när majoriteten av dessa tydligen tycker att deras fiske är OK men jakt är djävulens påfund. Nog kan jag väl låta flugfiskare vara ifred, men då skall då de inte heller angripa jakt och jägare. Nån jävla måtta får det väl faktiskt vara. Sent from my iPhone using Tapatalk +1
Publicerat Januari 20, 201214 yr Man blir rätt matt av dylika varg och jakt-diskussioner, vi lever helt enkelt i olika värdar och kommer aldrig att förstå varandra hur mycket det än diskuteras. Jag fiskar dock en hel del och återutsätter nästan all fisk, inte för att jag har något emot mot att klubba, utan för att jag tycker det är förbannat roligt att bända fisk, och gör vad jag kan för att få ett så bra fiske som möjligt i framtiden.
Publicerat Januari 20, 201214 yr Jag blev nog mest trött på dem Vargen tar bara djur för sin överlevnad medan vi jagar för nöjes skull ? Att sedan veva in fisk med en metallkrok i munnen är visst ok och moraliskt Är de fiskande veganer eftersom de tror att man överlever utan att ha ihjäl andra djur?? Hyckleri när den är som mest verklighetsfrämmande
Publicerat Januari 20, 201214 yr Författare Jo att flugfisket blivit populärt i storstäderna märker man ganska väl. En mer urbaniserad människa än zwargen mfl. är svår att hitta. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 20, 201214 yr Jo att flugfisket blivit populärt i storstäderna märker man ganska väl. En mer urbaniserad människa än zwargen mfl. är svår att hitta. Sent from my iPhone using Tapatalk Kanske borde fråga Zwargen om det är ok att jaga vargen med krok och bete istället ? Sedan efter att ha släpat in den till sig kan man ju lirka ur kroken och hoppas att den överlever sedan Jag fiskar själv och sätter tillbaka fisk som inte håller måttet de andra äter jag , jag skäms inte för det!!
Publicerat Januari 20, 201214 yr Men de kommer inte heller undan kritik från de allra mest verklighetsfrånvända. Man kastar rätt så mycket sten i glashus om man försvarar Put and take och samtidigt spyr galla över jakten. Det som är rätt roligt att läsa är de underskrifter som är i diverse upprop om att förbjuda lojakten och vargjakten är att geografiskt så är de flesta från tokholm och ett antal från främmande land. Precis som de politiker som styr över våran fauna där flera härrör från tyskland och frankrike. Sådana ska inte ens ha rösträtt i rovdjursfrågan då de inte berörs. Jag tycker att all bilkörning i tyskland och frankrike ska vara förbjuden som norrlänning borde jag ju ha bestämmanderätt i frågan eller? Jag anser också att båtar med motorstyrka över 15kw ska totalförbjudas i stockholms skärgård för att inte skada häckningarna för våra änder också en fråga som jag tycker borde vara ålagd kirunabor att bestämma över.
Publicerat Januari 20, 201214 yr Framförallt om du som jag blander lite i begreppen Put&take samt Catch & release... Ah, det var så det hette Jag menade ju liksom de som fångar en fisk med en krok genom munnen och sen tråcklar loss kroken för att släppa tillbaka fisken igen för att den förhoppningsvis skall hugga igen... Tror vi är på samma bana
Publicerat Januari 20, 201214 yr Jag har försökt lite även jag där då jag tänkte leta mig ett forum som behandlade fiskesidan av mitt ute-intresse men jag har då inte fastnat än. Tycker Fiskesnack är mkt mer givande och där behöver man inte heller skämmas för att man kastar med spinnare vissa dagar. Redigerad Januari 20, 201214 yr med Silver
Publicerat Januari 20, 201214 yr Jag har försökt lite även jag där dä jag tänkte leta mig ett forum som behandlade fiskesidan av mitt ute intresse men jag har då inte fastnat än. Tycker Fiskesnack är mkt mer givande och där behöver man inte heller skämmas för att man kastar med spinnare vissa dagar. Finns tydligen vissa likheter mellan fiske och jaktforumen.
Publicerat Januari 22, 201214 yr Författare Finns tydligen vissa likheter mellan fiske och jaktforumen. Jo, det är tydligen en ungefärlig likadan styggelse att fiska med metkrok och mask som att skjuta djur utan hund... Det är konstigt hur vissa personer kan bli så fixerade vid saker och ting.