Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Leker med elden på edgeflyfishing

Featured Replies

Publicerat

Var in o läste en del inlägg mot slutet, en viss person blev ifrågasatt om han är flugfiskare för han skriver inte så mycket om flufiske. KAn säga den där sidan är som den är.

• Svar 51
  • Visningar 8,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Det roliga är väl att det är samma personer bakom både jaktsidan och edgeflyfishing...

Publicerat
  • Författare

Det roliga är väl att det är samma personer bakom både jaktsidan och edgeflyfishing...

Precis min tanke, dock så är ju iaf Niclas både klok och trevlig som tur är, vilket inte direkt är vanligt i forumssammanhang... ;)

Publicerat

Jo nog är det samma personer som är bakom båda sidorna men betänk det är folket som skriver som gör sidorna til det dom är. Tycker att tonen är trevligare här en vad den är edge. skriver man nått fel så blir man sågad vid fotknölarna. Nej det är lite väl mycket cybermobbning på Edge. Därför är jag knappt in där längre.

Publicerat

Jag är medlem på edge! Går att läsa rätt så intressanta saker där ibland! :D De är typ krig!!

Jag frågade en gång om någon varit och fiskat i fjällen på något ställe där dom sett mycke ripor och fick bla till svar "Ja, och dom vill jag se nästa gång jag far dit också, så säger inte var jag var de var" :huh:

Sen tyckte någon också att man kanske skulle komma på nånting till jakten, i fisket heter de catch & release och vid jakt skulle de kunna heta skjuta och återuppliva :D

Endel på edge är tom så rädd om fisken så att man kan tänka sig att fiska utan krok bara för att inte skada fisken! :huh:

Som sagt, rätt så rolig läsning där ibland :P

Publicerat

Precis min tanke, dock så är ju iaf Niclas både klok och trevlig som tur är, vilket inte direkt är vanligt i forumssammanhang... ;)

Vänta nu, detta från mannen som lyckats med att bli bannad från Robsoft?! Jag tror helt enkelt att du går igång på att dra på dig konflikt,

att en del flugfiskande personer trancenderar till ett stadium där de egentligen bara borde "simma med fiskarna" istället för att söka lura dem att stiga till ytan för att tugga på en imitation är i grunden sorgligt,

de tror att de är allkunniga om natur och kretslopp men saknar helt förmågan att se sin egen plats i näringskedjan.

Jag lämnade Edge medvetet för ett antal år sen och har inte sett tillbaka.

/C

Publicerat
  • Författare

Vänta nu, detta från mannen som lyckats med att bli bannad från Robsoft?!

Hur svårt är det på en skala mellan 1 och 10?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Vänta nu, detta från mannen som lyckats med att bli bannad från Robsoft?!

/C

Hur i helsike kan man banna den mest korrekta skribenten på hela nätet från en sån sida? Jag hade nog legat brunt till för länge sedan om jag fortsatt skriva där i såfall.

Vi är väl alla olika och har olika värderingar som man i ett demokratiskt samhälle måste få vädra utan att för den skull bli avstängd så länge man följer forumets etiska regler.

Publicerat
  • Författare

den mest korrekta skribenten på hela nätet

Det där tar jag som en förolämpning.

Publicerat

Det där tar jag som en förolämpning.

Trodde det var Cristian som blivit bannad. Måste nog läsa lite mera. Nä att du blir bannad är nog ingen överraskning då ingen av oss har något filter alls mellan hjärnan och käften. Men det är inget att vara ledsen över för ingen behöver fundera över var man står.

Publicerat
  • Författare

:D:blush:

Publicerat

Hur svårt är det på en skala mellan 1 och 10?

för mig finns en hel hög jag skulle vilja ha bannade. borde vara förbjudet med vargtrådar och politiktrådar också.

Publicerat

för mig finns en hel hög jag skulle vilja ha bannade. borde vara förbjudet med vargtrådar och politiktrådar också.

Nå jag fattar piken och vill någon att jag ska lämna forumet så är det inte svårare än att någon av moderatorerna skickar ett pm så lyfter jag på hatten och tackar för mig men fram till dess så tänker jag fortsätta att vara en del av de individer som skriver här.

