Publicerat Oktober 28, 20205 yr Värre i Torneälven! https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/laxdoden-i-tornealven-tillbaka
Publicerat November 4, 20205 yr 2 hours ago vildmark sa: fiskat sill i Sannegårdshamnen/Göteborg... ...och då är det bara att du lägger in sillen nu så är den förhoppningsvis färdig till julsnapsen.
Publicerat November 4, 20205 yr jag försöker mig på att lägga in sill.. första gången jag provar det...
Publicerat November 5, 20205 yr 6 hours ago vildmark sa: jag försöker mig på att lägga in sill.. första gången jag provar det... Ok! Lycka till! Glöm inte att avlägga ev rapport-
Publicerat November 7, 20205 yr Detta är en populär post. mer sill.. 10kg idag.. och lika mycket igår..
Publicerat November 8, 20205 yr 5 hours ago vildmark sa: mer sill.. 10kg idag.. och lika mycket igår.. Mycket inlagd sill till jul och framöver! Du behöver då inte svälta ännu. Grattis!
Publicerat November 8, 20205 yr 10 hours ago vildmark sa: stekt sill i ättikslag...gött det.. Ja tack!
Publicerat December 11, 20205 yr Detta är en populär post. Orken börjar återvända och med den fiskesuget. Tyvärr så är frysarna fulla till bristningsgränsen. Men det är inte betesaskarna för vinterfisket. Har precis återuppväckt en gammal modell av myska som jag minns som ett riktigt ess. Tyvärr är den utgången sedan länge och jag har rekonstruerat den ur minnet fast med en stadigare krok med lite längre skaft som förhoppningsvis ska göra den ännu effektivare. Återstår att göra en form och massproducera.
Publicerat December 13, 20205 yr Det har varit lite magert med mormyshkor i asken ett tag. I princip bara en modell av eget fabrikat. Men nu blir det ändring på det. Här kommer en bastard. Jag har gjort formen efter en Molly med lite tjockare gods och sedan krökt den som en banan. Förhoppningsvis fiskar den som en Molly och krokar som en banan. Lite assymetrisk men det fixar sig.
Publicerat December 15, 20205 yr Detta är en populär post. Varför trodde jag att Bregott kunde fungera som släppmedel? Fort och fel bara göra om.
Publicerat December 20, 20205 yr Ja då var det slut med att åka till Norge och fiska. Efter nyår så får man bara ta med sig 18 kilo fisk två ggr per år om men bott på fiskecamp. Men att åka över som jag gjort och dra makrill är det slut med. Tack för mig Norge!
Publicerat December 20, 20205 yr https://www.toll.no/no/verktoy/regelverk/nytt-fra-tolletaten/endringer-i-reglene-for-turistfiske-fra-nyttar/
Publicerat December 20, 20205 yr 8 minutes ago MKJ sa: En omvänd kvot på 2 fjällripor också då? Ja absolut och 10 ripor per person över gränsen. Sedan skatt på fiskbilar som använder vårt vägnät .
Publicerat December 20, 20205 yr Detta är en populär post. Kolla denna uttjänta avelsröding på 6,8kg som en bekant drog igår. Med litet pimpelspö 0,18 Lina å en mormyschka va de nog spännande den stunden innan han fick ner növen å dra upp den som en jävla kork ?
Publicerat December 20, 20205 yr 1 minute ago HuggyBear sa: Kolla denna uttjänta avelsröding på 6,8kg som en bekant drog igår. Med litet pimpelspö 0,18 Lina å en mormyschka va de nog spännande den stunden innan han fick ner növen å dra upp den som en jävla kork ? Fin fisk! Grattis till fiskaren!
Publicerat December 20, 20205 yr 1 hour ago HuggyBear sa: Kolla denna uttjänta avelsröding på 6,8kg som en bekant drog igår. Med litet pimpelspö 0,18 Lina å en mormyschka va de nog spännande den stunden innan han fick ner növen å dra upp den som en jävla kork ? Vilken gris! ?
Publicerat December 20, 20205 yr 44 minutes ago Nils l sa: Vilken gris! ? Ja den va så abnormt stor så den va nästan snuskig ??
Publicerat December 21, 20205 yr 4 hours ago HuggyBear sa: Ja den va så abnormt stor så den va nästan snuskig ?? Jo en fråga Huggy: Var det en äkta röding el. en broilerröding?
Publicerat December 21, 20205 yr 8 hours ago lsjonsson sa: Jo en fråga Huggy: Var det en äkta röding el. en broilerröding? Är det en avelsröding så är det en broiler men ändå en groteskfet äkta röding.
Publicerat December 21, 20205 yr 27 minutes ago Nils l sa: Är det en avelsröding så är det en broiler men ändå en groteskfet äkta röding. Ok! Tack för svaret!
Publicerat Januari 24, 20215 yr Behöver tips! Ska fiska betesfisk.. budget mjärde fr jula eller paraplymjärde från gudvet vart?
Publicerat Januari 24, 20215 yr 11 minutes ago Hipshot sa: Behöver tips! Ska fiska betesfisk.. budget mjärde fr jula eller paraplymjärde från gudvet vart? Det jag fått till mej kräftmjärde och ostbågar inte provat själv men enligt han som berättade det så var det deras snikmodell för betesfisk vänern vid åmål Jag brukade koka nån gröt med majs å sirap till ingen nytta inte provat deras än pga avsaknad av is