Publicerat

Nå jag fattar piken och vill någon att jag ska lämna forumet så är det inte svårare än att någon av moderatorerna skickar ett pm så lyfter jag på hatten och tackar för mig men fram till dess så tänker jag fortsätta att vara en del av de individer som skriver här.

nu pratar du kraftigt i nattmössan:-). jag visste inte ens att du skrev på robsoft.

förklara gärna varför du trodde att inlägget gällde dig jag är ärligt talat nyfiken.

Publicerat

Det var nyss en tråd jag startade här som jag fick äta upp och många reagerade med att den omedelbart skulle förflyttas till arkiv 13. Robsoft slutade jag att skriva på för x antal år sedan även om min användare fungerar då jag tyckte att "tryckfriheten" väldigt kraftigt begränsades till moderatorernas partifärg och godtycke i övrigt. Ett demokratisk samhälle bygger på att alla åsikter tål att diskuteras något som Sverige håller på att förlora. Man vill inte att jägare ska vara representerade i vargbeslut och man får inte tycka till om invandring utan att vara rasist o.s.v.

Publicerat

det jag menade var alla urspårade trådar på robsoft och hur man kan se ett mönster hur vissa medlemmar där mer eller mindre bara skriver om allt annat än jakt och skytte. jag har inte läst många trådar du skrivit i förutom dom som handlar om hornet och ruger som jag minns just nu. förutom fälttråden jag gjorde.

du får lita på mig när jag säger detta Nils men jag har inget mot dig, tvärt om.

• 4 weeks later...
Publicerat

Liten flugfiskeordlista

P&T =Sätt ut,fånga,ät........Typ som med Fasaner och Rapphönor.

Dom flesta med ett genuint fiskeintresse skulle nog önska att det var något som inte behövdes,

men då dom vilda stammarna med ädelfisk inte skulle klara bära det fisketryck som skulle uppstår i vissa

regionala områden om alla fiskade på dom så är det ett nödvändigt ont där

för att undvika utfiskning.

Allternativet skulle kunna vara kvotering.

C&R=Fånga och släpp tillbaka.

I vissa fall lek med djur(min åsikt),i andra fall motsvarigheten till selektiv jakt...dvs man avstår individer som är

olämpliga i storlek eller art att ta där och då.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Put_and_take

http://sv.wikipedia.org/wiki/Catch_and_release

På flugfiske forum "drar man alla över en kam"......något som aldrig händer på jaktforum. ^_^

Skrivet i all välmening//Nicklas

• 3 weeks later...
Publicerat

flugfiskare är deras svar på stående fågelhunds ägare..Man ska passa sig för dom :ph34r:

Publicerat
  • Författare

flugfiskare är deras svar på stående fågelhunds ägare..Man ska passa sig för dom :ph34r:

Religion, du vet..

Publicerat

Är själv med på Edge med nytt användarnamn. Blev hängd för nåt år sen av sk eliten där, ang laxfisket.

Nu blandar jag mig inte i fiskepolitik eller jaktfrågor på den sidan. Även om det kliar i fingrarna ibland.

Det ironiska idag är att just det jag förespråkade görs ang laxpolitiken. Men inte fasen får man någon ursäkt för påhoppen, nej.

Har dessutom samma "Coach" som här. Även när jag lägger in bilder på djur som kommer till mitt hus, så finns där

alltid nån som vet bäst om varför så sker.

Vad fasen, bor man i buschen så kommer faunan närmare. Mer än så behöver det inte vara.

Publicerat

Kan det vara så att när ett forum blir tillräckligt stort så drar det till sig allehanda galenpannor som vill tävla i att vara PK och heliga? Samt självklart ett gäng som tycker det är jättekul att tjafsa med ovan grupp.. :unsure:

Publicerat

Skulle kanske regga sig och påtala fördelarna med nätfiske :) Sånt brukar få "de riktiga" storfiskarna att tända på fler cylindrar än vad som är hälsosamt.

Sent from my HTC Legend

Publicerat

Tråla lite troll helt enkelt? Låter ju skoj :lol:

Publicerat

Skulle kanske regga sig och påtala fördelarna med nätfiske :) Sånt brukar få "de riktiga" storfiskarna att tända på fler cylindrar än vad som är hälsosamt.

Sent from my HTC Legend

:D :D :D

Publicerat

Sent from my HTC Legend

Gör det B):P